جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

۹ مورد از اصلی ترین دلایل طلاق در ایران!

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 869275
از ناهنجار ترین بحث ها در ایران می توانیم به موضوع طلاق اشاره کنیم که در اکثر مواقع بعد از طلاق مشکلات زیادی اعم از اختلال در مدیریت مسائل خانوادگی، مشکلات اقتصادی، حس تعرض، حس پوچی، ترس از ازدواج مجدد، سوء استفاده، گریبان گیر برخی از زن و مرد ها می شود. که اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است باعث خراب شدن آینده خودشان و یا فرزندانشان شوند.
۹ مورد از اصلی ترین دلایل طلاق در ایران!
به گزارش جهان نيوز، کما بیش عام افراد با موضوع طلاق آشنا بوده و می دانند که طلاق به یکی از بزرگترین معضلات در ایران تبدیل شده است،  تقریبا می توان گفت هر ۱۰۰ ازدواج ثبت شده ۳۰ تای آن به طلاق ختم می شود، درست است که در اوایل ازدواج همه چیز گل و بلبل است و زن و مرد فکر می کنند تا آخر به همین صورت باقی می ماند اما هنگامی که اندکی از این زندگی شیرین می‌گذرد تازه مشکلات سر باز می کنند و زوجین با آن روی زند‌گی نیز آشنا می شوند، اندک اندک مشکلات خودشان را نشان می دهند، دعاوی زن و شوهر شروع شده است و به سختی پایان می یابد هر دو از این وضعیت خسته شده اند البته باید ذکر کنم تنها مشکلات جامعه نیست که درصد طلاق را بالا برده است باید بیان کرد عوامل دیگر نیز در رابطه با این موضوع دخیل می باشد حال سوال اینجاست 9 مورد از اصلی ترین دلایل طلاق در ایران کدام است؟

طلاق به چه معناست؟

طلاق به چه معناست؟ اگر بخواهیم طلاق را به صورت عامیانه برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که طلاق به معنای پایان یافتن زندگی زناشویی زوجین می باشد ، اما همیشه طلاق به صورت قانونی نمی باشد و گاهی ممکن است زوجین از یکدیگر طلاق عاطفی بگیرند، طلاق عاطفی به معنی ادامه دادن به زندگی مشترک بدون درنظر گرفتن یکدیگر می باشد یا به زبان دیگر زوجین با یکدیگر زندگی می کنند اما ارتباطی زناشویی ندارند.

اثرات طلاق روی زوجین و فرزندان!

از ناهنجار ترین بحث ها در ایران می توانیم به موضوع طلاق اشاره کنیم که در اکثر مواقع بعد از طلاق مشکلات  زیادی اعم از اختلال در مدیریت مسائل خانوادگی، مشکلات اقتصادی، حس تعرض، حس پوچی، ترس از ازدواج مجدد، و سوء استفاده گریبان گیر برخی از زنان و مرد ها می شود. که اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است باعث خراب شدن آینده خودشان و یا فرزندانشان شود. اگر در شهر شیراز زندگی می کنید با مراجعه به بهترین وکیل شیراز می توانید مشاوره های مفیدی دریافت کرده و با کمک وکیل بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرید.

معایب طلاق:
  • هراس از تنهایی: هراس از تنهایی از مضرات طلاق برای زن و مرد است، طلاق بعد از یک مدت زندگی مشترک وابستگی هایی را به وجود می آورد که بعد از جدایی از یکدیگر تازه اثرات خود را نشان می دهد.

    به وجود آمدن حس گناه:  زوجینی که تصمیم به طلاق می گیرند و پس از دوره ای علنی از یکدیگر جدا می شوند ، اکثرا این حس را که چه کسی مقصر اصلی طلاق می باشد را همراه دارند.

    کاهش اعتماد به نفس: کاهش اعتماد به نفس بیشتر در خانم اتفاق می افتد، هنگامی که زوجین از یکدیگر طلاق می گیرند معمولا در اثر قرار گرفتن مقابل افراد که برچسب های مطلقه و بیوه را به آنها می چسباند و همین موضوع باعث سرخوردگی زن می شود.

    ایجاد حس ناامنی در فرزندان: یکی از اصلی ترین دلیلی که قبل از طلاق باید در نظر گرفت کودکان می باشند. چرا که بیشترین و مخرب ترین عاملی که روی فرزندان تاثیر دارد طلاق والدین می باشد.

    پرخاشگری فرزندان: وقتی والدین تصمیم به طلاق میگیرند کودک برای اینکه بخواهد نارضایتی خود را نشان دهند شروع به پرخاشگری می کنند که این نیز در فرزندان بزرگ صدق می کند، آنها گاهی با شکستن اثاثیه و یا با آسیب رساندن به خودشان نارضایتی خود را نشان می دهند.

    افسردگی فرزندان: از دیگر معایب طلاق می توان به احساس افسردگی در فرزندان نیز اشاره کرد، که معمولا علائم آن افت تحصیلی، گوشه گیری، آسیب به جسم اشاره کرد.

    پیدا کردن دوستان ناباب: زمانی که زوجین از یکدیگر طلاق می گیرند فرزندان حس تنهایی و نا امیدی را درون خود رشد می دهند و همین موضوع باعث شده تا فرزندان بخواهند دنبال رفیق بگردند، و در دام دوستان ناباب گرفتار شوند.
اصلی ترین دلایل طلاق در ایران!

اصلی ترین دلایل طلاق در ایران!

پس از ازدواج تازه اون روزی زندگی مشخص می شود و زوجین به درک این مطلب که می گویند این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست میرسند، برخی از زوجین با مشکلات کنار آمده و سعی بر تصحیح کردنشان می کنند و به زندگی مشترک ادامه می دهند، اما برخی دیگر پس از گذشت زمانی تحمل این زندگی برایشان سخت می شود و بهترین راه را طلاق می دانند، در این مواقع افراد ابتدا به دنبال راحت ترین راه می باشند و تصمیم بر انتخاب وکیل طلاق در شیراز می گیرند،بهتر است ذکر کنم مراجعه به وکیل بهترین گزینه است، به دلیل دانش حقوقی وکلای طلاق همچنین تبحر و تجربه در این نوع از پرونده ها شما را با حقوق خود آشنا کرده همچنین با گوش دادن به مسئله شما بهترین گزینه را پیش پای شما قرار می دهد.

۹ علت اصلی طلاق:
  • ازدواج در سن پایین: تقریبا می توان گفت ازدواج برای سنین پایین یک رویا می باشند و به دلیل درک درستی که از ازدواج نداشته شریک عاطفی خود را مبنی بر رویای بچگانه ای که در ذهن خود ساخته اند انتخاب می کنند.

    مشکلات مالی : هر طور که حساب کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مشکلات مالی باعث برهم ریختگی آرامش اعضای خانواده می شود. برخی از زوجین به دلیل علاقه ای که به یکدیگر داشته همچین به ذهنیت اینکه مهم عشق و علاقه ای است و مال ارزش ندارند با یکدیگر ازدواج می کنند و پس از گذشت مدتی متوجه این موضوع می شوند که علاقه یک طرف ماجراست و مادیات نیز بسیار تاثیر گذار است و مع التعسف باید ذکر کرد هنوز با عشق شکمی سیر نشده است.

    نازایی و عقیم بودن مرد: یکی دیگر از دلایل طلاق عقیم بودن مرد می باشد، زن می تواند با ثابت نمودن این موضوع در دادگاه طلاق بگیرد همچنین می تواند برای سهولت در انجام کار ها از وکیل زن شیراز نیز کمک بگیرد، وکلای زن که در زمینه دعاوی خانواده فعالیت می کنند ، می‌ توانند بهترین گزینه برای پیگیری پرونده شما باشند.

    خیانت یکی از زوجین: خیانت رایج ترین دلیل طلاق، متاسفانه باید گفت خیلی از زندگی ها به دلیل خیانت یکی از زوجین منجر به طلاق شده است.

    داشتن بیماری صعب العلاج: از دیگر دلایل طلاق داشتن بیماری های واگیر دار و یا غیر قابل درمان می باشد، که باید گفت بیماری های جنسی و مقاربتی جزوی از بیماری های صعب العلاج محسوب می شود.

    ازدواج مجدد شوهر: بنا به بند های موجود در سند ازدواج اگر مردی بخواهد بدون اجازه همسرش همسر دیگری را برای خود برگزیند زوجه می تواند طلاق بگیرد

    اعتیاد به مشروبات الکی یا مواد مخدر: اعتیاد از دیگر عواملي است که می تواند زندگی مشترک را از بنیاد خراب کند.

    مسائل جنسی: نداشتن رابطه جنسی با همسر و یا عدم رضایت از رابطه جنسی دلیل طلاق در ایران می باشد.

    مشکلات روانی یکی از زوجین: در نظر گرفتن شخصیت طرفین برای ازدواج یکی از گزینه های اصلی می باشد که ممکن است بعد از ازدواج باعث طلاق نیز شود.
نتیجه گیری
طرز فکر کودکانه، نرسیدن به بلوغ فکری، مشکلات جامعه همچنین عوامل دیگر، 9 مورد از اصلی ترین دلایل طلاق در ایران! می باشد برای ازدواج بهتر است ابتدا به خوبی شرایط را سنجیده سپس تصمیم به ازدواج بگیرید، در اینصورت است که می توانید ازدواج موفقی را تجربه کنید.
https://jahannews.com/vdcefo8vnjh8pwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefo8vnjh8pwi.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *