چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

صهیونیست‌ها از بیمارستانها انتقام می‌گیرند

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 870989
اشغالگران کادر پزشکی را برای ساعات طولانی در زایشگاه با دستبند نگه داشته و سپس لباس‌های آنها را درآورده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.
صهیونیست‌ها از بیمارستانها انتقام می‌گیرند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران، یکصدوسی و هفتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با تشدید محاصره بیمارستان الناصر و تخلیه اجباری ده‌ها بیمار دارای وضعیت بحرانی و کادر درمان همراه بود. سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که دومین مأموریت «تخلیه بیماران» را از بیمارستان الناصر غزه به پایان رسانده است، اما نسبت به حدود 150 بیمار و پزشک و پرستاری که در بحبوحه درگیری‌ها در آنجا هستند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رویترز این نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که بیمارستان الناصر در خان‌یونس، دومین بیمارستان بزرگ غزه، پس از یک هفته محاصره و به دنبال آن یورش نظامیان اسرائیلی، کار خود را متوقف کرد. کارکنان سازمان جهانی بهداشت و سایر گروه‌های امدادی تا شب گذشته در مجموع 32 بیمار  با وضعیت بحرانی ازجمله کودکان مجروح و افراد فلج را خارج کردند، اما این آژانس نگران کسانی است که کماکان در آنجا گرفتار هستند.

همچنین وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل بیمارستان الناصر در منطقه خان‌یونس را که به دلیل محاصره ارتش صهیونیستی دیگر قادر به خدمت‌رسانی نیست، به پادگان نظامی تبدیل کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه در این بیانیه آمده است: اشغالگران اسرائیلی کادر پزشکی را برای ساعات طولانی در زایشگاه با دستبند نگه داشته و سپس لباس‌های آنها را درآورده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همچنین در این بیانیه تأکید شد: به‌دلیل قطع برق بیمارستان الناصر توسط ارتش اسرائیل و ممانعت از کارکرد دستگاه اکسیژن، 7 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه جان باختند و هر لحظه ممکن است ده‌ها بیمار که شرایط وخیمی دارند، جان خود را از دست بدهند.

درمقابل، رسانه‌های صهیونیستی بدون اشاره به بمباران و انهدام سازمان‌یافته و هدفمند بیمارستان‌های غزه، ازجمله مجتمع درمانی الناصر توسط ارتش اسرائیل، به وضعیت وخامت‌بار بیمارستان مذکور اذعان کردند. روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی نوشت: این مجتمع، فاقد برق و آب لوله‌کشی است و زباله‌های پزشکی و سایر زباله‌ها، آن را تبدیل به محل پرورش بیماری‌ها کرده است.

نظامیان صهیونیست به بهانه اینکه «ممکن است اجساد برخی از گروگان‌ها در بیمارستان باشد» یک هفته این مجتمع درمانی را محاصره کرده و پس از خارج کردن آن از خدمت‌رسانی، آن را در معرض تخلیه کامل قرار داده‌اند.

شوقیه ابوجامع، یکی از نجات‌یافتگان درباره شرایط وخیم بیمارستان الناصر به خبرنگاران گفت: همه جا تیراندازی، تانک و بولدوزر بود. هیچ کس اجازه نداشت تکان بخورد. تک‌تیرانداز‌ها همه جا بودند و هیچ کس اجازه نداشت پنجره را باز کند یا به جلوی در ورودی بیمارستان بیاید.

نور ابوجامع، دیگر نجات‌یافته هم اوضاع را این گونه ترسیم کرد: تیراندازی پیوسته ادامه داشت و هرکس از پنجره بیرون را نگاه می‌کرد، گلوله به سرش اصابت می‌کرد.
از هر سو به ما تیراندازی می‌شد و گلوله‌باران می‌شدیم. وقتی هنگام شب آنجا را ترک کردیم، خیابان‌ها مملو از اجساد بود و تانک‌ها از روی اجساد عبور می‌کردند. اجساد، همه جا از نزدیک بیمارستان الناصر تا پارکینگ رفح دیده می‌شد.

  «امل» در مسیر «الناصر»

شواهد میدانی حاکی است صهیونیست‌ها قصد دارند دیگر بیمارستان مهم غزه، یعنی بیمارستان «امل» را هم در آستانه وضعیتی مشابه مجتمع الناصر قرار بدهند. جمعیت هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طبقه سوم بیمارستان امل در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

به گزارش آناتولی، این سازمان امدادرسانی اعلام کرد که دو اتاق این بیمارستان بر اثر حملات اسرائیلی‌ها در حریق سوخت و تأسیسات آب‌شیرین‌کن آن نیز هدف قرار گرفت و از کار افتاد. همچنین پیش از این، جمعیت هلال‌احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود سوخت بیمارستان «امل» در خان‌یونس برای ژنراتور تأمین برق این بیمارستان به سطح خطرناکی کاهش پیدا کرده و اتمام منابع غذایی جان ده‌ها نفر را در این بیمارستان تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه الجزیره، این بیانیه، اوضاع بیمارستان امل را که از یک ماه پیش تاکنون در محاصره کامل نیروهای صهیونیست قرار دارد، بسیار سخت خواند و تأکید کرد که در این مدت حملات اشغالگران به این بیمارستان همچنان ادامه دارد.
https://jahannews.com/vdcivuav3t1ay32.cbct.html
jahannews.com/vdcivuav3t1ay32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صهیونست‌ها از انسان انتقام می‌گیرند. مرگ بر امریکا.