دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

غیرت دینی شیرودی زبانزد هوانیروز بود

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 219773
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشادت های خلبان رشید ارتش اسلام گفت: غیرت دینی شهید شیرودی زبانزد هوانیروز بوده است.
به گزارش مهر، امیر خلبان هوشنگ یاری شامگاه پنجشنبه در سی امین سالگرد شهادت امیر خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی، با یادآوری خصوصیات بارز شهید شیرودی اظهار داشت: برخی از شهدا آن چنان با اعمال و رشادتهای خود در ذهن و خاطر خود ریشه دوانده اند که لحظه ای از یاد و خاطره آنان نخواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه امام راحل (ره) وجود ارتش را پس از انقلاب، برای تثبیت و تقویت نظام لازم دانستند، گفت: شهید شیرودی تنها دو سال  از دوران خدمت خود را در  نظام جمهوری اسلامی گذراند که زبانزد بوده است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از خود گذشتگی، تعهد، غیرت دینی در شهید شیرودی  بارز و نمایان بوده  است.

امام جمعه تنکابن نیز با با ذکر یاد و نام شهید شیرودی و بیان رشادتهای این شهید والامقام گفت: آنچه که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را  در دنیا مقتدر و شاخص ساخته، رهبری ولی فقیه است.

حجت الاسلام قدوسی افزود: بار سنگینی بر دوش همه و جوانان  گذاشته شده و باید پاسدار  و امانتدار دستاوردهای این شهدا باشیم.

به گزارش مهر، شهید خلبان علی اکبر قربان شیرودی در دیماه 1334 در روستای بالا شیرود از توابع شهرستان تنکابن در خانواده ای کشاورز و متدین دیده به جهان گشود.

وی پس از گذراندن سال سوم متوسطه در زادگاه خویش، برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و همراه با کار به تحصیل خود ادامه داد. شهید شیرودی با اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند.

شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از 40 بار سانحه و بیش از 300 مورد اصابت گلوله به  هلی کوپترش، باز سرسختانه می جنگید.

شهید شیرودی پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از 360 خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود در هشتم اردیبهشت ماه 60 در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با 250 تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز به سوی سر پل ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

صاحب نظران جنگ های هوایی او را نامدارترین خلبان جهان نامیده چنان که شهید تیمسار فلاحی، رئیس ستاد مشترک ارتش وی را ناجی غرب و فاتح گردنه ها و ارتفاعات آریا، بازی دراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر توصیف کرده و می گوید: او غیر ممکن ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم، امام در مورد وی فرمود: او آمرزیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *