سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

سایت فیفا درباره بازی ایران و کره چه نوشت؟

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 249864
پایگاه اینترنتی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به رقابت‌های این هفته‌ مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پرداخته و بیشتر از سایر بازی‌ها بر روی بازی ایران و کره جنوبی مانور داده و نوشته است، دشمنان آشنا بار دیگر روبروی هم قرار می‌گیرند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، روز سه‌شنبه چهار بازی در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 در آسیا انجام می‌شود که در گروه A تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی است.
 
سایت فیفا در گزارش خود آورده است: "رقیبان قدیمی آسیا بار دیگر و این بار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی برزیل برابر هم قرار می‌گیرند. ایران در خانه خود با صدرنشین گروهش یعنی کره جنوبی رودررو می‌شود. در حالی که در گروه B عراق و استرالیا به رقابت خود در دوحه ادامه خواهند داد. همچنین اردن به مصاف عمان می‌رود و ازبکستان به قطر سفر می‌کند تا با کسب یک سه امتیاز شیرین به کورس گروه B باز گردد. "
 
این گزارش در تحلیل خود از چهار بازی آسیا، دیدار ایران و کره جنوبی را به عنوان حساس‌ترین بازی انتخاب کرده و درباره آن می‌نویسد: "رقابتی که فردا در تهران برگزار می‌شود یکی از بزرگ‌ترین رویارویی‌ها در فوتبال آسیا است که پس از شش دهه همچنان ادامه پیدا کرده است. کره جنوبی و ایران که تا به حال 25 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند، پنج بار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی با هم مصاف داده‌اند. در این 25 بازی کره‌ای‌ها دو پیروزی بیشتر از ایران دارند، اما سفید پوشان ایرانی هم بردهای خیره کننده‌ای در بعضی از این بازی‌ها به دست آورده‌اند.
 
تساوی یک بر یک دو تیم در سئول که سه سال پیش اتفاق افتاد، امیدهای «تیم ملی » را برای صعود به جام جهانی آفریقای جنوبی از بین برد و آن بازی همچنان یک خاطره بد برای ایرانی‌ها است. حتی پس از آن شکست یک بر صفر برابر کره‌ای‌ها در جام ملت‌های آسیا روی زخم‌های ایران نمک پاشید."
 
این گزارش در ادامه آورده است: "با این حال میزبان در این بازی به فکر انتقام است و شاگردان کارلوس کی‌روش به طور ویژه‌ای برای این بازی انگیزه دارند تا پس از شکست غیر منتظره برابر لبنان به دوران خوب خود باز گردد. برای رضایت هواداران ایرانی تیم ملی با یک فهرست قدرتمند خود را برای این بازی آماده کرده است، در حالی که اشکان دژاگه از فولام و رضا قوچان نژاد از بلژیک برای نیرو دادن به خط حمله تیم ملی‌شان به این فهرست اضافه شده‌اند.
 
کره جنوبی در صدد است نخستین برد تاریخ خود در ورزشگاه آزادی را به دست بیاورد. آنها برای این بازی مهاجم با تجربه خود لی دونگ گوک را از فهرست خود کنار گذاشته‌اند. کانگ هی سرمربی کره در عوض مهاجم آماده هامبورگ یعنی سون هیونگ مین را دعوت کرده است."
 
این گزارش همچنین در ادامه با اشاره به سایر بازی‌های که در قاره کهن انجام می‌شود آورده است: "هر گونه لغزشی از سوی ایران به سود قطر و ازبکستان است که باید مقابل هم صف آرایی کنند."
 
سایت فیفا در پیشنهاد خود به مخاطبان که در این بازی‌ها نمایش چه بازیکنی را دنبال کنند، سرور جباراف ازبک را بازیکنی دانسته که به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا می‌تواند امید اول ازبکستان برای گلزنی مقابل قطر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *