يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نگراني آمريكا از حملات خسارت بار سايبري

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب: 249739
وزير دفاع آمريكا نسبت به گسترش حملات سايبري عليه تأسيسات مهم و منافع اين كشور اعلام نگراني كرد. لئون پانه تا گفته است: آمريكا با احتمال افزايش حملات سايبري خطرناك و خسارت بار مواجه است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، ما به طور فزاينده در معرض حملات هكرهاي بيگانه قرار گرفته ايم. اين حملات ويرانگر مي تواند شبكه هاي دولتي و اقتصادي و سامانه حمل و نقل ما را با اختلال روبرو و كشور را فلج كند.

دشمنان ما مي توانند از امكانات سايبري براي رخنه و اخلال در موقعيت هاي حساس ما بهره بگيرند. در همين هفته هاي اخير چند شركت بزرگ آمريكايي با حملات گسترده اينترنتي توسط انبوه داده هاي آلوده مواجه شده اند. اكنون دامنه و سرعت عمل مهاجمان گسترش بي سابقه اي يافته است.

پانه تا درباره حمله سايبري اخير به برخي شركت هاي نفتي در منطقه خليج فارس گفت: ويروس شامون (شمعون) فايل هاي اساسي شركت آرامكو را از بين برد و به جاي آن تصوير پرچم آمريكا را جايگزين كرد كه در حال سوختن بود. اين ويروس موجب شد بيش از 30هزار كامپيوتر از كار بيفتند. حمله به سيستم هاي كامپيوتري شركت قطري «راس گاز» نيز كيفيت مشابهي داشت.

پانه تا مي افزايد: حملات اين ويروس بسيار پيچيده نشانگر اوج گيري قابل توجه تهديدهاي سايبري است.
وي مي گويد: ما سالانه بيش از 3 ميليارد دلار براي افزايش توان سايبري خود هزينه مي كنيم تا بتوانيم از رايانه ها و سيستم سايبري خود محافظت كنيم.

اخبار هفته گذشته حاكي از آن بود كه برخي سيستم هاي مربوط به شركت نفت ايران مورد حمله سايبري قرار گرفته اما ناكام مانده است. با اين حال يكي از اعضاي سابق دولت آمريكا به آسوشيتدپرس گفته است: مقامات آمريكا معتقدند هكرهاي ايراني كه احتمال مي رود حكومت ايران آنها را حمايت مي كند، مسئول حملات سايبري اخير به شركت هاي نفت و گاز هستند و به نظر مي رسد اين حملات به تلافي آخرين دور تحريم هاي ايالات متحده عليه اين كشور انجام شده باشد.

وي اضافه كرد: ما نگران افزايش توان سايبري روسيه، چين و ايران هستيم.

خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از لوئيس، كارشناس امنيت سايبري دستگاه هاي نظامي آمريكا نوشت: «ما به حملات چين عادت داشتيم، براي مقابله با حملات روسيه آماده ايم، اما ايران عضو جديد اين حملات است. بسياري از ما گمان نمي كرديم كه ايران به اين سرعت قابليت هاي خود را توسعه داده و شروع به حملات سايبري سازمان يافته كند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *