يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 9 Jun 2024
 
۰

ترس از اسلام‌گرايي غرب را فراگرفته است

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 246440
يك استاد دانشگاه با تاكيد بر اينكه غرب در تحولات آينده جهاني بازنده است، گفت: با وقوع بيداري اسلامي غرب از آينده خود مي‌ترسد و مي‌داند كه آينده مختومي در انتظارش است.
به گزارش جهان، مصطفي ملكوتيان، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ساخت فيلم موهن صهيونيستي ـ‌ آمريكايي درباره پيامبر اكرم (ص)، گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران گرايش به اديان الهي افزايش يافت به ويژه گرايش به دين اسلام در ميان مردم جهان ارتقا پيدا كرد. به گونه‌اي كه حتي در خود اروپا بيشتر مردم به سمت اسلام تمايل دارند و گفته مي‌شود تا سال 2050 اكثريت جمعيت فرانسه مسلمان خواهد بود.

وي با بيان اينكه ترس از اسلام‌گرايي جهان غرب را فراگرفته است، ادامه داد: فرهنگ غرب بر مادي‌گرايي تاكيد كرده و بخشي از واقعيت انسان يعني پيوند با روح و خداپرستي را ناديده گرفته است. اين جامعه‌ كه بخشي از هويت اصلي بشر را ناديده گرفته در دهه‌هاي اخير دچار بحران هويتي شده است بر همين اساس غرب تلاش مي‌كند كه افكار راديكالي و افراطي مانند القاعده و طالبان به دليل ترس از گسترش اسلام به وجود آورد.

اين استاد دانشگاه با مرور تحولات چند دهه گذشته خاطر نشان كرد:‌ در واقع آغاز تحولات با انتشار كتاب ضد اسلامي سلمان رشدي شروع شد. اما اكنون مردم جهان آگاه شده‌ و شرايط نسبت به گذشته تغيير پيدا كرده است به گونه‌اي كه مسلمانان در برابر اهانت اخير به اسلام يك پارچه به اعتراض برخاستند.

ملكوتيان اضافه كرد: غرب هيچ وقت تصور نمي‌كرد كه مسلمانان جهان در برابر اهانت اخير به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) چنين مقاومت سرسختانه از خود نشان دهند. اكنون غرب در برابر مسلمانان دچار انفعال شده و از اين مقاومت تكان سختي خورده است.

وي با اشاره به موج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي، گفت: تحولات جهان به سمتي پيش مي‌رود كه جهان غرب از آينده احساس ترس مي‌كند غربي كه در گذشته همواره كشورها را استعمار كرده و سلطه چند صد ساله خود را بر كشورهاي مختلف اعمال كرده و منابع آنها را غارت مي‌كرد ، اكنون از آينده مي ترسد.

اين استاد دانشگاه در ادامه اظهاراتش افزود: اما اكنون غرب احساس مي‌كند كه آينده خوبي در انتظارش نيست مقاومت‌هايي در برابر رفتارهاي سلطه‌گرانه غرب انجام مي‌شود با وقوع بيداري اسلامي غرب از آينده خود مي‌ترسد و مي‌داند كه آينده مختومي در انتظارش است. در واقع در مسير بازنده تحولات جهاني قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: روشي كه غربي‌ها براي مخدوش كردن چهره نوراني اسلام به كار برده‌اند، بدترين راه بوده است زيرا اين روش غيرت مسلمانان را برانگيخت و باعث يك حركت جهاني عليه آنها شد. غرب هيچ وقت تصور نمي‌كردكه مسلمانان بتوانند با واكنش خود عليه اهانت اخير طوفان عظيمي را ايجاد كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *