يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

نخست وزیر لهستان: اروپا در دوره پیش از جنگ قرار دارد

شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 875071
نخست وزیر لهستان هشدار داد که اروپا در «دوره پیش از جنگ» قرار دارد و برای آمادگی به منظور مقابله با تهدید روسیه «راهی طولانی در پیش دارد.»
اروپا وارد دوره پیش از جنگ شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دونالد توسک نخست وزیر لهستان هشدار داد که اروپا در «دوره پیش از جنگ» قرار دارد و برای آمادگی به منظور مقابله با تهدید روسیه «راهی طولانی در پیش دارد.»

توسک در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «دی ولت» که جمعه منتشر شد، گفت: جنگ دیگر یک مفهوم قدیمی نیست بلکه واقعیتی است که از بیش از ۲ سال پیش شروع شده است.

وی افزود: نگران‌کننده‌ترین مساله این است که عملا هر سناریویی محتمل است. ما از سال ۱۹۴۵ به بعد چنین وضعیتی را مشاهده نکرده بودیم.

نخست وزیر لهستان اظهار کرد: می‌دانم که این موضوع خصوصا برای نسل جوان، ویرانگر به نظر می‌رسد اما ما باید به این واقعیت عادت کنیم که یک دوره جدید آغاز شده است: دوره پیش از جنگ. من در این باره اغراق نمی‌کنم بلکه این موضوع هر روز روشن‌تر می‌شود.

توسک تاکید کرد، اروپا برای تقویت توان دفاعی خود تلاش کرده است اما این قاره همچنان «راهی طولانی پیش رو دارد» و ضمن حق اتحاد قوی با آمریکا باید «در زمینه دفاعی مستقل و خودکفا» باشد.»

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به حمایت خود از اوکراین ادامه داده اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده گفته است که اگر به کاخ سفید باز گردد، روسیه را ترغیب خواهد کرد تا در قبال هر عضو ناتو که هزینه‌های دفاعی خود را افزایش نمی‌دهد «هر کاری که می‌خواهد، انجام دهد.»

نخست وزیر لهستان گفت: کار ما این است که فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری آمریکاست، مناسبات دو سوی اقیانوس اطلس را گسترش دهیم.
https://jahannews.com/vdcfetdcyw6dexa.igiw.html
jahannews.com/vdcfetdcyw6dexa.igiw.html
برچسب ها: اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یاد بنده خدایی افتادم که گفت دیگه دوران موشک گذشته!
Iran, Islamic Republic of
از غرب وحشی که علاوه بر انجام تجاوزات گسترده به کشورهای دیگر و ارتکاب جنایات و کشتار وسیع مردمان آزادیخواه و استقلال طلب این کشورها در دویست سیصد سال گذشته با ترتیب دادن 2 جنگ جهانی در قرن اخیر هم باعث ویرانیهای بسیار و بی نظیر در طول تاریخ بشر وکشته و مصدوم شدن صدها میلیون انسان از اتباع خودشون و سایر کشورها شده اند هیچ بعید نیست جنگی جهانی دیگری با تلفات و ویرانیهای به مراتب وحشتناکتر و سنگینتر از از قبل به راه بیندازند.