شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

معلمی‌که ایران‌به‌دخترش افتخارمی‌کند+عکس

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 239257
باید تا نسترن بروم. ظهر گاه تابستان داغ مشهد وقتی می بینمش انگار که چادرش بوی نماز می دهد عطر اعتکاف و طعم روزه، "هانیه" مثل یک گل روبروی نگاهم می شکفد دختری که یک ملت به وجودش افتخار می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مادر هر چه سبزه و صنوبر به ساختمان و خانه آورده ازچینه های پر چلچله لاهیجان است، من این جا عجیب آرامم و تا شانه کش شالی و شکوه، صعود می کنم.
 
سیما ابراهیمی مادر 4 فرزند نمونه را در مراسم بزرگداشت معلمان نمونه استان دیده بودم. او مدیر مجتمع شاهد زهرای مرضیه ناحیه 3 است و 28 سال سابقه کار دارد.
 
حالا افتخار می کند و خدای را شاکر است که طاهره اش، دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه علوم و تحقیقات اهواز است با همسرش هم رشته ای و به زودی او را مادر بزرگ می کند. فاطمه اش، ترم سوم پزشکی مشهد و رضایش سال اول دبیرستان تیز هوشان است.
 
او و پدر خانواده، اهل سرزمینهای شبنمی شمالند و هانیه هم که مهر ماه 63 در لنگرود به دنیا سلام داده است، بعد از چهار ماهگی به شهر خورشید آمده است.
 
دکتر"هانیه حسین نژاد"که خستگی را خسته کرده است؛ با مهربانی مرا به بسیط تبسم پدر و مادر نازنینش می پذیرد.
 
جزیره باور من نام این کلبه صداقت را می گذارد سبزترین سمت درخت.
 
او می گوید: والدین بزرگوارم طبق تعالیم الهی و عشق به ائمه معصومین(ع) ما را تربیت کردند و خودشان نیز به صورت عملی عامل به این تعالیم بودند، یکی از درس های زندگی که از ایشان آموختم، مسئول بودن هر لحظه در برابر خداوند است، بدین معنی که برای تمامی نعمات و استعدادهایی که خداوند به ما بندگان ارزانی داشته مسئولیم و باید به بهترین شکل ممکن  در مسیر رضای الهی حرکت کنیم و خود را به مقام الگوی انسان کامل، یعنی خلیفه اللهی در زمین، برسانیم.
 
وی ادامه می دهد: از همان دوران کودکی آموختم در هر زمینه ای با همین نگاه گام بردارم و با توکل بر خدا حرکتم را آغاز کنم، خانواده ام در همه دوران ها بی دریغ حامی، پشتیبان و در برابر سختی ها مشوق من بودند، اگر موفقیتی باشد، آن را مرهون زحمات خالصانه تربیتی ایشان و لطف و عنایت پروردگار و ائمه معصومین(ع) به خصوص امام بزرگوارم، آقا امام رضا(ع) هستم.
 
دختر طلایی ایران
 
رزومه کاری این دختر 27 ساله سرشار از تلاش است. درست مثل دانشمندی که تمام فرصتها را اکتشاف کرده باشد.
 
رتبه های آموزشی اش را که مرور می کنم می رسم به کسب نشان افتخار جوان برتر ایرانی و رتبه نخست فعالیت های اجتماعی در کشور در جشنواره ملی جوان ایرانی
 
رتبه نخست جوان فعال تشکل های دانشجویی  کشوردر  سال89، کسب رتبه اول مقاله در گروه علوم پزشکی مقطع دکترا در هشتمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر کشور در سالهای89 و 90
 
احراز رتبه اول بخش مجامع علمی در گروه تحصیلی علوم پزشکی مقطع دکترا در نهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر خراسان رضوی  89
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239257-1.jpg

کسب عنوان بانوی نمونه استان سالهای 89 و 90
 
کسب رتبه اول دانشجوی برتر پژوهشی و فناوری استان در مقطع دکترای حرفه ای در جشنواره پژوهش و فناوری خراسان رضوی سال89
 
محقق برتر بسیج جامعه پزشکی استان  درسال 89
 
کسب عنوان دانشجوی استعدادهای درخشان علوم پزشکی کشورسال 89
 
احراز رتبه پژوهشگر برتر منطقه 9 کشور باشگاه پژوهشگران جوان سال89
 
دانشجوی نمونه کشوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور سال88
 
رتبه اول پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی سال 88
 
سخنران برتر و پوسترهای برگزیده در کنگره های متعدد پزشکی داخلی و خارجی
 
عضویت در تیم های ورزشی و کسب مقام های ناحیه ای و استانی در رشته های ورزشی والیبال، پینگ پنگ و شنا
 
دارای تقدیرنامه های متعدد فرهنگی از سازمان های مختلف، از جمله: سازمان ملی جوانان، اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و شمالی، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، سپاه امام رضا(ع)، آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آسایشگاه خیریه شهید فیاض بخش، کمیته امداد امام خمینی .
 
پدر و هزار ستاره صداقت
 
لحظاتی بعد مهدی حسین نژاد استوار و خرسند از پدر بودن ،از راه می رسد. هانیه دستان بابا را از خرید خلوت می کند و سلام می دهد.
 
پدر، خانواده ها را به توصیه ای مهمان می سازد؛ او می گوید: بهترین راهکار هدایت فرزندان به راه راست و موفقیت در کارهایشان، حفظ دین و ایمان خودشان است.
 
این مدیر کل نمونه استان در نظام بانکی که حالا پس از 33 سال تلاش و پشتکار رئیس شعبه بانک خصوصی است، می افزاید: خانواده ها باید به اندازه وسعشان قدم بردارند و شرایطی را فراهم آورند که فرزندان بر اساس استعدادهایشان تحصیلات را ادامه دهند.
 
وی با بیان این که من هزار کیلومتر از شهرم دور شده و بدون پارتی و فقط بر اساس صداقت و تلاش ادامه تحصیل داده و در کارم موفق شدم، می افزاید: بچه ها نباید دلسردیها، تنشها یا اعتراضات والدین خود را ببینند چون در همه حال الگو برداری می کنند.
 
مهمترین هدیه به جامعه
 
حسین نژاد اذعان می دارد: من بارها شاهد رشد فرزندان یک کارگر ساده هم بودم و معتقدم هر فردی اگر خودش موفق باشد، میوه های زندگی اش نیز کارآمد تر می شوند.
 
او که سال 86 بین 3 هزار پرسنل در 160 شعبه استان عنوان برتر بودن را از آن خود ساخته است؛ خدارا شکر می کند که فرزندانی متدین و با خدا تحویل جامعه داده است و این را مهمترین  هدیه می داند.
 
هانیه با پدر و مادر درقاب یادگاری اقبال می درخشد و برای تمام خانواده های سرزمین سبزمان ترنم معصومیت است.
 
من، درسوابق علمی این دکتر جوان می بینم، فعالیتهای پژوهشی بسیاری در کارنامه اش دارد از جمله:
 
چاپ بیش از 40 مقاله و خلاصه مقالات پژوهشی در ژورنال های ISIو مجلات با امتیاز علمی پژوهشی داخلی و خارجی
 
ارائه بیش از 51 مقاله پژوهشی در کنگره های مختلف علوم پزشکی داخلی و خارجی از جمله: شیکاگو آمریکا، ساندیه گو آمریکا، بارسلونا اسپانیا، آلمان، ژاپن، اردن، هلند.
 
او مدیر اجرایی مجله علمی- ترویجی "بهداشت و سلامت" معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کارشناس پژوهشی معاونت بهداشتی استان خراسان رضوی است.
 
وی مجری طرح های تحقیقاتی بین دانشگاهی و بین رشته ای در کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا است.
 
هانیه مسئول شورای پژوهشی علوم پزشکی کانون مخترعین سازمان علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی و نایب رئیس انجمن علمی پزشکی دانشکده پزشکی است.
 
وی دبیرکنگره و مسئول کمیته علمی و اجرایی در کنگره های مختلف داخلی و بین المللی علوم پزشکی کشوربوده و هست.
 
او داور بین المللی در کنگره های سالیانه دانشجویان علوم پزشکی ایران و جهان و دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی و مسئول اجرایی گروه تحقیقاتی سرطان معده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
 
هانیه رئیس هیئت مدیره گروه تحقیقاتی لیزر در علوم پزشکی دانشگاه آخن آلمان و مدرس دانشگاه در واحدهای روش تحقیق مقدماتی و پیشرفته، مقاله نویسی و مالکیت حقوق معنوی، بهداشت و تنظیم خانواده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه غیرانتفاعی اقبال لاهوری مشهد هم هست.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239257-2.jpg

مدرسه تا دانشگاه
 
دختر طلایی کشور نفس راست می کند و به شماره برگ و باران می گویدم: در مدرسه مسئولیتهای بسیاری داشتم، از بسیج و فرزانگان گرفته تا هلال احمر، ولی زمانی که وارد دانشگاه شدم حس جویندگی فعالیتهایم را هدفمند ساخت.
 
وی ادامه می دهد: آن وقت یک گروه تحقیقاتی راه انداختم تا جایی که امروز تجارب را به دانشجویان دیگر منتقل می کنم.
 
او فعالیت در بخش فرهنگی را انگیزه زندگی اش می داند و می افزاید: اعتقاداتم اهدافم را تعیین  واهداف کارهای علمی ام را سامان می دهد.
 
او که با شهیدان در راهیان نور میثاق بسته و کسوت پزشک روشنگر مناطق محروم کشور پوشیده، حالا خادم مضجع شریف سرزمین خورشید است.
 
این جوانترین بانوی برگزیده سال 91 دفترمجموعه فعالیتهای فرهنگی اش را برایم این گونه می گشاید؛ می خوانم:
 
کارشناس پژوهشی خانه نخبگان بسیج رضوی
 
مسئول هسته علمی و پایگاه علمی بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی از سال 83
 
همکاری در هیئت تحریریه دانشجویی مجله نظام پزشکی مشهد و 2 مجله دانشجویی دانشکده پزشکی
 
خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کشور
 
دبیر کمیته محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی، بخش راهنمای زائر 88-89
 
دبیرکل کارگروه های آستان قدس رضوی بخش راهنمای زائراز سال 90
 
پژوهش های فرهنگی همراه با ارائه مقالات و سخنرانی های متعدد با موضوعات بصیرت و ولایت،  بصیرت و رسانه، رسانه و صهیونیسم، جریان های الحادی، فراماسونری، توسعه فرهنگ جهانی زنان عاشورایی، تربیت جوان از دیدگاه اسلامی، پرورش نخبگان بسیجی، توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی و....
 
عضو شورای پژوهشی علوم پزشکی مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی شهید آقاسی زاده
 
طراحی پروژه و مشاور طرح دارالاحکام آستان قدس رضوی
 
همکاری در هیات تحریریه نشریه فرهنگی سراج
 
عضو فعال سازمان ملی جوانان و مشاورین جوان استانداری خراسان رضوی
 
عضو شورای موسس هیئت فاطمیون و فرمانده واحد خواهران قرارگاه جهادی السابقون
 
فرمانده خواهران پایگاه بسیج کوثر حوزه مالک اشتر
 
عضو بسیج فعال جامعه زنان سپاه امام رضا(ع)
 
عضو فعال جمعیت جوانان هلال احمر استان خراسان رضوی
 
عضو شورای عالی زنان استان خراسان رضوی، سپاه مالک اشتر
 
شرکت در دوره های متعدد فرهنگی برگزار شده در سازمان های مختلف کشوری به عنوان دانش ورز و مدرس، از جمله: سپاه امام رضا(ع)، دوره طرح بصیرت مدیران و فرماندهان بسیج سپاه پاسداران قم، حوزه علمیه قم، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران،  دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه غیرانتفاعی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد.
 
توصیه های طلایی
 
هانیه به بانوان کشورش که برایشان افتخار آفریده توصیه می کند: از دیدگاه من بانوی موفق خانم فاطمه زهرا(س) هستند، ایشان در برابر تمامی نقش های یک بانوی مسلمان، به کمال رسیده اند، ابعادی چون ایمان به خداوند، اخلاق، همسرداری، تربیت فرزندان، علم، فعالیت های اجتماعی.
 
وی می گوید: بانوی مسلمان امروز باید سعی کند با تمام توان، خودش را  به الگوهای رفتاری و عملی ایشان نزدیک کند، همچنین الگوهایی همچون دختر بزرگوارشان حضرت زینب (س) و بانوی عالمه شیعه حضرت فاطمه معصومه (س) راه را به ما نشان خواهند داد.
 
وی می افزاید: زن مسلمان ایرانی زمانی بانوی موفق نام خواهد گرفت، که بتواند در پرتو ولایت مداری، در تمامی ابعاد زندگی همچون مادرش صدیقه طاهره (س) در مسیر کمال حرکت کند، تا لیاقت نمایندگی و به دوش کشیدن لقب شیعه فاطمی را در جهان داشته باشد.
 
مادر قصه را پایان می دهد به اینکه: ما پناهنده آقا امام رضاییم. من معلمم و ادامه دهنده راه انبیا. بچه های امروز از ما خیلی جلوترند و دنبال الگویی نمونه، می گردند. امیدوارم من و خانواده ام همیشه کارگشای مردم باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Russian Federation
درود خدا بر ایمان توام با علم این بانوی محترمه