شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توصیه‌های طب ایرانی در روزهای سرد سال

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 866030
یک متخصص طب ایرانی به بیان توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در روزهای سرد پرداخت.
توصیه‌های طب ایرانی در روزهای سرد سال
به گزارش جهان نيوز، مرتضی مجاهدی در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در روز‌های سرد پرداخت و گفت: فصل زمستان از منظر طب ایرانی فصلی است که در آن بدن مستعد ابتلا به بیماری‌های مفاصل و بیماری‌هایی با غلبه سردی می‌شود، همچنین در این فصل بیماری‌های ویروسی و عفونت‌های تنفسی شیوع بیشتری دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه افراد در این فصل باید سعی کنند کمتر در معرض سرما قرار بگیرند، ادامه داد: لازم است در فصل زمستان افراد از پوشش مناسب و لباس گرم به ویژه در منزل استفاده کنند و سعی کنند فضا خانه را خیلی گرم نکنند و با استفاده از پوشاک گرم از خودشان در برابر سرما محافظت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن تاکید به پوشش سر در روز‌های سرد و استفاده از کلاه، روسری گرم و هدبند به ویژه در افرادی که دچار سینوزیت هستند افزود: انواع مواد غذایی سرد و تر، آب خنک و نوشیدنی‌هایی سرد مثل دوغ نباید در این فصل استفاده شود و همچنین نباید میوه‌ها و صیفی‌جاتی که از نظر طبیعی مخصوص این فصل نیستند را نظیر گوجه، خیار، هندوانه و .. در زمستان مصرف کنیم.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه روغن مالی بدن به وسیله روغن‌های گرم در این فصل توصیه می‌شود، توضیح داد: بهتر است در فصل زمستان از مواد غذایی پرکالری و پرانرژی نظیر انواع حلیم‌ها همراه با ادویه‌جات گرم، ارده شیره، حلوا شکری و مواد غذایی که نسبتا پرچرب و شیرین هستند بیشتر استفاده شود.

این پزشک همچنین درباره راهکار‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی شایع در فصل سرما بیان کرد: توصیه می‌شود افراد خواب کافی داشته باشند تا سیستم ایمنی در بالاترین سطح قرار داشته باشد و کمتر دچار بیماری‌های ویروسی شایع در فصل سرما شوند؛ حفظ آرامش نیز به افزایش کیفیت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند.

وی گفت: بهتر است افراد در فصل زمستان و طی شبانه روز حداقل یک لیمو ترش و یا یکی از مرکبات تازه را مصرف کنند تا با تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به بیماری‌های ویروسی شایع در فصل سرما پیشگیری کنند.
https://jahannews.com/vdcaeinaw49niw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeinaw49niw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *