پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

۶ پیشنهاد مهم که باید برای رفاهیات سازمان از آن استفاده کنیم

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 868161
در محیط تجاری پرشتاب و رقابتی امروزی، اولویت دادن به سلامت و تندرستی کارکنان از ارزش بالایی برخوردار است. در نظر گرفتن سلامت و تندرستی کارکنان یک بخش کلیدی برای ساختن محیطی پویا و سالم است. در ادامه به برخی راهکارهای موثر برای ایجاد رفاهیات سازمانی اشاره می‌کنیم.

1. ارزیابی دوره‌ای سلامت: برای این هدف سازمان‌ها می‌توانند به طور منظم امکان چکاپ سلامت سازمانی را برای کارکنان خود فراهم کنند. این آزمایش می‌تواند به شناسایی مشکلات زمینه‌ای در مراحل اولیه و امکان درمان به موقع بیماری‌ها کمک کند. این کار همچنین کارکنان را از سلامت خود آگاه می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی خود انجام دهند.

2. تهیه برنامه ورزشی و غذایی شخصی: سازمان‌ها بایستی عادات سالم را در کارکنان خود ترویج دهند. برای این هدف تهیه برنامه‌های غذایی و ورزشی شخصی برای پرسنل توصیه می‌شود. همچنین آموزش تکنیک‌های تمدد اعصاب از جمله مراقبه و تمرینات تنفسی نیز به بهبود سلامت جسمی و روانی کارکنان کمک می‌کند. اقدامات بیان شده می‌تواند سبب بهبود رضایت شغلی و کاهش نرخ خروج از شرکت شود.

3. ایجاد روحیه همفکری: سازمان‌ها باید زمینه را برای همفکری و کار گروهی کارکنان هموار کنند. این کار برای کاهش بهبود اتمسفر کاری و ارائه راهکارهای خلاقانه‌تر جهت مسائل سازمان موثر است. علاوه بر این، یک محیط کاری مثبت باعث شکوفا شدن حس تعلق و ماندگاری می‌شود. با چنین راهکاری، پرسنل شرکت را متعلق به خود می‌دانند و برای رشد و گسترش آن تلاش می‌کنند.

4. تهیه بیمه درمانی: سازمان‌ها باید بیمه درمانی را برای کارکنان خود فراهم کنند تا بتوانند از طیف وسیعی از خدمات درمانی بهره‌مند شوند. با ارائه بیمه درمانی، اطمینان حاصل می‌شود که کارکنان به مراقبت‌های تشخیصی و درمانی دسترسی کامل دارند. بعلاوه، فراهم کردن بیمه درمانی امکان پیشگیری از بیماری‌های جدی و مخاطره‌آمیز را فراهم می‌کند.

5. ایجاد تعادل بین کار و زندگی: مدیران با ارائه برنامه‌های انعطاف‌پذیر و با شناوری بالا و همچنین گزینه‌های دورکاری و سیاست‌های سخاوتمندانه می‌توانند به کارمندان کمک کنند تا بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنند. این کار برای کاهش سطح استرس و افزایش تمرکز در محیط کار بسیار مفید است. از طرفی ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی برای جلوگیری از خستگی ذهنی موثر است.

6. سرمایه گذاری در پیشرفت کارکنان: فرصت‌هایی را برای کارکنان فراهم کنید تا مهارت‌ها و دانش خود را از طریق شرکت در دوره‌ها، سمینارها و کلاس‌های حرفه‌ای گسترش دهند. این کار به ایجاد نیروی کار توانمند و متعهد کمک می‌کند. همچنین می‌توانید کلاس‌های مدیریت زمان و یا سبک زندگی سالم در شرکت برگزار کنید تا فضای مفرح‌تری را برای کارمندان ایجاد کنید.

هومکا ارائه دهنده خدمات آزمایش در منزل و محل کار
 شرکت هومکا به عنوان ارائه دهنده خدمات آزمایش در منزل و محل کار می‌تواند از چند طریق به بهبود فضای سازمان‌ها کمک کند. مجموعه هومکا امکان انجام آزمایش در منزل و محل کار را فراهم کرده است. با این خدمات مدیران می‌توانند چکاپ ادواری و منظم سلامت کارکنان را در اولویت قرار دهند. خدمات سازمانی هومکا شامل موارد زیر است:

معاینات بالینی: این طرح مزایای مانند معاینات بالینی و مشاوره پزشکی را برای پرسنل سازمان به همراه دارد. ضمناً می‌توان از خدمات آزمایشگاهی در محل تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی نیز در قالب این طرح استفاده کرد.

طب کار: هومکا انواع خدمات مرتبط با طب کار را متناسب با نیاز سازمان‌ها در محل ارائه می‌دهد. مجموعه هومکا از مراحل اولیه تا پایان استخدام، کلیه امور این خدمات را بر عهده خواهد داشت.

چکاپ دوره‌ای: هومکا تمام اقدامات لازم را برای چکاپ‌های ادواری پرسنل سازمان ارائه می‌دهد. در این طرح،  اعلام دستورالعمل‌های پزشکی قبل از آزمایش، اعزام نمونه‌گیر به سازمان، دریافت و انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های معتبر طرف قرارداد، تفسیر نتایج آزمایش، تشکیل پرونده سلامت و رسیدگی به امور بیمه بر عهده هومکا خواهد بود.

آزمایش در منزل: این طرح که به پرسنل سازمان امکان می‌دهد که هر فرد در منزل خود آزمایشات مورد نیاز را انجام دهد. در واقع این طرح به کارکنان سازمان و خانواده‌هایشان این امکان را می‌دهد تا تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی، تست‌های مورد نیاز را در منزل خود انجام دهند.

برای استفاده از خدمات سازمانی هومکا به وب سایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کرده و از منوی آبی رنگ بالای سایت گزینه چکاپ سازمان را انتخاب کنید. کادر اطلاعات سازمان را با نام و شماره تماس سازمان خود پر کنید تا کارشناسان هومکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
https://jahannews.com/vdch-6n6z23n-zd.tft2.html
jahannews.com/vdch-6n6z23n-zd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *