جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

در تماشاخانه‌ي ايرانشهر چه خبر است؟

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 235327
نمایش «33درصد نیل سایمون» به کارگردانی افسانه ماهیان به دلیل استقبال مخاطبان، در روزهای پنجشنبه و جمعه (پنجم و ششم تیرماه سال جاری) در دو نوبت 18 و 45 دقیقه و 20 و 45 دقیقه روی صحنه می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ نمایش 90 دقیقه‌ای «33درصد نیل سایمون» به کارگردانی افسانه ماهیان با بازی هنرمندانی چون علی سرابی، آیداکیخائی، مسعود میر طاهری و الیکا عبدالرزاق هر روز به استثناء شنبه‌ها از ساعت 20 و 45 دقیقه در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

نمایش «شب روی سنگ فرش خیس» نوشته استاد اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان از ساعت 19 در سالن شماره یک مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود.

بازیگر نمایش «حساب پرداخت نمی‌شه» گفت: اندازه و شکل نقش برایم اهمیت ندارد و همواره از تجریبات جدید استقبال می‌کنم.

هدايت هاشمي در گفت‌وگويي مطرح كرد: سال گذشته به دلیل شرایط موجود، از تئاتر دولتی خداحافظی کردم اما با توجه به وجود فضاهای مناسب در تالارهای مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران شرایط اجرا در این سالن‌ها را مناسب دیدم.

وی در ارتباط با بازی در نقش «جیووانی» در نمایش «حساب پرداخت نمیشه» گفت: در تمام آثار گروه تئاتر «پاپتی‌ها» در ابتدا بازیگران اجازه دارند که همه نقش‌ها را اتود بزنند و سپس پیشنهادات خود را مطرح و کاراکتر نهایی را انتخاب می‌کنند.

در نمایش «حساب پرداخت نمی‌شه» نیز دو وضعیت برای من وجود داشت یا باید نقش «پاسبان‌ها، مرده شور» را بازی می‌کردم و یا نقش «جیووانی» را که سرانجام با حضور نگار عابدی نقش «جیووانی» را انتخاب کردم.

این بازیگر در ارتباط با متفاوت بودن نقشش در این نمایش به خاطرنشان کرد: این نقش نمونه تکمیل شد نقشی است که در نمایش «غولتشن‌ها» بازی کردم. کارهای داریوفو شباهت زیادی به مدل دلارته دارد و شخصیت‌های نمایش نیز متاثر از دلارته هستند.

هدایت هاشمی در ارتباط با شکل‌گیری سالن‌ها و مراکز خصوصی تئاتر اظهار کرد: باید کم کم تلاش کنیم تا زمینه‌های ایجاد تئاتر خصوصی به وجود آید. با حرکات کوچک می‌توان پیش بینی کرد که در سال‌های آینده به دستاوردهای خوبی در این مهم برسیم.

وی ادامه داد: چند سال پیش تصور وجود مکان دیگری برای تئاتر دائمی وجود نداشت اما امروز ما ایرانشهر و تالار انتظامی را داریم و گروه تئاتر «پاپتی‌ها» حمید پورآذری در فرهنگسرای بهمن یک سوله قارچ را تبدیل به سالن تئاتر کرد و در یک پارکینیک تئاتر اجرا کردیم، با این موارد کم کم زمینه ظهور نمادهای فرهنگی شکل می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *