سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

سناریوی آمریکا برای سوریه چیست؟

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب: 229212
یک پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی سوری با بیان اینکه آمریکا از قبل سناریویی را علیه سوریه آماده کرده است، تعلیق مأموریت ناظران را تأمل‌برانگیز دانست.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، «طالب ابراهیم» در گفت‌وگو با شبکه العالم اعلام کرد: تصمیم برای تعلیق مأموریت ناظران بین‌المللی در سوریه از نظر زمانی، تأمل‌برانگیز است.

وی افزود: آمریکا سناریویی را از قبل آماده کرده است و براساس آن رفتار می کند. این کشور در پی آن است تا طرح کوفی عنان را در چارچوب بند هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد، و در سایه دخالت های فراوان کنونی، زمینه دخالت نظامی مستقیم در سوریه را فراهم کند.

طالب ابراهیم با اشاره به اینکه در سوریه تظاهرکنندگان مسالمت جو و جریان های سیاسی خواستار اصلاحات و مبارزه با فساد وجود دارند و دولت از آنها حمایت کرده و به درخواست هایشان پاسخ داده است، گفت: دولت همواره درباره گروه سومی هشدار داده است که با تحریک سوری ها به جنگ داخلی، حمله به نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان، در پی ریختن خون مردم کشور است.

طالب ابراهیم تأکید کرد: کوفی عنان چندین بار اعلام کرده است که طرف سومی در پی به شکست کشاندن راه حل سیاسی در سوریه است.

وی ادامه داد: این طرف سوم متشکل از دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا است، که با قاچاق سلاح به سوریه به عنوان بازوی عملی سازمان اطلاعات امریکا با بقایای القاعده همکاری می کند.

وی افزود: رهبری سیاسی سوریه همه نیروهای نظامی که خودشان را تسلیم دولت این کشور کنند عفو می کند و این عفو همچنان پابرجاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *