جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

واکنش یمن به تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس

يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 871334
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که هدف قرار دادن نفتکش آمریکایی در خلیج عدن، پاسخی به تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به خاک این کشور بوده است.
واکنش یمن به تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس در نخستین ساعات امروز، یکشنبه، ۶ اسفند، مناطقی را در یمن بمباران کردند؛ ارتش یمن نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به این تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به خاک خود پاسخ داده است.

رسانه‌های یمنی در نخستین ساعات صبح امروز اعلام کردند که آمریکا و انگلیس به خاک این کشور حمله کردند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی یمن این حملات علیه مواضعی در مناطق الحصبه، عطان، النهدین و جبل خشم البکره در شرق صنعا و همچنین «جبل ضین» در استان عمران و حومه شهر الحدیده انجام شد.

رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس ۱۸ موضع را در ۸ نقطه یمن هدف قرار داد؛ سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که حملات به یمن شامل چندین موضع ارتش یمن از جمله در صنعا، پایتخت این کشور بود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این باره ادعا کرد: استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند از حملات مشترک ما با انگلیس به یمن حمایت کردند.

آمریکا، انگلیس و کشور‌های همراه با آن‌ها در تجاوز اخیر به یمن با انتشار بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند که این حملات را با هدف دفاع از امنیت دریانوردی در دریای سرخ انجام دادند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به تجاوز یاد شده آمریکا و انگلیس به خاک این کشور اعلام کرد: صنعا در معرض بمباران با هدف حمایت از عاملان نسل‌کشی در غزه است؛ این بمباران‌ها فقط عزم ما را برای ادامه عملیات در حمایت از غزه جزم می‌کند.

در عین حال، ارتش یمن ساعاتی پس از تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به خاک این کشور از هدف قرار دادن یک نفتکش آمریکایی در خلیج عدن خبر داد.

ارتش یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات پاسخی به تجاوزات اخیر آمریکا به خاک یمن بوده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، تاکید کرد: این حملات در پاسخ به تجاوز به مردم فلسطین و حملات آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به یمن انجام شده است.
https://jahannews.com/vdcdsf0joyt05s6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsf0joyt05s6.2a2y.html
برچسب ها: یمن آمریکا انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *