يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تبليغات ايراني براي برنج‌هاي خارجي

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 246890
عضو موسسه تحقيقات برنج با گلايه از تبليغات رسانه ملي براي برنج‌هاي خارجي گفت: برنج مرغوب ايراني در رقابت نابرابر با محصول خارجي مجالي براي پيروزي ندارد و متاسفانه خلا موجود در بازار سنتي برنج ايراني را تجار ضعيف و پراكنده آن به وجود آورده‌اند.
به گزارش جهان، غلامرضا خانكشي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: ‌با توجه به اين كه برخي از برنج‌هاي خارجي قدرت رقابت با ارقام بومي و خوش كيفيت ايراني را دارند، بازار برنج ايراني دچار چالش مي‌شود.

وي گفت: ‌برنج‌هاي وارداتي درجه دو و سه (تايلندي، آمريكايي، اروگوئه) قابل رقابت با برنج ايراني نيستند اما برنج‌هاي درجه يك هندي و پاكستاني به ارقام بومي ايراني لطمه مي‌زنند.

خانكشي‌پور با گلايه از تبليغات براي برنج‌هاي خارجي اظهار كرد: برنج‌هاي وارداتي كه تبليغات سنگيني دارند و برندهايشان برنج‌هاي اصيل ايراني را تهديد مي‌كند با برند مشخص و اصول حرفه‌اي وارد بازار كشور مي‌شوند و از همه اصول نوين بازاريابي استفاده مي‌كنند.

اين عضو موسسه تحقيقات برنج با انتقاد ازاين كه براي محصول وارداتي تبليغات صدا و سيما به خدمت گرفته مي‌شود، گفت:‌ اين درحالي است كه برنج ايراني از برند مشخصي برخوردار نيست و تبليغات متمركز ندارد. همچنين عرضه برنج‌هاي ايراني مسير مشخصي ندارد.

وي اظهار كرد: از محصول ناب ايراني كه تامين كننده بازار داخل است حمايت نمي‌شود و اين نابرابري، برنج ايراني را عملا بازنده مي‌كند. در صورتي كه قدرت رقابت و كيفيت بالاتر با محصول ايراني است اما در رقابت نابرابر قرار گرفته كه اين تبليغات در بازار برنج ايراني تاثيرگذار شده است و محصولات وارداتي به نحوي متمركز حمايت مي‌شوند كه بستر مناسب براي مطرح شدن محصول ايراني را از بين مي‌برد.

خانكشي پور تصريح كرد:‌ خلا موجود در بازار سنتي برنج ايراني را تجار ضعيف و پراكنده آن به وجود آورده‌اند كه بايد حمايت دولتي از اين محصول صورت گيرد.

اين عضو موسسه تحقيقات برنج با تاكيد بر تحول در بازاررساني محصول داخلي اظهار كرد: تبليغات، درنظر گرفتن قيمت‌هاي مناسب براي خريد تضميني، اعلام به موقع قيمت‌ها و همچنين آموزش و ترويج به كشاورزان تحول بزرگي در محصول برنج ايجاد مي‌كند.

وي حمايت از بنيه ضعيف برنج كاران ايراني، مديريت هوشمند و دانش محور در شاليزارها را ضروري برشمرد.

به گزارش ايسنا پيش از اين نيز وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر ضابطه‌مند شدن واردات برنج به كشور اظهار كرده بود: وقتي كشورمان بهترين برنج‌هاي دنيا را توليد مي‌كند بايد از تبليغات محصول خارجي جلوگيري شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *