پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

انقلابيوني با شلوارهاي جين!

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 249974
يک نکته جالب ديگر در ميانه استقبال از رهبر معظم انقلاب حضور جواناني است که شايد در ظاهر چندان قرابتي با انقلابي ها نداشته باشند. پسراني با شلوارهاي لي و دختراني که اندکي از موهايشان بيرون مانده است نيز در مراسم هاي استقبال از مقام معظم رهبري حضور دارند و خود معظم له نيز به اين مسئله اشاره فرمودند.
به گزارش جهان، رسالت نوشت: این روزها که مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي سفر کرده اند صحنه هايي زيبا از ولايت پذيري و قدرشناسي از اين نعمت بزرگ رقم مي خورد.
 
اين روزها که مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي سفر کرده اند صحنه هايي زيبا از ولايت پذيري و قدرشناسي از اين نعمت بزرگ رقم مي خورد. اين روزها قلب مردم خراسان شمالي با عشق به رهبرشان مي تپد و اين مردمان صبح ها به عشق ديدار روي ولي فقيه شان بيدار مي شوند. در اين ميان اما شايد از همه جالب تر و چشمگير تر صحنه هاي حضور جوانان و استقبال آنان از رهبر انقلاب باشد. صحنه هايي پر از شور و شعور که ولايت مداري و ولايت پذيري را به ترسيم مي کشد. دختران و پسران جوان از هر قشر و با هر ديدگاهي اين روزها با شوق و ذوق به ديدار رهبرشان مي شتابند و نشان مي دهند نظام مقدس اسلامي ريشه هايي بس عميق تر از آن چيزي دارد که برخي تحليلگران پيشتر از آن ياد کرده بودند.
 
يک نکته جالب ديگر در ميانه استقبال از رهبر معظم انقلاب حضور جواناني است که شايد در ظاهر چندان قرابتي با انقلابي ها نداشته باشند. پسراني با شلوارهاي لي و دختراني که اندکي از موهايشان بيرون مانده است نيز در مراسم هاي استقبال از مقام معظم رهبري حضور دارند و خود معظم له نيز به اين مسئله اشاره فرمودند.ايشان در ديدار علما و روحانيون فرمودند : بعضي از همينهايي كه در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاي مهمان‌نواز، هم بقيه‌ آقايان - الان در اين تريبون از آنها تعريف كرديد، خانمهايي بودند كه در عرف معمولي به آنها مي‌گويند «خانم بدحجاب»؛ اشك هم از چشمش دارد مي ريزد.
 
حالا چه كار كنيم؟ ردش كنيد؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به اين جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به اين اهداف و آرمانهاست. او يك نقصي دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاي اين حقير باطن است؛ نمي‌بينند. «گفتا شيخا هر آنچه گويي هستم / آيا تو چنان كه مي نمايي هستي؟». ما هم يك نقص داريم، او هم يك نقص دارد. با اين نگاه و با اين روحيه برخورد كنيد. البته انسان نهي از منكر هم مي‌كند؛ نهي از منكر با زبان خوش، نه با ايجاد نفرت. بنابراين با قشر دانشجو ارتباط پيدا كنيد."
 
در خصوص اين بيان ارزشمند و دقيق مقام معظم رهبري بايد به چند نکته مهم اشاره کنيم.شايد اولين سئوالي که در اين زمينه مطرح شود آن است که آيا مي توان روحيه انقلابي گري داشت و بعد در ظاهر بدحجاب باشد و يا شلوار جين بپوشد؟!
 
در پاسخ به اين سئوال بايد گفت که متاسفانه بخشي از جامعه ما دچار سطحي نگري و ظاهر بيني شده است. هرچند که يک انقلابي تمام معنا سعي مي کند در ظاهر و پوشش نيز اين انقلابي گري خود را نشان دهد اما نمي توان صرف اينکه دختر و يا پسري اندکي در ظاهر دچار مشکل هستند آن را از دايره انقلابي گري خارج بدانيم. در دوران انقلاب و يا حتي در دوران دفاع مقدس بودند افرادي که شايد در ظاهر قرابت چنداني با انقلابي ها نداشتند اما در بزنگاه ها از آزمايشات الهي و سرنوشت ساز به خوبي و با موفقيت بيرون آمدند.
 
امروز نيز صرفا با نگاه به ظاهر جوانان نبايد قضاوت کرد. بلکه ما بايد تمام شرايط و ويژگي هاي اين دوران را در کنار هم قرار داده و آن‌گاه اوضاع را تحليل نماييم. امروز جامعه ما از سوي دستگاه هاي فرهنگي و اطلاعاتي غرب تحت شديدترين تهاجمات قرار دارد. صدها شبکه ماهواره اي با توليدات مغاير با ارزشهاي الهي درصدد دين زدايي از جامعه ما هستند. فيلم ها و سريال هايغير‌اخلاقي غرب به راحتي در جامعه و حتي در دانشگاه ها و خوابگاه هاي کشور پخش مي گردد تا نسل جوان نسبت به ارزشهاي الهي انقلاب اسلامي بيگانه شود.
 
امروز شاهد سامان يافتن موجي از بي بند و باري واباحي‌گري اخلاقي در سطح جامعه از سوي برخي گروه ها هستيم و در چنين مقطعي است که حضور چشمگير جوانان در مراسم هاي ديني و معنوي همچون اعتکاف و يا استقبال از مقام معظم رهبري نشان مي دهد که جوانان ما توانسته اند در زير بار تهاجمات گسترده فرهنگي غرب همچون ايستادگي کنند.
 
البته در برخي موارد نيز ضعف ها و اشکالاتي پديد آمده است اما به صرف ديدن اين اشکال نبايد تمام جوانان را غير انقلابي و بعد هم ضد انقلابي معرفي کنيم. نسل امروز انقلاب اگر پر شور تر از نسل هاي گذشته نباشد ميزان انقلابي گري آن کاهش نيافته است. شايد تنها فرق نسل امروز با نسل ديروز انقلاب اين باشد که امروز جوانان ما آگاه تر و مسلط تر بر ابزارهاي علمي شده اند. ما در دوران دفاع مقدس نيز بعضا در برخي حوزه ها متحمل شکست شديم.
 
بخش گسترده اي از کشورما در دوران دفاع مقدس در اشغال دشمن بود. امروز نيز در جنگ نرم همين قضيه در جريان است. اگر ما در نقطه اي شاهد پيشروي دشمن هستيم نبايد به کلي بازي را ببازيم بلکه بايد با تمام وجود در پي جبران اشباهات برآييم و مانند دفاع مقدس دشمن را از خاک خود بيرون برانيم. امروز نيز اگر برخي از جوانان ما دچار برخي اشکالات هستند نبايد حيثيت انقلابي و اسلامي آنها را زير پا بگذاريم. انقلاب اسلامي ريشه در دل هاي جوانان دارد و ما بايد براي گسترش هرچه بيشتر دايره انقلابيون تلاش نماييم و بي جهت سعي در محدود سازي خانواده انقلاب نداشته باشيم.
 
همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند ما بايد به دنبال حفظ جوانان در جبهه انقلاب باشيم . البته شايد نقص هايي نيز در برخي از جوانان ما وجود داشته باشد اما اين نقص ها قابل درمان است و همين افرادي که شايد شلوار جين بپوشند و يا بدحجابي داشته باشند ظرفيت رسيدن به قله هاي رفيع انقلابي گري و مومن بودن را دارا هستند.
 
علي رغم تمام تلاش هاي دشمنان جامعه اسلامي امروز شاداب و پرطراوت است و ارزشهاي ديني براي نسل جوان کشور جذاب و شيرين است.ما بايد از اين ظرفيت استفاده نمائيم و انقلابي گري را به صورت صحيح براي جوانان تبيين نماييم.
 
اگر نقص و عيبي نيز در ظاهر برخي از جوانان وجود دارد ما بايد اين نقص را در درون خانواده انقلاب ببينيم و با محبت به دنبال بر طرف سازي آن باشيم. متاسفانه برخي همواره به دنبال آن هستند که هر کسي را با کوچکترين دليلي از مسلماني و انقلابي بودن طرد کنند. در حالي که شرايط امروز ايران اسلامي حکم مي کند که بايد به دنبال گسترش دايره انقلابيون باشيم و نه محدود سازي آن.بيانات اخير مقام معظم رهبري در خصوص جوانان که پيشتر نيز در رهنمودهاي ايشان آمده بود بايد سرلوحه کاري مسئولين فرهنگي کشور قرار بگيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *