شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱۹

با زندانی ازدواج کرد و او را از قصاص رها نمود

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۱
کد مطلب: 870623
دختر جوان که عاشق یک محکوم به قصاص بود، در زندان با او ازدواج کرد و با تلاش زیاد توانست شوهرش را از زیر تیغ نجات دهد.
با زندانی ازدواج کرد و او را از قصاص رها نمود
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، ۱۲ سال قبل، بهروز که به‌عنوان دامپزشک در یکی از شهرهای شمالی کشور مشغول به کار بود، عاشق دختری به نام نسترن شد. نسترن در یک فروشگاه لباس، ‌فروشنده بود و این دو تصمیم به ازدواج گرفتند غافل از حادثه‌ای که در انتظارشان بود.
 
خواستگار سابق نسترن وقتی پی برد که او قصد ازدواج با آقای دامپزشک را دارد، مزاحمت‌هایش را شروع کرد. او مدام نسترن را تهدید می‌کرد و همین باعث شد که بهروز(جوان دامپزشک) برای صحبت کردن با خواستگار سمج و پایان دادن به مزاحمت‌هایش، با او قرار بگذارد.

در روز قرار نسترن نیز حضور داشت اما آن روز بهروز و خواستگار سمج با هم درگیر شدند و در این درگیری جوان خواستگار با ضربات چوب به قتل رسید. به دنبال این جنایت بهروز و نسترن دستگیر شدند و دادگاه بهروز را به قصاص و نسترن را به ۵سال حبس محکوم کرد.

صدور این احکام هرچند اعتراض متهمان پرونده را در پی داشت و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات عالی رتبه مهر تایید بر احکام صادر شده زدند و به این ترتیب شمارش معکوس برای قصاص دامپزشک جوان آغاز شد. او دو مرتبه پای چوبه دار رفت اما هربار که چوبه دار بر گردن وی آویخته شد، اولیای دم نیز دلشان به رحم آمد و حکم را اجرا نکردند. مرد جوان دو مرتبه از مرگ گریخت تا اینکه مدتی قبل اتفاق عجیبی رخ داد.

ازدواج نجات بخش

نسترن که ۵ سال دوره محکومیتش را گذرانده بود، پس از آزادی راهی دادسر ‌شد و درخواست کرد تا مقدمات ازدواجش با بهروز که به جرم قتل در زندان بود فراهم شود.

او گفت: بهروز به خاطرعشقی که به من داشت، ‌تبدیل به قاتل شد. او ۱۲ سال از زندگیش را پشت میله‌های زندان سپری کرده و می‌خواهم هر کاری از دستم برمی‌آید برای نجاتش انجام دهم. درخواستم از دستگاه قضایی این است که شرایط ازدواج من با بهروز فراهم شود تا هرچه زودتر با وی عقد کنم و بتوانم در نقش همسر او برای گرفتن رضایت، دست به کار شوم.

پس از درخواست دختر جوان و طی شدن روند قانونی، وی مدتی قبل در زندان پای سفره عقد با بهروز ‌نشست. آنها با یکدیگر ازدواج کردند و مدتی بعد نسترن باردار شد.

این درحالی بود که نام بهروز در لیست افرادی قرار گرفته بود که باید پای چوبه دار می رفت.

در این شرایط نسترن باردیگر به سراغ خانواده خواستگار سابقش رفت و به پای آنها افتاد تا شاید رضایتشان را بگیرد.

او چند شب قبل از اجرای حکم، به سراغ مادر مقتول رفت و گفت خودش نیز مادر شده و با گریه و التماس از مادر مقتول خواست تا به پدر فرزندش فرصت زندگی بدهد.

گریه و التماس های این تازه عروس، دل مادر مقتول را به رحم آورد و اولیای دم یعنی پدر و مادر مقتول سرانجام بعد از گذشت ۱۲ سال از حادثه، تصمیم گرفتند به خاطر این ازدواج و فرزندی که قرار است به دنیا بیاید، قاتل را که در یک قدمی مجازات قصاص قرار داشت ببخشند.

با گذشت اولیای دم، ‌ دامپزشک قاتل فرصت زندگی دوباره یافت و چند روز قبل از زندان آزاد شد تا سال نو را در کنار خانواده‌اش جشن بگیرد.
https://jahannews.com/vdcdxz0jsyt0596.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxz0jsyt0596.2a2y.html
برچسب ها: محکوم به قصاص
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خ
Iran, Islamic Republic of
ای خوش آن شمعی که روشن میکند ویرانه ایرا
شهرام
Iran, Islamic Republic of
سلام درود بر غیرت چنین زنانی که با عشق تمام تاپای جان برای زندگی تلاش می کنند .من این زن را می‌ستایم وبرای او و شوهرش آرزوی موفقیت می‌کنم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
عشق واقعي يعني اين هر دو طرف پاي عشق شون ايستادند چه خوبه كه همين قصه جانمايه يك فيلم نامه بشه براي فيلمنامه نويسان و تهيه كننده گان براي يك فيلم سينمايي بلند مبتني بر واقعيت
كه اگر ساخته بشه شك ندارم فيلم پر فروشي ميشه و درس عاشقي براي جوانها خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
یه سوژه عالی برای فیلم سینمایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نظرم قاتل باید اعدام شود یعنی چی رقیب عشقی را کشته مگر مملکت قانون ندارد هر کی هر کار دلش بخواهد بکنه
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
چرامرگ چرانیستی چراانرژی منفی اینهمه جنگ درخاورمیانه است جزبدبختی برای مردم انهم قشری خاص چیزی داشته پس جای بخشش وزندگی کجاست انسانیت درزندگی چه جایگاهی داردکاردرستی کردندکه رضایت دادند وزندگی بخشیدند
Iran, Islamic Republic of
بخشش و گذشت کار پسندیده و خیلی خوبیه اما نه هر جایی و برای هر قاتلی.
Iran, Islamic Republic of
رقیب عشقی یعنی چه؟! وقتی یک زن به هر دلیلی از مردی که به خواستگاریش اومده خوشش نیامد این دیگه دور از مردانگی و جوانمردیه که دست از سر اون زن برنداره و براش مزاحمت ایجاد کنه . اکثرا" هم عاقبت اینجور هوسبازیها به درگیری و قتل و زندان ختم میشه.
Iran, Islamic Republic of
حق قصاص برای اولیای دم بوده و آنها بعد از 12 سال گذشت کردند. خدا این والدین و فرزندشان را از این بخشش بهره مند کند انشاءالله.
Iran, Islamic Republic of
این ماجرا باید آینه عبرتی برای دیگران باشد..
میثم
Iran, Islamic Republic of
اون چند بار اعدام شده مادر طرف بخشیده تو نمی بخشی؟ آره اگه مادرش می خواست باید اعدام می شد
Iran, Islamic Republic of
بعض چیزها داره لوث میشه وقتل وکشتن اشخاص با بخشش بیجا وبیش از اندازه داره فراگیرمیشه،چون بعدازکشتن همه امید بخشش دارند .جالب اینه که همه هم میفتن دنبال کار قاتل تا مقتول؟!
Iran, Islamic Republic of
البته به این آسونی ها هم نیست
Iran, Islamic Republic of
لطفا میشه من هم یکی از شما را بکشم.قول میدم بعدش دوست دخترم باهام ازدواج کنه و بچه دار هم بشم..لطفا لطفا شما هم رضایت بدید بعدش آزاد بشم...چه قتل رمانتیکی.!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر ولي اميدوارم بچه شون نفهمه پدرش يك قاتل بود
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار رو کردن
یحتمل
Iran, Islamic Republic of
یحتمل به مادر مقتول گفته اگه فرزندم پسر شد، اسم خواستگار سمچ (مقتول) را روی آن می گذارم که نه سیخ بسوزد نه کباب!.
(:
Iran, Islamic Republic of
البته مقتول مرحوم هم بی تقصیر نبوده وقتی دختره گفته نمیخوامت با یکی دیگه میخوام ازدواج کنم نباید سماجت و ممانعت میکرد هم به خاطر احترام به غرور خودش هم دختر ازاد بوده با هرکی دوست داره ازدواج کنه چرا مزاحمش شده؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
البته سوالی که موند اینکه دختره بعد از 5 سال ازاد شده چرا بعد از 12 سال اومده بقیه سالا چکار میکرد چرا به محض ازادی نیومد؟؟؟