يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

حراج دست‌نوشته‌هاي معجزه‌ گر هیتلر

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 245110
دست نوشته‌هاي متعلق به «گوبلز»، وزير تبليغات هيتلر چكش حراج مي‌خورند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، حراجي «الکساندر» در شهر «استامفورد» آمريکا قصد دارد در آينده‌ي نزديك مجموعه‌اي از دست نوشته‌هاي «جوزف گوبلز» ـ وزير تبليغات آدولف هيتلر ـ را به حراج بگذارد.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، دست نوشته‌هاي گوبلز شامل نامه‌ها، اشعار، تكاليف دوران مدرسه و مقالات وي است كه با قدمتي در حدود يك قرن در بهترين شرايط ممكن قرار دارند.

«پاول گوبلز»، سیاست‌مدار ناسیونال سوسیالیست آلمانی، از نزدیک‌ترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود و شهرت او تا حد زیادی ناشی از سخنراني‌هاي پرشور و ارائيه تبلیغات گسترده برای جذب جامعه‌ي آلمان به اهداف و ارزش‌های هیتلر و حزب نازی است.

گوبلز پیش از ورود به حکومت آلمان به روزنامه‌نگاری، کار در بانک و کارگزاری بازار بورس اشتغال داشت. او در ۱۹۲۴ وارد حزب نازی شد و به ریاست حزب در ایالت برلین منصوب شد و در سال ۱۹۲۸ در مقام یکی از کلیدی‌ترین اعضای حزب قرار گرفت.

او حتا زمانيكه شکست آلمان در جنگ دوم جهاني نيز قطعی شده بود به هیتلر وفادار ماند و در نهايت پس از ورود ارتش سرخ به برلین در اول مي ۱۹۴۵ در سن 48 به همراه همسر و فرزندانش خودکشی کرد. هنوز تاريخ دقيق حراج لوازم شخصي گوبلز اعلام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *