چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

كشت كاكائو در ساحل عاج با تراكتور ايراني

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 219873
سفير ساحل عاجل خواستار راه اندازي خط توليد تراكتور ايراني در اين كشور شد.
به گزارش فارس، «ابوالفتح ابراهيمي» مديرعامل گروه صنعتي تراكتورسازي ايران در نشستي با سفير ساحل عاج گفت: اين تقاضا از طرف كشور ايران و مجموعه تحت مديريتش مورد بررسي قرار مي گيرد تا با ارزيابي بازار و نياز كشاورزان ساحل عاج در صورت وجود توجيه اقتصادي، خط توليد تراكتور در اين كشور راه اندازي شود.

وي افزود: براي كوتاه مدت نيز تراكتورسازي اعلام آمادگي كرد تا نياز كشاورزان ساحل عاجل را از طريق واحد مونتاژ و توليدي تراكتورسازي ايران در سنگال تامين كند و طي امسال اولين محموله تراكتور ايراني به اين كشور ارسال مي شود.

ابراهيمي با بيان اينكه پيش بيني مي شود نياز داخلي ساحل عاج سالانه 300 دستگاه تراكتور باشد، گفت: با توجه به محصولات كشاورزي اين كشور نياز كشاورزان ساحل عاجي به ادوات كشاورزي در رنج تراكتورهاي متوسط بين 70 تا 90 اسب بخار است.

ابراهيمي تاكيد كرد: با توجه به توليد محصول كاكائو در ساحل عاج و تامين نياز صنايع غذايي ايران از طريق اين كشور، تلاش مي شود تا از طريق مبادله پاياپاي نيز در تبادلات بين دو كشور تسريع به وجود آيد.

عضو كميسيون صنايع اتاق بازرگاني ايران اضافه كرد: حضور گروه صنعتي تراكتورسازي ايران در كليه كشورهاي آفريقايي ملموس است ولي با توجه به مستعد بودن كشاورزي ساحل عاج در غرب آفريقا، حضور در بازار اين كشور نيز مي تواند باعث رونق اقتصادي هم براي ايران و هم براي اين كشور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *