يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول پایتخت

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 871455
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ مواد مخدر جرم اول شهر تهران بود، اما امروز این معضل اجتماعی حتی جزء ۱۰ جرم اول هم نیست.
خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول پایتخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، احمد احمدی صدر روز دوشنبه گفت: وقتی که در زمستان سال ۱۴۰۰ قرارگاه اجتماعی شهر تهران تشکیل شد با کلونی‌هایی با بیش از ۸۵۰ معتاد متجاهر که اغلب به سلاح‌های گرم و سرد مسلح بودند، رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: در گذشته رود دره فرحزاد به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود. حتی در آن غاری ایجاد کرده بودند و به مدت هشت سال در آن سکونت داشتند.

به گفته احمدی صدر، آپارتمان‌ها و خانه‌های مشرف به رود دره فرحزاد هیچ کدام پنجره رو به این مکان نداشتند، ولی بعد از انتقال معتادان این محل به مراکز یاورشهر، یک اکوسیستم و تفرجگاه ملی ایجاد شد و پنجره‌های آپارتمان‌ها رو به دره باز شد تا از این به بعد مردم از مناظر طبیعی زیبا، لذت ببرند.

وی اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در پایتخت ایجاد و مواد مخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران خارج شد که دلیل آن جمع‌آوری کلونی‌ها و همچنین کم شدن مخاطبین فروشندگان مواد بود.

احمدی صدر یادآور شد: در ۲ دهه اخیر روند صعودی در مواد مخدر داشتیم که علل مختلفی داشت و برخی توسعه‌ها موجب آسیب‌های اجتماعی شد، حل کردن معضل آسیب‌های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک پروسه است که دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: افتتاح یاور شهر ۱۰ در منطقه ۲۱ و خارج از بافت شهری ویژه زنان را در روز‌های آینده خواهیم داشت و زیرساخت‌هایی برای بی خانمان‌ها و معتادان ایجاد کردیم و بهانه‌ای برای جمع آوری دیگر وجود دارد و حاضریم خودرو و هزینه‌های دستگاه‌های مسئول را تامین کنیم.
 
https://jahannews.com/vdchmzn6m23nqkd.tft2.html
jahannews.com/vdchmzn6m23nqkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *