شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

طبق نظرات شورای نگهبان عمل می‌کنیم

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 232730
عمده نظر شورای نگهبان در خصوص نظارت بر اجرای قانون اساسی درباره سایر قوا بوده که در این متن بیان کرده است .
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با بیان اینکه برخی خبرگزاریها نظر اخیر شورای نگهبان درباره نظارت بر اجرای قانون اساسی را نادرست منعکس کردند ،گفت : طبق مجموعه نظرات شورای نگهبان عمل می کنیم .

به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام 'محمدرضا میر تاج الدینی' عصر امروز پس از پایان جلسه هیئت دولت، گفت: نظر تفسیری شورای نگهبان در برخی رسانه ها درست منعکس نشد اما متن آن منتشر شده است که شورای نگهبان در آن حدودی را تعریف ،تفسیر ،تعیین و بیان کرده است که ما هم در همان چارچوب و حدود عمل می کنیم .

وی اظهار داشت : عمده نظر شورای نگهبان در خصوص نظارت بر اجرای قانون اساسی درباره سایر قوا بوده که در این متن بیان کرده است .

میرتاج الدینی با بیان اینکه اما درباره اجرای قانون اساسی و نظارت بر آن در محدوده قوه مجریه ،شورای نگهبان مطلبی را نگفته است ،ادامه داد : بیان شورای نگهبان حاکی از آن است که اجرای قانون اساسی و نظارت بر آن در محدوده قوه مجریه مسلم است .

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی توضیح داد : اینکه بر خی رسانه ها از زبان شورای نگهبان اعلام کرده اند که معاونت نظارت بر اجرای قانون اساسی غیر قانونی است باید توضیح داد شورای نگهبان در مورد معاونت مطلبی نگفته و در متن تفسیر آن نامی از معاونت نیامده است .

وی ادامه داد : موضوع بعدی این است که معاونت ما اجرای قانون اساسی است نه معاونت نظارت.میرتاج الدینی با یاد آوری اینکه مسوولیت اجرای قانون اساسی یکی از وظایف مصرح رییس جمهوری در قانون اساسی می باشد که در اصل 113 آمده است ،اظهار داشت : بر اساس اصل 124 قانون اساسی رییس جمهوری برای اجرای وظایف خود می تواند معاونینی داشته باشد.معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی افزود : در مورد سایر نهادها و سازمانها از جمله هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی در بند سوم متن تفسیری شورای نگهبان آمده است در مواردی که به موجب قانون اساسی رییس جمهوری حق نظارت و مسوولیت اجرا ندارد حق ایجاد هیچگونه نهادی را نیز ندارد .

میرتاج الدینی اضافله کرد : مفهوم مستفاد از این بند این است که رییس جمهوری در مواردی که حق نظارت و مسوولیت اجرا دارد می تواند تشکیلاتی را برای انجام این مسوولیت داشته باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *