شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

رئیسی: دولت مردمی محور شناسایی و برخورد با گلوگاه‌های فساد بوده است

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 861064
رئیس‌جمهور، گفت: دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده است.
رئیسی: دولت محور برخورد با گلوگاه‌های فساد است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت با گرامیداشت روز جهانی معلولین و تأکید بر لزوم توجه ویژه به افراد دارای معلولیت، به اقدامات دولت مردمی برای تسهیل امور معلولان از جمله متناسب‌سازی مسیر تردد آن‌ها به ادارات و سازمان‌ها، حمایت از حقوق معلولان و دسترسی به ابزار مورد نیازشان اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به‌ویژه سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تداوم این اقدامات را همچنان در دستورکار داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روز جهانی معلولین فقط محدود به حمایت از افراد معلول نیست، بلکه تلنگر و هشدار نسبت به پیشگیری از معلولیت در جوامع بشری نیز هست، به معلول شدن هزاران نفر بر اثر جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت‌: امروز سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی از یک سو ادعای حمایت از افراد معلول را در جهان دارند و از سوی دیگر در مقابل معلولیت بیش از 35 هزار نفر به‌واسطه حضور و اقدامات آمریکا و ناتو در افغانستان و معلولیت هزاران نفر دیگر بر اثر جنایات صهیونیست‌ها در غزه سکوت کرده و سؤال ملت‌ها و وجدان‌های بیدار را درباره این تناقضات آشکار بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

رئیسی در بخش دیگری از جلسه امروز هیأت دولت، فسادستیزی را یکی از مهمترین شاخصه‌های دولت مردمی برشمرد و تصریح کرد:‌ دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه‌قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.

تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت و رفع برخی سؤالات و ابهامات احتمالی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت بود و معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد مکلف شدند زمینه لازم برای تحقق آن را فراهم کنند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی از افتتاح رسمی ساختمان مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز به تثبیت قیمت‌ها کمک مؤثری خواهد کرد.

به گفته فرزین از امروز عملیات سوآپ ارزی و مبادله طلا در این مرکز انجام شده و در اولین روز افتتاح ساختمان مرکز نیز برای اولین بار در کشور اوراق ارزی معادل 100 میلیون دلار عرضه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستور رئیس‌جمهور برای انجام برخی تغییرات در لایحه بودجه به نفع حقوق‌بگیران خبر داد و افزود: پیرو این دستور، معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در لایحه بودجه سال آینده به 12 میلیون افزایش یافت و معافیت درآمدی سالانه مشاغل و درآمد اجاره مستغلات به ترتیب به 75 و 57 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در دولت مردمی به عنوان یکی از محوری‌ترین تأکیدات رئیس‌جمهور پرداخت و گفت‌: با اقدامات وزارت صمت تعداد واحدهای صنعتی راکد از حدود 17 درصد به 13 درصد کاهش پیدا کرده که آمار بسیار خوبی است.

راه‌اندازی 764 واحد صنعتی راکد تا پایان امسال و تلاش برای رفع مشکل 596 واحد صنعتی دیگر از جمله خبرهای وزیر صمت در جلسه امروز بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان در این وزارتخانه گزارش داد و تأثیر بازدید از پیشرفت‌های صنعت فضایی را برای بازدیدکنندگان و خانواده‌های آن‌ها بسیار مثبت توصیف کرد.
https://jahannews.com/vdccesq402bqex8.ala2.html
jahannews.com/vdccesq402bqex8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای رییس ، به عنوان یک کارمند دولت شما عرض می کنم ریشه بسیاری از فسادها به نظام اداری کشور می برگردد. پاشنه آشیل اعتماد عمومی به نظام همین ناکارآمدی و فساد برخی سیستم های اداری است.