شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

نظام آموزشی هنرستان ها تغییر کرد

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 235587
مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طول دوره تحصیل در هنرستان ها ( شاخه های فنی و حرفه و كاردانش) براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهرماه امسال به تدریج سه ساله خواهد شد.
به گزارش جهان، محمد شریف زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال تحصیلی جدید (مهرماه امسال) نظام آموزشی كشور شش، سه، سه می شود و براساس این نظام، در دوره ابتدایی و شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش یك پایه تحصیلی اضافه می شود.

وی گفت: در مقطع ابتدایی یك پایه به عنوان ششم و در هنرستان های شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش با اضافه شدن یك پایه تحصیلی دیگر، مجموع سال های تحصیلی از دو سال به سه سال افزایش می یابد.

شریف زاده با بیان اینكه یك پایه از مقطع متوسطه كم می شود، گفت: پیش از این نظام آموزشی در هنرستان ها دو ساله بود به گونه ای كه دانش آموزان در سال اول دبیرستان به عنوان متوسطه عمومی انتخاب رشته كرده و دو سال در رشته های فنی و حرفه ای یا كاردانش تحصیل می كردند.

شریف زاده افزود: با تغییر این نظام آموزشی، دانش آموزان در پایه سوم راهنمایی براساس هدایت تحصیلی و زیر نظر مشاوران انتخاب رشته كرده و از سال آینده به مدت سه سال در هنرستان تحصیل خواهند كرد.

وی گفت: تغییر نظام آموزشی در هنرستان ها از مهرماه امسال آغاز می شود و ظرف چهار سال آینده و به تدریج نظام آموزشی هنرستان ها از دو سال به سه سال تغییر می كند.

شریف زاده اضافه كرد: تبدیل این نظام آموزشی نوید خوبی برای هنرستانی ها است چرا كه خروجی های این نظام آموزشی بلافاصله وارد بازار كار می شوند.

مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: با تغییر نظام اموزشی هنرستان ها، محتوای آموزشی نیز تغییر خواهد كرد.

شریف زاده اضافه كرد: با تغییر نظام آموزشی هنرستان ها برحسب رشته تحصیلی از یك هزار و 250 تا یك هزار و 380 ساعت برنامه درسی در سال ارایه می شود كه با این تغییرات، نظام آموزشی هنرستان ها در حد استانداردهای بین المللی ارایه خواهد شد.

به گفته وی در سال تحصیلی آینده 800 هزار هنرجو در شش هزار مركز آموزشی فنی و حرفه ای و كاردانش تحصیل خواهند كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *