يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مخالف اوکراینی: زلنسکی سال ۲۰۲۴ سقوط می‌کند

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 865940
مخالف سرشناس اوکراینی، ولودیمیر زلنسکی را خائن به کشورش و سقوط او را به نفع اوکراین دانست.
مخالف اوکراینی: زلنسکی سال ۲۰۲۴ سقوط می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ویکتور مدودچوک»، یک چهره سرشناس مخالف دولت اوکراین تاکید کرد «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور این کشور یک خائن است و دیگر هیچ متحدی برای خودش باقی نگذاشته است.

مدودچوک در مقاله‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد گفت ولودیمیر زلنسکی همه متحدان خود را چه داخلی چه خارجی از خود رانده و سرنگون شدنش در سال جاری میلادی قطعی است اما سرنگونی او یک اتفاق خوب برای مردم اوکراین خواهد بود.

به نوشته «راشاتودی»، مدودچوک سابق بر این رهبر حزب مخالف «برای زندگی» بود؛ حزبی که فعالیتش از سوی دولت زلنسکی بر مبنای این ادعا که طرفداری روسیه را می‌کند ممنوع شد. او بعد از آنکه در اوکراین دستگیر شد، در جریان یک تبادل زندانی با مسکو آزاد شده و خاک اوکراین را بالاجبار ترک کرد. این سیاستمدار بعد از ترک اوکراین پروژه‌ای را برای آنکه کشورش تبدیل به یک کشور بی‌طرف شده و بر خلاف دشمنی کردن با روسیه منافع ملی خودش را اولویت دهد به جریان انداخته است.

مدودچوک از رئیس جمهور اوکراین به عنوان «یک مقلد دیکتاتورها» توصیف کرد که ضعفش سبب شده «غارتگران سیاسی برای شکارش چنگ و دندان تیز کنند.»

او در این مطلب نوشت: «زلنسکی هر کسی را که می‌توانست با خودش دشمن کرد: او سرمایه گذاران را متهم به خائن و الیگارش بودن کرده و در فهرست سیاه قرار داد در حالی که نازی‌های دو آتشه می‌بینند که او یک ترسو است؛ ارتش اوکراین شاهد بی کفایتی او است و سر آخر مردم اوکراین شاهد بی تفاوتی و بی‌رحمی او هستند.»

مدودچوک هشدار داد، اوکراین درگیر یک بحران عمیق بوده و به مجرد افول کمک هایی که غربی ها به جنگ نیابتی با روسیه اختصاص می‌دهند، اوکراین گرفتار یک فاجعه ملی خواهد شد و شهروندان اوکراینی باید دریابند سقوط زلنسکی «قرار نیست لزوما منجر به شکست مردم اوکراین شود.»

مدودچوک ارزیابی کرد که سقوط زلنسکی به عکس، یک پیروزی برای اوکراینی ها خواهد بود «چون رئیس جمهور اوکراین خیلی وقت است که به مردم خیانت کرده و آنها را تبدیل به گوشت دم توپ کرده است.»

این چهره مخالف اوکراینی پیش بینی کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا که هم اکنون حامی اصلی دولت زلنسکی در جنگ با روسیه هستند گرفتار دورانی سخت خواهند شد. مدودچوک بیان داشت که به اعتقاد او ایالات متحده آمریکا از مسیر خود خارج شده و واشنگتن اتحادیه اروپا را برای پشتیبانی از اقتصاد خودش قربانی خواهد کرد.

مدودچوک ارزیابی کرد، عضویتی برای اوکراین در اتحادیه اروپا در کار نخواهد بود و شهروندان این کشور باید بدانند که «اروپایی‌ها مجبور خواهند شد مزایای مالی خود را نه به پناهجویان اوکراینی بلکه به برگزیدگان آمریکایی اختصاص دهند.»

مدودچوک خاطر نشان کرد که به باور وی روسیه تبدیل به جایگزینی برای «اروپایی که فقیر می‌شود» خواهد شد، «تعداد اوکراینی‌ها در سال 2024 در روسیه افزایش پیدا خواهد کرد و این نه فقط به نفع خود آنها بلکه به نفع همه خواهد بود.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد؛ عملیاتی که تا چند هفته دیگر وارد سومین سالش خواهد شد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌ و همچنان به این حمایت‌ها در راستای تحریک جنگ ادامه می‌دهند.

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث می‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند.
https://jahannews.com/vdcjxieoyuqemhz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxieoyuqemhz.fsfu.html
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *