چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

اهمیت شرکت خدماتی و نظافتی در زندگی امروز چیست؟

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 877256
آب و جارو کردن، شستن وسایل و ظروف، گردگیری سطوح و.... از دیرباز تا کنون یک امر بدیهی در هر منزلی بوده و هست. گاه این گردگیری و نظافت در استقبال از میهمان و یا استقبال از نوروز بوده و گاه جهت پاکیزگی و تمیز بودن منزل برای ادامه زندگی. در گذشته زنان برای تمیز کردن قسمت های مختلف منزل دست به کار شده و زمانی را برای این کار (حتی تا یک الی چند روز) صرف می‌کردند و گاهی مردان نیز در این راه همیار آنان بودند. به هر حال منزلی که گردگیری نشده و آلودگی ها در آن خودنمایی می‌کند، قابل سکونت نیست و زندگی در این منزل می تواند باعث انواع بیماری‌ها گردد.


گاهی در گذشته زنان برای نظافت منزل به کمک یکدیگر می رفتند و با هم اقدام به این کار می کردند و گاهی زنان از همسران و فرزندان خود در کار نظافت منزل کمک می‌خواستند.

اما امروزه با تغییر در سبک زندگی انسان‌ها، این که افراد و به ویژه خانم‌ها بتوانند کار نظافت منزل خود را انجام دهند، امکان ندارد. چرا که به دلایلی همچون دست تنها بودن برای این کار، اشتغال زنان در محیط های کاری خارج از منزل، برنامه‌های مختلف زنان (باشگاه، کلاس‌های مختلف مانند کلاس موسیقی، رفتن به دانشگاه و ...)، فرصتی برای نظافت منزل وجود ندارد و یا اینکه ترجیح می‌دهند به جای صرف زمان جهت نظافت منزل، به کار دیگری بپردازند. از طرفی گاهی نیز دلایلی همچون کسالت، بیماری، پیری، ناتوانی در انجام کار منزل و .... مزید بر علت است. در چنین شرایطی چه باید کرد؟
 
ساده‌ترین و بهترین راه درخواست نیروی نظافتچی از یک شرکت خدماتی و نظافتی جهت انجام کار نظافت منزل، نظافت راه پله و ... است.

افراد می‌توانند با انتخاب یک شرکت خدماتی ونظافتی معتبر و تماس با مدیریت آن، برای روز و زمان مشخص، جهت امر نظافت، درخواست نیرو کنند.


امروزه شرکت های خدماتی و نظافتی زیادی در شهرهای مختلف آمادگی ارائه خدمات به همشهریان خود را دارند. یک راه ساده برای آشنایی با چند نمونه از این شرکت‌ها، جستجو در اینترنت است. می‌توان از طریق وبسایت این شرکت‌ها با نحوه ارائه خدمات آنها آشنا شد. همچنین می توان با بررسی نظرات همشهریان در بخش های مختلف این سایت‌ها از میزان رضایت از عملکرد آنها مطلع شد. برخی از این شرکت ها در کنار نیروی خدماتی آقا، امکان اعزام نظافتچی خانم را نیز دارند.

با وجود این شرکت‌ها، می‌توان از بابت نظافت منزل، آسوده خاطر بود. چرا که نظافتچی‌های این شرکت‌ها افراد مجربی هستند که می‌توانند در چند ساعت منزل ما را تمیز و مرتب کرده و تحویل دهند.

لازم است در زمان حضور نظافتچی ، یکی از افراد در منزل حضور داشته باشد تا هم نیروی خدماتی را راهنمایی کند و هم بر کار وی نظارت داشته باشد.

ضرورت وجود شرکت خدماتی و نظافتی زمانی بیشتر می شود که گاهی افراد منزل؛  خود توان انجام امور منزل را ندارند چرا که ممکن است پیر و ناتوان باشند، خدای ناکرده بیمار باشند ، به شدت درگیر و گرفتار امور دیگر باشند، حوصله کافی نداشته باشند و ....

بسیاری از این شرکت ها در کنار نظافت منزل و نظافت راه پله، خدماتی همچون قالیشویی، اسباب کشی، نگهداری از کودک و سالمند و ... را ارائه می‌کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که با وجود تعداد زیادی شرکت، کدام را باید انتخاب کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، شرکتی که معتبر و دارای مجوز بوده، هزینه و تعرفه خدماتش مناسب و منطقی بوده، نظافتچی‌های شرکت جوان و مجرب باشند، شرکت مورد تایید مشتریان قبلی باشد.

نقش این شرکت ها در روزهای پایانی سال و در هنگام خانه تکانی نوروز بیشتر و پررنگ‌تر خواهد شد. بهتر است در این ایام از چند روز قبل درخواست نظافتچی کرده باشیم، چرا که تعداد نظافتچی‌ها محدود بوده و ممکن است در روز مورد نظر ما هیچ نظافتچی بیکاری در شرکت نباشد و ممکن است در چنین شرایطی بار سنگین نظافت وخانه تکانی منزل بر دوش خود افراد قرار گیرد.

چند نکته ضروری را در هنگام حضور نظافتچی لازم است در نظر داشت . اول اینکه در هنگام حضور نظافتچی و قبل از ورود او به منزل از وی  فاکتور شرکت  که دارای مهر و امضا می باشد را درخواست کنیم. دوم اینکه به هیچ وجه نظافتچی را در منزل تنها نگذاریم، سوم اینکه بهتر است پول و وسایل گران قیمت را از قبل در محل های مناسب قرار دهیم.

می‌توان نتیجه گیری کرد که وجود شرکت های خدماتی و نظافتی امروزه بسیار مهم و ضروریست.
https://jahannews.com/vdccpmq4e2bqmi8.ala2.html
jahannews.com/vdccpmq4e2bqmi8.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *