شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

موریانه های پیر خطرناک ترند

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب: 236658
گونه ای موریانه با افزایش و كاهش قدرت انجام وظایف کارگری به عنوان بمب دفاعی ارزش بیشتری پیدا می کنند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس پژوهش دانشمندان گونه ای موریانه وجود دارد که طبقه کارگر آنها برای دفاع از لانه، خود را منفجر می کنند آنها با این کار با انتشار مایع شیمیایی خاص به دشمنان آسیب می زنند.
 
پژوهش های اخیر نشان داد که با افزایش سن این موریانه ها کریستال خاصی تولید می کنند که باعث افزایش سمی بودن این مایع می شود.
 
هر چند بالا رفتن سن موریانه ها کارگر موجب کاهش توانایی آنها در انجام وظایف یک کارگر می شود اما پژوهش منتشر شده در مجله ساینس نشان داد موریانه های پیر به جای کاهش توانایی برای کارهای عادی، توانایی بیشتری برای حمله به مهاجمان بدست می آورند.
 
در برخی از گونه های موریانه، آنها برای مقابله با دشمن به نوعی خود کشی فداکارانه به نام Auto thysis (اتوتیس) روی می آورند و در برخی مواقع، دیگر موریانه های کارگر به این سربازان ملحق می شوند و خود کشی می کنند.
 
پروفسور ایو رواسن استاد دانشگاه بروکسل بلژیک گفت: این موریانه ها با ترکاندن بدن خود، مایعی را به بدن دشمن پراکنده می کنند که این مایع به مهاجم می چسبد و بدن آن را نابود می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *