سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

چه کسی از جسد می‌ترسد؟

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 865820
یکی از رزمندگان دفاع مقدس تعریف می‌کند: «یکی از دوستان در جبهه از جسد می‌ترسید و موقع جمع‌آوری پیکر شهدا عقب می‌ایستاد. یک بار خواستم سربه‌سرش بگذارم و به او گفتم: «من حالم خوب نیست، تو جسدها را بیاور بیرون.»
چه کسی از جسد می‌ترسد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نعمت‌الله پیام یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، تعریف می‌کند: «سال ۱۳۶۵ وارد جهاد شدم. در قسمت پمپاژ کار می‌کردم.

آب را با فشار قوی جلوی عراقی‌ها باز می‌کردیم تا نتوانند پیشروی کنند و به این ترتیب جنازه شهدا را راحت‌تر جمع می‌کردیم. آب، جنازه‌ها را به طرف تورهایی که تعبیه کرده بودیم، می‌آورد و ما نیروهای پشتیبانی، با همکاری یکدیگر اجساد را جمع می‌کردیم.

دوستی داشتم که از بچه‌های «رابر» بود. او از جسد می‌ترسید و همیشه عقب می‌ایستاد.

یک روز برای اینکه سر به سرش بگذارم، گفتم: «ببین! من امروز حالم خوب نیست، نمی‌توانم بروم جلو. تو برو جلو، من راهنمایی‌ات می‌کنم، تو جسدها را بیاور بیرون!»

یک قدم رفت عقب و گفت: «من که از بالا این همه جسد را روی آب می‌بینم، نمی‌ترسم و حالم بد نمی‌شود! تو که می‌روی یکی ـ یکی آن‌ها را جلو می‌کشی، می‌ترسی؟»

حرف او به قدری خنده‌دار بود که همه بچه‌های پشتیبانی در حالی که برای شهادت دوستانشان گریه می‌کردند، به خنده افتادند و تا مدت‌ها این حرف سر زبانشان بود. »
 
https://jahannews.com/vdcgxn97zak9374.rpra.html
jahannews.com/vdcgxn97zak9374.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *