جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تلویشاپ راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024 را منتشر کرد

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 866602
تلویشاپ راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024 را منتشر کرد
ما می دانیم که انتخاب و خرید یک تلویزیون مناسب می تواند دشوار باشد. با وجود برند‌ها، اندازه‌ها و ویژگی‌های بسیار زیاد، قطعاً چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد و به همین دلیل است که ما راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024 را ایجاد کرده‌ایم.

در این راهنما، ما مطمئناً تلویزیون ایده آلی برای نیازها و بودجه شما سراغ خواهیم داشت. ما نکات کلیدی را که باید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید تلویزیون از فروشگاه های اینترنتی معتبری مانند تلویشاپ به خاطر بسپارید، تفکیک کرده ایم تا بتوانید بدون ترک کاناپه خود، توصیه هایی در اندازه کوچک ولی مفید دریافت کنید و تلویزیون مناسب خود را خریداری نمایید.

اندازه صفحه نمایش

همه ما بزرگ‌ترین صفحه‌نمایشی را می‌خواهیم که می‌توانیم بخریم، اما با اندازه‌های صفحه نمایش از 32 اینچ تا بیش از 82 اینچ، چیزی که واقعاً باید در نظر بگیرید این است که بهترین اندازه صفحه برای فضای شما چیست. اندازه یک صفحه نمایش بزرگ ممکن است برای اتاق های کوچکتر بسیار زیاد باشد.

تقریباً همه صفحه‌های تلویزیون اکنون 4k یا 8k هستند و با وضوح فوق‌العاده بالایی که دارند، فاصله واقعی شما از صفحه نمایش به اندازه قبل اهمیتی ندارد. با این حال، قاعده کلی برای اندازه‌گیری درست اندازه صفحه نمایش این است که کاناپه و محل تماشای خود را حدود 1.5 برابر اندازه صفحه نمایش تلویزیون قرار دهید.

نوع صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش به نحوه نمایش تصویر بر روی صفحه تلویزیون اشاره دارد. وقتی به یک تصویر تلویزیونی فکر می کنید، ممکن است متوجه پیشرفت فناوری نشوید.

لامپ های قدیمی اشعه کاتدی که با نمایشگرهای پلاسما و ال سی دی جایگزین شدند، مدت هاست که از بین رفته اند.

در ادامه، تکنولوژی های صفحه نمایش را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

تلویزیون ال ای دی

صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی با دیودهای ساطع کننده نور (LED) روشن می شوند و تولید آنها راحت تر و ارزان تر از صفحه نمایش های OLED و QLED است، بنابراین اغلب طیف گسترده ای از تلویزیون های مقرون به صرفه برای انتخاب وجود دارد.

فقط به این دلیل که آنها ارزان تر هستند به این معنی نیست که باید در مورد یک تصویر مناسب سازش کنید.

این نمایشگرهای LED همچنان تصویری با کیفیت خوب ارائه می‌کنند و برای نیازهای بسیاری از افراد کارگشا خواهند بود.

تلویزیون های OLED

OLED مخفف Organic Light Emitting Diode یک فناوری با استفاده از ترکیبات آلی است که هنگام اعمال جریان برق می درخشد.

این بدان معنی است که هیچ نور پس زمینه ای برای روشن کردن تصویر از پشت وجود ندارد و به هر پیکسل اجازه می دهد نور خود را ایجاد کند.

این فناوری همچنین یک تصویر مشکی واقعی روی صفحه ایجاد می کند، زیرا پیکسل سیاه در تلویزیون OLED در واقع خاموش می شود.

تلویزیون های QLED

صفحه نمایش های QLED فناوری کوانتوم دات را با صفحه نمایش های LED استانداردتر ترکیب می کنند.

نقاط کوانتومی بسیار ریز هستند (بین دو تا 10 نانومتر قطر)، که باعث می‌شود بتوانند رنگ‌های اولیه بسیار اشباع‌شده و دقیق‌تری را از LED‌های آبی نسبت به طیف نور نسبتا وسیع تولید شده توسط LED‌های سفید ایجاد کنند.

تلویزیون های DLED

صفحه نمایش های DLED به جای نورپردازی از لبه ها مستقیماً از پشت صفحه نمایش نور پس زمینه دارند.

این نوع تکنولوژی بسیار مقرون به صرفه تر است و به آن اجازه می دهد تا مناطق دقیق تری را برای بهبود کیفیت تصویر کم نور کند.

تلویزیون های نئو QLED

صفحه‌نمایش‌های Neo QLED جدیدترین تکامل در فناوری QLED هستند. به عنوان مثال، نمایشگرهای Neo QLED سامسونگ از چراغ‌های کوچک‌تر mini-LED در آرایه نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند.

این فناوری، به آنها تطبیق پذیری بیشتری در کم نور کردن بخش های کوچکتر از صفحه نمایش می دهد و در نتیجه تصویری دقیق تر و واقعی تر به ما می دهد.

صفحه نمایش نانوسل

این فناوری پنل صفحه نمایش، جدیدترین پیشنهاد شرکت ال جی است. نانوسل رنگ‌های قرمز و سبز را تقویت می‌کند تا تصاویری زنده‌تر ایجاد کند و در عین حال سایه‌های کسل‌کننده را فیلتر کند.


 
وضوح صفحه نمایش

به طور کلی، در وضوح بالاتر پیکسل های بیشتری دارید و تصویر بهتری روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود. در حالی کهFull HD به سرعت به استاندارد اصلی مشاهده با وضوح 1080p در تلویزیون تبدیل شده بود، با این حال Ultra HD (UHD) وضوح تصویر را به سطح جدیدی می برد و به شما امکان انتخاب 4K یا 8K را می دهد. هر دو دارای نسبت تصویر یکسان 16:9 هستند اما وضوح تصویر 4K UHD 8.3 مگاپیکسل است که چهار برابر تعداد پیکسل های استفاده شده در فرمت Full HD است.

صفحه نمایش 8K UHD رزولوشن باورنکردنی 33.2 مگاپیکسل تولید می کند و معادل 16 برابر وضوح پیکسلی Full HD است.

سیستم عامل تلویزیون

تلویزیون شما مانند کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند دارای سیستم عامل (OS) است. نرم افزار موجود در تلویزیون های هوشمند و ستاپ باکس، به شما امکان دسترسی و کنترل ویژگی های پیشرفته و همچنین سایر دستگاه های متصل را می دهد.

پیشنهاد ما برای دسترسی به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها، خرید تلویزیون اندروید است که خدمات Chromecast و جستجوی صوتی را به تلویزیون شما اضافه می‌کند.

فریم تلویزیون

فریم همان قسمت قاب اطراف صفحه تلویزیون است. تلویزیون‌های قدیمی‌تر حاشیه نسبتاً ضخیمی داشتند، اما تلویزیون‌های امروزی دارای فریم کوچک‌تر یا نازک‌تری شده‌اند، به طوری که اندازه صفحه نمایش شما تقریباً تمام صفحه است.

در واقع فناوری تا آنجا پیش رفته است که تلویزیون‌ها می‌توانند با دکوراسیون منزل شما (مطابق با رنگ یا پوشش دیوار)، شفاف به نظر برسند، یا حتی مانند آن عمل کنند.

تلویزیون های هوشمند

اتصال تلویزیون به اینترنت، به شما امکان می دهد فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را پخش کنید و بدون استفاده از دستگاه دیگری به دنیایی از محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنید.

این کار مستقیماً از طریق برنامه هایی مانند آپارات، فیلیمو و فیلم‌نت انجام می شود.

در چنین خدماتی با فشار دادن یک دکمه به هزاران فیلم، برنامه و سریال تلویزیونی دسترسی پیدا می‌کنید، اما دسترسی ممکن است نیاز به اشتراک داشته باشد

HDR

تکنولوژی HDR به معنای محدوده دینامیکی بالا است که کنتراست بین تیره‌ترین رنگ (سیاه) و روشن‌ترین رنگ (سفید) را افزایش می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ‌وقت جزئیاتی را از دست ندهید.

از کجا تلویزیون بخریم؟

تلویشاپ به عنوان تخصصی‌ترین فروشگاه اینترنتی برای خرید تلویزیون به دلیل ویژگی‌ها و خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود.

این فروشگاه از تنوع بالایی از برندها و مدل‌های تلویزیون برخوردار است، که به خریداران این امکان را می‌دهد که به راحتی تلویزیون مورد نظر خود را با توجه به نیازها و سلیقه‌هایشان انتخاب کنند.

فروشگاه اینترنتی تلویشاپ امکان خرید تلویزیون اقساطی را نیز فراهم کرده است.

این امکان به خریداران این اجازه را می‌دهد که تلویزیون مورد نظر خود را با پرداخت ماهیانه مقداری معین، به صورت قسطی تهیه کنند.

این روش خرید به ویژه برای افرادی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مبلغ کل را به صورت یکجا پرداخت کنند، یک گزینه مقرون به صرفه است.
https://jahannews.com/vdcfxvdc0w6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdc0w6dvva.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *