کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از هوش مصنوعی در موشک‌های کروز

5 دی 1402 ساعت 11:56

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برخی از سامانه‌های جدید پدافندی و موشک‌های کروز از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند گفت: همکاران ما در سازمان‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای دستیابی و به‌کارگیری این دانش در فناوری‌ها و قابلیت‌های سامانه‌ای به طور جدی فعال هستند.


به گزارش جهان نیوز، سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به میزان مبنی بر اینکه وزارت دفاع برای دوری از ضربه‌پذیری و استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش توان در حوزه آفندی و پدافندی در تجهیزات جدید خود چه اقداماتی انجام داده است گفت: همکاران ما در سازمان‌های تحقیقاتی و پژوهشی در دستیابی به دانش هوش مصنوعی و به‌کارگیری این دانش در فناوری‌ها و قابلیت‌های سازمانه‌ای به طور جدی فعال هستند.

وی افزود: به موازات دست‌یابی به دانش هوش مصنوعی به‌کارگیری این فناوری در سامانه‌ها نیز در حال انجام است. برخی از سامانه‌های جدید پدافندی و موشک‌های کروز ما از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

سخنگوی وزارت دفاع اظهار کرد: در برخی سامانه‌ها به ویژه موشک‌های کروز استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند امکان غافلگیر کردن دشمن و عدم غافلگیری نیروهای خودی را انجام دهد تا به صورت خودکار بتوانند به اهداف عملیاتی خود برسند، در برخی سامانه‌ها این مهم اجرا شده است.
 


کد مطلب: 863977

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/863977/استفاده-هوش-مصنوعی-موشک-های-کروز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com