دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

تولید گاز ایران در میدان پارس‌ جنوبی از قطر پیشی گرفت

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 879804
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام پیشی‌گرفتن ایران از قطر در میدان پارس‌جنوبی گفت: قرارداد فشار افزایی پارس‌جنوبی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا شده که ۹۰۰ میلیارد دلار ثروت‌آفرینی می‌کند.
تولید گاز ایران در پارس‌ جنوبی از قطر پیشی گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در نشست خبری در بیست‌ و‌ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عنوان کرد: سال قبل درآمدهای نفتی ایران به بیش از ۳۵ میلیارد دلار افزایش یافت. هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد از کالاهای موردنیاز صنعت نفت از سازندگان داخلی تامین می‌شود.

وی اشاره کرد: در دولت سیزدهم معادل ۲.۵ میلیارد بشکه به ذخایر هیدروکربوری کشور اضافه و کشف شد. تولید نفت نیز ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش یافت.

خجسته‌مهر اظهار داشت: در دولت قبل سالانه ۱.۶ میلیارد دلار در بالادست صنعت نفت امضا شد ولی در ۲.۵ سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار قرارداد منعقد شده و ۴ برابر دولت قبل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: امضای قرارداد توسعه یکپارچه آزادگان یک ابتکار بود که با سرمایه‌گذاری ۱۲.۵ میلیارد دلار تولید نفت را از روزانه ۱۹۰ به ۵۵۰ هزار بشکه می‌رساند. در این قرارداد برای اولین بار ۶ بانک در بالادست نفت سرمایه‌گذاری مستقیم انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: همچنین اخیرا توسعه ۲۰ مخزن گازی با حجم سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلار در اختیار شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفته است.

خجسته‌مهر گفت: قرارداد فشارافزایی پارس‌جنوبی نیز به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا شده که ۹۰۰ میلیارد دلار ثروت‌آفرینی می‌کند. قراردادادهای ساخت کمپرسور و سکو نیز به زودی امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: در سال جاری سکوی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد که از سال ۹۴ به دلیل ترک فعل اقدامی برای آن صورت نگرفته بود. هم‌اکنون ما در تولید گاز در میدان مشترک پارس‌جنوبی از قطر جلوتر هستیم.
https://jahannews.com/vdcdzn0joyt05j6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzn0joyt05j6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *