دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افزایش ۸۰۰ هزار تنی تولید آهن اسفنجی کشور/کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت راه‌اندازی می‌شود

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 876567
کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه 1403 با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال به بهره‌برداری می‌رسد.
افزایش ۸۰۰ هزار تنی تولید آهن اسفنجی کشور/کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت راه‌اندازی می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، واحد احیاء مستقیم شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت که عملیات اجرایی آن از ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده بود، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این ۸۰۰ هزار تن بود، به ۱ میلیون و ۶۰۰هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید.
 
کارخانه احیاء شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت با وجود مشکلاتی همچون تغییر قوانین، همه‌گیری ویروس کرونا، قطعی مکرر برق و گاز کارگاه ساخت و... ظرف مدت ۳۲ ماه به پایان رسیده است.

با بهره‌برداری از فاز دوم این مجتمع، زمینه ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه کم‌برخوردار بافت به وجود خواهد آمد و نقش به‌سزایی در توسعه اقتصادی متوازن این منطقه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، فاز اول شرکت احیا استیل فولاد بافت، در سال ۱۳۹۸ با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان از هلدینگ‌های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری به عنوان سهامدار عمده، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بانک صنعت و معدن با هدف خودکفایی صنعتی و تولید محصولات استراتژیک مانند آهن اسفنجی به بهره‌برداری رسیده است.
 
https://jahannews.com/vdcg3397uak9un4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3397uak9un4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *