يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۴

فرزین: منابع ارزی در وضعیت مناسب قرار دارد

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 868605
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: منابع ارزی مناسبی داریم و هیچ مشکل و محدودیتی از نظر منابع ارزی نداریم.
فرزین: محدودیت ارزی نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از برنا، «محمدرضا فرزین» در گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد: نرخ رشد خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در دی‌ماه مثبت ۵.۲ درصد شد و پایه پولی هم با روند نزولی طی یکسال گذشته به ۳۱.۷ درصد کاهش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد نقدینگی نیز بعد از ۵۵ ماه به پایین‌ترین میزان خود یعنی به ۲۵.۲ درصد رسید و هدف ۲۵ درصدی نرخ رشد نقدینگی برای سال ۱۴۰۲ محقق شد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز روز گذشته اعلام کرد: همراه با کاهش نرخ رشد نقدینگی، شاهد افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی بودیم؛ به گونه‌ای که در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل رشد خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی معادل ۵.۲ درصد بوده است؛ بنابراین در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تامین نیازهای ارزی کشور به خوبی صورت می‌گیرد.

«محمد شیریجیان» گفت: بهبود ذخایر ارزی بانک مرکزی و سیالیت تامین ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران باعث شده که وضعیت منابع ارزی کشور مناسب باشد؛ بنابراین نوسانات اخیر در بازار ارز بنیان اقتصادی ندارد و متاثر از انتظارات روانی و شرایط سیاسی است؛ در نتیجه بازار ارز به ثبات خواهد رسید.
https://jahannews.com/vdcawanam49nii1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawanam49nii1.k5k4.html
برچسب ها: بازار ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یه نفر نیست به اینها آموزش دهد فرق است بین محدودیت و افزایش قیمت !!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
محدوديت ارزي نداريم اما گراني ارزي داريم تا دلت بخواد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

كجاي دنيا اينقدر نوسان قيمت و سرعت كاهش ارزش پول ملي وجود دارد !!!!؟
با وجود اين همه پيشرفت هاي شگفت انگيز و حيرت آور در عرصه هاي مختلف نظامي و علمي و فن اوري چرا اينقدر ريال ما خوار و ذليل حتي در قابل پول افغانستان و عراق جنگ زده !!!
شايد بخاطر اينه كه دم ريال به دم دلار گره زده شده !!؟؟