پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۱

لیست کاملی از بهترین دارالترجمه های رسمی در تهران بزرگ

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 862876
اگر قصد ترجمه متون و یا انواع مدارک و اسناد خود دارید و نمی‌دانید به چه دارالترجمه‌ای بایستی مراجعه کنید ما سعی کردیم در این مطلب شما را با در نظر گرفتن نظر بسیاری از کاربران و چندین معیار دیگر بهترین دارالترجمه های رسمی در تهران را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است خوشبختانه اکثر این دارالترجمه ها علاوه بر خدمات حضوری امکان ارائه خدمات آنلاین را داشته و شما می‌توانید با خیالی آسوده از امکانات آن استفاده کنید.

قبل از اینکه شما را با بهترین دارالترجمه های رسمی در تهران آشنا کنیم ابتدا بد نیست در مورد مفهم دارالترجمه یا دفتر ترجمه و مفهوم ترجمه رسمی آشنا کنیم لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

دارالترجمه چیست و چه خدماتی در آن انجام می‌شود؟

دارالترجمه یا همان دفتر ترجمه موسسه‌ای است قانونی که وظیفه اصلی آن خدمات ترجمه متون و یا ترجمه اسناد و مدارک به زبان‌های مختلف می‌باشد. اگر شما بخواهید شخصاً برای ترجمه به یک مترجم مراجعه کنید ممکن است با مشکلات مختلفی اعم از دیر تحویل دادن سفارش و یا عدم تضمین کیفیت مواجهه شوید. لذا دارالترجمه با در اختیار داشتن مترجمین بسیار این مشکل را برای شما مرتفع می‌کنند.

امروزه تنها کار دارالترجمه‌ها ترجمه نمی‌باشد و با گسترش رسانه‌ها و انواع محتواهای گوناگون خدمات دفاتر ترجمه نیز وسعت پیداکرده و انواع خدمات مختلفی ازجمله ترجمه فیلم، ترجمه سایت و یا حتی ترجمه‌های هم‌زمان را ارائه می‌دهند.

در حالت کلی دارالترجمه‌ها به دو دسته دارالترجمه رسمی و دارالترجمه تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند. دارالترجمه‌های رسمی می‌توانند خدمات ترجمه رسمی انواع مدارک و اسناد را برای اخذ ویزا و مهاجرت ارائه کنند و دارالترجمه‌های تخصصی تنها مجاز به انجام ترجمه‌های تخصصی انواع متون، مقاله و کتاب خواهند بود.

منظور از ترجمه رسمی چیست؟

بارها در این مطلب عبارت ترجمه رسمی را ذکر کردیم؛ اما منظور ما از ترجمه‌های رسمی چه می‌باشد؟

زمانی که شما قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشد که از شما برای ورود به کشور درخواست ویزا نمایند. شما بایستی برای دریافت ویزا به سفارت کشور مقصد خود مراجعه نمایید. در سایت اینترنتی سفارت کشور مقصد شرایط دریافت ویزاهای مختلف درج‌شده و اما یکی از مهم‌ترین شرایط اصلی برای اخذ ویزا ترجمه انواع مدارک و اسناد شما خواهد بود.

هرگونه ترجمه‌ای که توسط مترجم بر روی مدارک شما انجام شود را ترجمه رسمی می‌گویند. ترجمه های رسمی تنها توسط مترجم رسمی با کد رسمی معتبر از قوه قضاییه قابل انجام خواهد بود.

مدارکی که قابلیت ترجمه رسمی دارند به شرح زیر هستند:
  • انواع مدارک هویتی شامل: شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، سند ازدواج و غیره.

    انواع مدارک شغلی شامل: روزنامه رسمی، اسناد مربوط به حسابرسی شرکت‌ها، فیش حقوقی، اسناد مربوط به بیمه، اساسنامه و غیره.

    انواع مدارک تحصیلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، انواع دانشنامه‌ها تحصیلی و غیره.
لازم به ذکر است تمامی مدارکی که به‌صورت رسمی ترجمه می‌شود امکان تأیید کردن آن نیز وجود دارد. منظور از تأیید کردن دریافت مهر تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه خواهد بود.

بهترین دارالترجمه رسمی در تهران

مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده در دارالترجمه های رسمی در تهران

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در مورد وظایف دارالترجمه رسمی در بالا ذکر شد به‌صورت خلاصه برخی از مهم‌ترین خدمات دارالترجمه های رسمی را ذکر خواهیم کرد.
  • ترجمه رسمی اسناد و مدارک جهت ارائه به سفارت
    ترجمه رسمی سند ازدواج و سند طلاق
    ترجمه رسمی جواز تأسیس مطب و یا حتی پروانه پزشکی
    ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
    ترجمه رسمی شناسنامه و گواهینامه‌های معتبر
    ترجمه رسمی سند ملکی و حتی لیست بیمه
    ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و دانشگاهی به همراه ریز نمرات
    ترجمه رسمی قراردادهای بین‌المللی، قرارداد اجاره و فروش
    ترجمه رسمی ابلاغیه و اخطاریه قضایی
    دریافت تأییدیه دادگستری و وزارت خارجه در صورت نیاز
    دریافت تأییدیه سفارت و وزارت‌ها
    معرفی مترجم شفاهی در سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی

معرفی بهترین دارالترجمه های رسمی

حال نوبت به آن رسیده که در لیست زیر بهترین دفتر ترجمه‌های رسمی در تهران را به شما معرفی کنیم. معیار انتخاب ما در این لیست نظر کاربران، قیمت، مهارت مترجمان و سرعت در ترجمه خواهد بود.

دارالترجمه رسمی پارسیس

1- دارالترجمه رسمی پارسیس

آدرس دفتر ترجمه پارسیس: بزرگراه اشرفی اصفهانی، بالاتر از نیایش (شمال به جنوب)، نبش کوچه حضرت امیر (ششم شرقی)، جنب بانک پاسارگاد، روبروی پل عابر پیاده، پلاک 280، طبقه دوم، واحد 4.

شماره تلفن:
09100112835
02144879630
ورود به وبسایت: دارالترجمه رسمی پارسیس
دفتر ترجمه رسمی پارسیس به‌عنوان یکی از باتجربه‌ترین دارالترجمه‌هایی است که در حال حاضر دارای امکان ترجمه حدود 14 زبان را به‌صورت رسمی و تخصصی دارا است. یکی از ویژگی‌های برتر این موسسه ترجمه فوری با کیفیت تضمین‌شده بوده که در کمترین زمان ممکن قابل‌ارائه خواهد بود. ترجمه‌های که توسط دارالترجمه رسمی پارسیس انجام می‌شود با تضمین توسط مترجمان بسیار باتجربه و اساتید ترجمه انجام‌شده و از هیچ کارآموزی استفاده نمی‌شود. لذا کسانی که در ترجمه رسمی و تخصصی خود حساسیت بسیار بالایی دارند توصیه می‌کنیم به این دارالترجمه مراجعه کنند. از شاخص‌ترین زبان‌هایی که در این دارالترجمه ترجمه می‌شود به آلمانی در دارالترجمه رسمی آلمانی و انگلیسی در دارالترجمه انگلیسی پارسیس می‌توان اشاره کرد.

2- دارالترجمه درسا

آدرس دفتر ترجمه رسمی درسا: تهران، پونک، اشرفی اصفهانی، بالاتر از نیایش، جنب بانک پاسارگاد نبش کوچه گل گواهی. دفتر ترجمه درسا
تلفن: 02144856237 – 02144856791
دفتر ترجمه درسا نیز به‌عنوان یکی دیگر از این لیست شناخته‌شده می‌باشد. از مهم‌ترین خدماتی که در دارالترجمه درسا انجام می‌شود انجام ترجمه‌های تخصصی انواع مقالات ژورنال، کتاب‌های علمی در رشته‌های تخصصی دانشگاهی و همچنین ترجمه تخصصی انواع فیلم و سریال خواهد بود. البته ترجمه‌های رسمی هم در این دارالترجمه انجام خواهد شد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به ترجمه رسمی انگلیسی و ترجمه رسمی عربی اشاره کرد.

3- دارالترجمه ترجمیک

آدرس: پایین مترو صادقیه، شهرک امید، خیابان مهستان، بوستان دوم، پلاک ۵
شماره تماس: ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰
ترجمیک بیشتر به‌عنوان یک پلتفرم خدمات ترجمه زبان به‌حساب می‌آید که کاربران می‌توانند با ورود به سایت ترجمیک انواع خدمات ترجمه‌های تخصصی، ویرایش مقالات به‌صورت تخصصی، پارافریز، ترجمه انواع فیلم و سریال و همچنین ترجمه رسمی را دریافت کنند.

4- دارالترجمه ساترا

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، بن‌بست صیرفی، ورودی اداری بازار ونک، پلاک 4، طبقه 4، واحد 404
تلفن: 02145391000
ساترا نیز به‌عنوان یکی از دارالترجمه قدیمی در تهران می‌باشد که هم خدمات ترجمه رسمی و هم خدمات ترجمه تخصصی در حدود 9 زبان را ارائه خواهد داد. از طرفی در دارالترجمه ساترا امکان خدمات ترجمه فوری نیز وجود دارد.

5- دارالترجمه کتیبه

آدرس: تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن), بن‌بست شاهرخ، ساختمان شاهرخ، واحد ۴۰۳
تلفن: 02122043164
دارالترجمه رسمی کتیبه نیز به‌عنوان یکی از دارالترجمه‌های معتبر در شهر تهران می‌باشد که زبان‌های انگلیسی و خصوصاً اسپانیایی را به‌صورت رسمی ترجمه خواهند کرد.
https://jahannews.com/vdcefw8vpjh8pvi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefw8vpjh8pvi.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دارالترجمه ها دیگر با نام نیستند بلکه مانند دفترخانه ها شماره آنها مورد استفاده میباشد