چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۵

دایی: فدراسیون فوتبال فامیل بازیه !

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب: 142726
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین انتقاداتش از فدراسیون فوتبال و مسئولان آن گفت: تا زمانی که این مدیریت در فوتبال وجود دارد ما به جایی نمی‌رسیم چرا که انتخاب ها براساس فامیل بازی و رابطه است.
 مهر، علی دایی که مدتهاست که با فدراسیون فوتبال به خاطر اختلافات مالی مشکل دارد عصر امروز نیز انتقادات تازه ای را به مسئولان فدراسیون وارد کرد. دایی با اشاره به نتایج تیم های جوانان و نوجوانان و حذف این دو تیم از رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: برای من جای تعجب دارد که مرا بعد از باخت به تیم ملی عربستان برکنار کردند اما سرمربی تیم نوجوانان را پس از حذف تیم ابقا کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه فامیل بازی در فدراسیون فوتبال حرف اول را می زند. زمانی که آقای فنایی سرپرست تیم امید بود به خاطر آقای پیروانی ایشان را برکنار کردند و کارمند فدراسیون را جایگزینش کردند. در کجای دنیا یک کارمند فدراسیون هم سرپرست تیم امید می شود، هم تیم جوانان و نوجوانان و چند پست دیگر؟

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: متاسفانه سرمربی تیم نوجوانان با زد و بند انتخاب شده است و حالا هم که تیمش حذف شده است بازهم او را ابقا کرده اند. من با یک باخت برابر عربستان از کار برکنار شدم اما ایشان به خاطر برخی ارتباطات با وجود اینکه تیم را حذف کرده است در سمتش ابقا شده است.

دایی با اشاره به زمان حضورش در تیم ملی و حریفانی که برای این تیم فراهم کرده بود گفت: من با تیم ملی سودان صحبت کرده بودم که بدون هیچ دریافت مالی با تیم ایران در آلمان بازی کند اما وقتی به آقای تاج گفتم که مکاتبات لازم را انجام دهد نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه هفته بعد خودشان تیم سنگال را برای بازی با تیم ملی ایران دعوت کردند.

دایی ادامه داد: متاسفانه آقایان بازی را برای تیم ملی در نظر گرفته بودند که به هیچ عنوان با من هماهنگ نکرده بودند. زمانی هم که اعتراض کردم گفتند اگر بازی نکنید آبروی فوتبال ایران و تیم ملی می رود.

وی ادامه داد: همین پیراهن های تیم ملی نوجوانان که شماره هایشان را با ماژیک نوشته بودند سوژه همه شده است. در نشست فیفا که اخیرا رفته بودم هم این سوژه را مطرح کردند.

علی دایی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیریت فدراسیون فوتبال و ناهنجاری هایش در ادامه دارد مطمئن باشید که فوتبال ما به هیچ جا نمی رسد. فوتبال ایران یکی مثل محمد دادکان را می خواهد که حرف و عملش یکی باشد و بتواند به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای دایی بامدیریت همین فدارسیون سرمربی تیم ملی شد
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جسارت علی دایی
از آقای دایی بعید است که آقای دادکان را نشناسند ایشان ضمن اینکه یک کارشناس امور فوتبال در همه سطوح است یک سیاسی تمام عیار است و این همان نقطه کوری است که باید در انتخاب رییس فدراسیون از آن برحذر بود همه این بلایا به این خاطر است و برای آقای دایی با اینکه ارادت بسیار زیادی به ایشان دارم آرزو میکنم که ایشان سیاسی نشوند و به نظرم تمام موفقیت های ایشان هم در کنف جدیت ایشان برای سربازی ملت ایران بدون توجه به جریانات سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
با این فدراسیون، فوتبال ما راه به جایی نمی بره. هر وقت هم که مقامی به دست آوردیم روی خلاقیت های فردی و غیرت و تعصب بازیکنان بوده که حالا متاسفانه غیرتی براشون نمونده ، تازه اگه خلاقیت داشته باشند.
عبدالله
آقای دایی هم سیاسی بود و هم الان سیاسی تر شد:

1- روزی که بدون هیچگونه سابقه مربیگری ، سرمربی تیم ملی شد و احمدی نژاد و علی آبادی و فدراسیون خوب بودند که او را در حالی در بین 5 گزینه نبود و برنامه نداد منصوب کردند.

2- روزی که بعداز باخت فضاحت بار به عربستان هم بنابه خواست مردم عزل شد. گفت یک کسی بیرون از فدراسیون اورا عزل کرد که منظورش احمدی نژاد و علی آبادی بود.

3- آقای دایی شعار حیا کن و رها کن 100 هزار نفر در استادیوم آزادی از دقیقه 70 به بعد که برای نخستین بار در آزادی مغلوب عربستان شدیم آنهم در حالی که از آنها جلو بودیم را فراموش کرد. کسانی که در آزادی بودند خوب یادشان است که تا ساعتها بعد از بازی و تخلیه استادیوم تماشاگران چه شعارهایی می دادند و منحصر به یک گروه و طرفداران یک تیم نبود.

4- دعوای روز جمعه با مایلی کهن و بهره برداری سیاسی از ان و تعریف و تمجید از دولت جدید که نمی دانم چه ربطی به مسابقه فوتبال پرسپولیس و صبای قم و دعوای دو سرمربی در مورد نحوه قضاوت داور داشت را هم درنظر بگیرد.

5- اضافه بفرمائید وصلت ایشان با آقای آصفی معاون وزیر امورخارجه و سخنگوی وزارت خارجه و سفیر ایران در امارات در ابتدای دولت احمدی نژاد

6- اضافه بفرمائید دایی تنها فوتبالیستی است که نشان دولتی گرفت.

7- رفاقت دایی هم در دولت خاتمی هم در اوایل دولتی احمدی نژاد( تاقبل از عزل از سرمربی گری تیم ملی ) و هم در حال حاضر با دولت تازه بکار روحانی همواره برقراربود. آن و قت دیگران را به استفاده از رانت سیاست متهم می کند