شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
آیت الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

شهدا افتخار ابدی ملت ایران هستند/ انتخابات پشتوانه امنیت کشور است

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 865108
امام جمعه موقت تهران گفت: به خانواده‌های شهدای کرمان تبریک می‌گویم این شهیدان تابلوی افتخار ابدی ملت ایران هستند.
شهدا افتخار ابدی ملت ایران هستند/ انتخابات پشتوانه امنیت کشور است
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: با تقوا برای حریم مقدس ذات الهی حریم نگه داریم.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) اظهار داشت: شما را سفارش می‌کنم به تقوای خدا و سفارش می‌کنم که زیاد از نعمات الهی بگویید و متشکر خداوند باشید، فقط از نداده‌ها که مصلحت ما است گفتن، خطاست.

آیت الله خاتمی ادامه داد: شما را سفارش می‌کنم که بر نعمت‌ها و خان رحمت الهی، شاکر نعمت‌های الهی باشید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: هر کجا که باشید در زمان خودش مرگ به سراغتان می‌آید ولو که در برج‌های بلند باشید. مرگی که از آن فرار می‌کنید بخواهید یا نخواهید به سراغتان می‌آید.

شهادت بهترین نوع مرگ است
وی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام می‌فرماید؛ شهادت بهترین نوع مرگ است. هیچگاه نگویید که شهید جایش خالی است جای ما پیش او خالی است.

سید احمد خاتمی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان تاکید کرد: می‌خواهم از این تریبون به خانواده‌های شهدای کرمان تبریک بگویم این نعمت و نور را فقط خانواده‌های شهدا لمس می‌کنند و رایگان به کسی نمی‌دهند. این شهیدان تابلوی افتخار ابدی ملت ایران هستند.
وی افزود: ننگ ابدی و جایگاه جهنم برای قاتلان این شهدا است.

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی که از تلویزیون دیدم که ۹ نفر از یک خانواده به شهادت رسیدند. همچنین تعداد زیادی از کودک و نوجوان و زن در این حادثه به دیدار خدا رفتند که باید گفت خوش به حالشان، هرچند غمی جانکاه بر دل ملت ایران و خانواده‌های این شهدا گذاشته شده است.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود گفت: شهادت عزیزانمان در کرمان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و تحلیل اصلی ام در این رابطه است. همچنین شهادت سردار رشید اسلام سید رضی موسوی مرد جهاد و استقامت را نیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. او یار باوفای حاج قاسم سلیمانی بود. همچنین شهادت صالح العاروری از نیروی مقاومت حماس در لبنان و تعدادی از نیروهای حشد شعبی را تسلیت عرض می کنم‌.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تحلیل اول بنده در خصوص جنایتی است که در کرمان صورت گرفته است، باید به عنوان نکته اول بگویم واژه ترور و تروریسم را شما مردم مکرر از آغاز پیروزی انقلاب شنیده‌اید. ۱۷ هزار شهید ترور که توسط داعشی‌های وطنی یعنی منافقین انجام شد تا ۷۲ تن که در حزب جمهوری اسلامی شهید شدند و نیز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر و شهدای فراوان دیگر که تقدیم انقلاب شدند.

وی افزود: دو مطلب در باب این شهادت‌ها است. مطلب اول آن است که همانگونه که در خطبه اول عرض کردم شهادت واژه افتخار و دعای همیشگی ما است. مولای ما علی (ع) تا ضربت بر فرقشان خورد فرمودند؛ «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة؛ به خدای کعبه رستگار شدم». زمانی که پیغمبر (ص) به حضرت علی علیه السلام فرمود که علی جان شهادت در پی توست و آیا بر آن صبر داری؟ حضرت در پاسخ پیامبر فرمودند که این جای شکر دارد نه جای صبر.

امام جمعه تهران تاکید کرد: مطلب دوم در این رابطه آن عنصر رذالت و عنصر وحشی‌گری است. درست است داعش بیانیه داده و این ترور را بر عهده گرفته است اما موضوع اینجاست که داعش کیست؟ داعش عنصر دست‌ساز آمریکا است. در مناظرات تلویزیونی ریاست جمهوری در امریکا شاهد بودیم که ترامپ به کلینتون گفت که شما داعش را ساختید و او پاسخی نداشت.

داعش تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است
وی ادامه داد: وقتی در سوریه داعشی‌ها مجروح می‌شدند آنها را به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی می‌بردند، پس داعش هم آمریکاست و هم اسراییل. داعش تابلو آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مردمی که بر سر مزار حاج قاسم حضور داشتند، بیان داشت: باید به مردم تبریک گفت که در سر مزار حاج قاسم و مراسم یادبود او بلند مرگ بر اسراییل را فریاد می‌زدند.

خاتمی تاکید کرد: این قصه داعش انتقام از نابودی دولت داعش در موصل بود که توسط شهید سرفرازمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام گرفت و آن را به یاد داریم که او با افتخار گفت سه ماه دیگر از داعش خبری نیست و کمتر از سه ماه طول نکشید که دولت موصل از بین رفت. ان‌شاءالله با یاری رهروان‌حاج قاسم، باقی مانده‌شان را به ته جهنم خواهیم فرستاد.

انتقام خون مظلوم گرفته خواهد شد
وی‌ادامه داد: خون مظلوم از جوشش نخواهد افتاد. خون‌های مظلوم که در کرمان شهید شدند انها چه گناهی داشتند؟ نوجوانانی که امیدها برای آینده خود داشتند. زنانی که به عشق ارادت به شهید سلیمانی به کرمان رفته بودند چه گناهی داشتند؟ این خون‌ها از جوشش نخواهد افتاد و انتقام خون مظلوم گرفته خواهد شد. امروز از زبان مسوولین می‌گویم که انتقام خون این مظلومین به خصوص این خون مظلومه‌ای که بعد از نماز جمعه امروز تشییع خواهد شد گرفته می‌شود. این خانم بسیجی و حزب‌اللهی که گروهی را به زیارت قبر حاج قاسم برده بود و ان‌شاءالله تشییع خواهد شد و انتقام این خون‌های پاک گرفته خواهد شد.

آیت الله خاتمی اذعان داشت: در اینجا باید بگویم حضور بلافاصله مسوولان در حادثه کرمان جداً جای تشکر و تقدیر دارد. رییس جمهور، معاون اول، وزیر بهداشت، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مسوول بنیاد شهید، وزیر کشور همه رفته‌اند. مسوولینی که در غم مردم شریک هستند و همه به یاد به عیادت جانبازان رفته‌اند.

وی با انتقاد از برخی تخریب کنندگان، ادامه داد: برخی این حادثه را دستمایه تخریب مسوولان امنیتی ساخته‌اند. به جای آنکه از مسوولان امنیتی تشکر کنند که در طول ماه‌های گذشته به کرات توطئه‌های زیادی را خنثی کردند که بسیاری از آنها همانند حادثه کرمان بوده است و به جای اینکه از این عزیزان جان بر کف تشکر کنند، آنها را می‌کوبید و این کار درستی نیست.

امام جمعه موقت تهران افزود: حادثه‌ای اتفاق افتاده است و همه نظام در پی آن هستند که این جلادان قاتل را که باقی مانده‌اند، به فضل خداوند دستگیر کنند و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.

انتخابات پشتوانه امنیت کشور است
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات گفت: انتخابات افتخار و عزت ملی است. انتخابات پشتوانه امنیت کشور و پشتوانه امنیت ملی است. انتخابات نماد آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است. انتخابات نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج است.

حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیعت با امام و شهیدان است
وی افزود: حضور مردم هم در پای صندوق‌های رای بیعت با امام و شهیدان است و موجب عزت و سربلندی نظام اسلامی و وفاداری مجدد به نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: مطلب دیگر آن است که در انتخابات شاهد امتحان چهار گروه هستیم که باید مراقب باشند از این امتحان سربلند بیرون بیایند.

وی‌ادامه داد: اول امتحان مجریان و ناظران است که امتحان می‌دهند. آیا برای آنها فقط قانون مطرح است و یا این حزب و آن حزب و این باند و آن باند یا این گروه و آن گروه مهم است؟ باید گفت اگر برایشان فقط قانون مطرح باشد، پیروز این میدان هستند و اگر مسائل این حزب و آن حزب باشد مردود این امتحان خواهند شد. البته با شناختی که من از این عزیزان دارم ان‌شاءالله آنها قانون مدار هستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امتحان گروه بعدی امتحان گروه‌ها و احزاب است. آنهایی که لیست می‌دهند که به چه کسی رای بدهید، آیا آنها منافع ملی را در نظر می‌گیرند و یا منافع جناحی و حزبی را در نظر می‌گیرند؟ اگر آنها منافع ملی را فدای منافع حزبی کنند مردود این عرصه خواهند بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به گروه سوم مورد امتحان در انتخابات خاطر نشان کرد: گروه سوم مورد امتحان، تایید شدگان هستند، که حدود ۱۱ هزار نفر هستند. آنها هم باید امتحان بدهند که در تبلیغاتشان واقعیت‌ها را می‌گویند یا باغ سبز دروغین نشان می‌دهند که من چنین و چنان می‌کنم، در حالی که قانون چنین اختیاری به او نداده است. اگر آنها باغ سبز دروغین نشان دهند مردود این امتحان هستند. در عین حال گروه چهارم مورد امتحان رد صلاحیت شدگان هستند. آنها در این رد صلاحیت شدن آیا کل نظام را زیر سوال می‌برند یا از طریق قانونی اعتراض خود را دنبال می‌کنند؟ اگر از نظر قانونی دنبال کنند پیروز این امتحان خواهند بود.

مسوولان و روسای سه قوه در خط مقدم مبارزه با فساد هستند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مطالبی نیز به شورای نگهبان دارم که ان شاءالله در خطبه آینده عرض می‌کنم، گفت: مطلب دیگری که می‌خواهم عرض کنم مبارزه با فساد است که در تاروپود این نظام است. کسانی با کینه و عداوت و دشمنی با نظام می‌گویند فساد در نظام نهادینه شده است که به آنها می‌گویم خیر اینگونه نیست. فساد نهادینه نشده است، چون با آن برخورد می‌شود و همه مسوولان و روسای سه قوه در خط مقدم مبارزه با فساد هستند.

وی‌ادامه داد: از مسوولان تقاضا دارم که این مردم که صاحب نظام هستند و نظام مال آنها است بنابراین در رابطه با فساد یا تخلف اخیر هرچه زودتر وارد عمل شوند. هزینه فساد و تخلف را هر کسی انجام داده است باید بپردازد، زیرا یکی می‌آید تخلف و فساد می‌کند باید هزینه‌اش را خودش بپردازد و چرا هزینه‌اش را نظام بپردازد.

امام جمعه تهران بیان کرد: نظام ما نظام عدالت و مبارزه با فساد است لذا مسوولین محترم، این مردم صاحب این نظام هستند و به صورت شفاف بررسی کنید و هر کس که مفسد یا متخلف است بی محابا از او برای مردم بگویید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: آخرین تحلیلم در خصوص واقعه روز ۱۹ دی ماه است که یادآور ۱۳۵۶ و مقاله موهن روز اطلاعات است و روز قیام حوزه علمیه و مردم قم در اعتراض به این مقاله موهن علیه امام است.

وی تاکید کرد: انقلاب ما دو آغاز داشت. آغاز اولش ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است و آغاز دومش ۱۹ دی ۱۳۵۶ است. هم ۱۵ خرداد به حمایت از ولایت بود که در پی بازداشت امام راحلمان انجام شد و هم ۱۹ دی در پی حمایت از ولایت بود؛ بنابراین این جمله که انقلاب ما انقلاب ولایی است سخنی به گزاف نیست.

وی‌افزود: از زبان این مردم که یکپارچه عشق به ولایت است باید گفت، که ما تا آخرین نفس، تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون پای ولایت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.
https://jahannews.com/vdcfxtdccw6dvya.igiw.html
jahannews.com/vdcfxtdccw6dvya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وصیت نامه شهدا بهترین راهنما برای مسیر زندگی است