شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

نتانیاهو: اظهارنظر علیه اوباما ممنوع!

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 253616
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تمامی مقامات صهیونیست دستور داد از هرگونه اظهار نظر علیه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خودداری کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی«یدیعوت آحارونوت» نوشت که «بنیامین نتانیاهو» به سخنگوی نخست‌وزیری، اعضای کنست و مشاوران خود دستور داده است تا از هر گونه اظهار نظر درباره اوباما که اکنون برای دومین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است، خودداری کنند.
 
این هشدار نتانیاهو به دلیل ترس از تشدید رکود موجود در روابط سرد بین اوباما و نتانیاهو است.
 
به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده و چند ماه پیش میزبان «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده و در فیلم‌های تبلیغاتی مبارزات انتخاباتی رامنی نیز حضور دارد.
 
روز گذشته نیز رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی نوشتند نتانیاهو نگران آن است که در صورت پیروزی اوباما در انتخابات از وی انتقام گرفته و در انتخابات سراسری اسرائیل که قرار است در تاریخ 22 ژانویه برگزار شود، از رقیب نتانیاهو حمایت کند.
 
در مناظره سوم و چهارم بین اوباما و رامنی نیز اوباما گفت: «رامنی به اسرائیل رفت و هدف وی جلب کمک‌های مالی برای مبارزات انتخاباتی خود بود».
 
این در حالی است که اوباما و نتانیاهو اختلاف فاحشی بویژه در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران دارند و اوباما با هر گونه حمله یک جانبه از سوی اسرائیل به ایران مخالف است، تحلیلگران بر این اعتقادند که وی همچنان به سیاست مخالفت خود با حمله یک جانبه اسرائیل به ایران ادامه خواهد داد و این مساله‌ای است که همه جریان‌های سیاسی در اسرائیل به خوبی به آن واقف هستند. نتانیاهو اکنون به این باور رسیده است که قطعا در دور بعدی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، وی اجازه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *