يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

توقف‌خام‌فروشی‌نفت هدف اقتصادمقاومتی

جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 242078
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه توقف خام‌فروشی نفت از اهداف اقتصاد مقاومتی است، گفت: توسعه فازهای پارس جنوبی و پالایشگاه تهران از برکات تحریم‌هاست.
به گزارش جهان، شمس‌الله بهمنی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه تحریم برای کشور ما یک فرصت محسوب می‌شود، اظهار داشت: برای حمایت از تولید داخلی رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش چنین روزی را پیش‌بینی کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در تحریم مطلق نیستیم و می‌توانیم با فروش نفت درصدهایی از منابع داخلی را تأمین کنیم، افزود: دولت باید با حذف هزینه‌های غیر ضروری،  نفت کوره مورد نیاز تولیدات داخلی را تأمین کند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس با اشاره به اینکه تأمین خوراک مورد نیاز بخش خصوصی، حمایت از تولیدات داخلی و عدم خام‌فروشی از موارد قابل توجه در اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: باید در بخش‌هایی که وابستگی کشور را از منابع فروش حاصل از نفت کاهش می‌دهد، سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در صنعت و بخش کشاورزی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی خوبی در کشور داریم، گفت: بحمدالله دولت حمایت‌هایی را از این بخش‌ها داشته است و کشور به لحاظ توسعه‌ای به موفقیت‌هایی در دو حوزه صنعت و کشاورزی دست یافته است.

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از توسعه فازهای پارس جنوبی و پالایشگاه تهران، تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها و علی‌رغم تهدیدهای غرب و آمریکا مبنی بر عدم فروش بنزین به ایران خوشبختانه شاهد بودیم که در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و صادرات این محصول را در پیش گرفتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خاتمه با اشاره به اینکه در بخش برق و گاز هیچ مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش تولید گاز و برق شاهد صادرات در این دو بخش هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک در حوزه نفت نیز در راستای تولید فرآوردهای نفتی گام برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *