چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۳

دادگاه اروپا به کارفرمایان اجازه داد از ورود محجبه‌ها به محل کار جلوگیری کنند

پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 860635
بعد از جنگ کنونی غزه نفرت‌پراکنی علیه مسلمان در اروپا به شدت افزایش یافته و فعالان و رهبران جامعه مدنی تاکید دارند به دلیل اعتماد اندکی که به پلیس وجود دارد، عمده این حوادث گزارش نمی‌شود. 
دادگاه اروپا: می‌توانید از ورود محجبه‌ها جلوگیری کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل مربوط به قوانین اتحادیه اروپا به آزاد بودن منع حجاب برای کارکنان در کشورهای عضو این اتحادیه رأی داد. 

همزمان با گسترش اسلام‌خواهی در جهان و گرایش به اسلام و قرآن، اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی نیز طی سال‌های اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است و اروپا و آمریکا به اسم آزادی بیان تمامی مسیر اسلام‌هراسی را در کشورهای غربی هموار کرده‌اند. طی چند سال اخیر و با حمایت کامل برخی دولت‌ها مثل فرانسه، سوئد و دانمارک و به اسم آزادی بیان وجود مقدس پیامبر و قرآن کانونی‌ترین مقدسات نزدیک به 2میلیارد انسان مورد اهانت قرار گرفت. طی سال‌های اخیر جدای از بحث اهانت به مقدسات، فشارها به مسلمانان در سرتاسر اروپا اعم از محیط کاری و تحصیلی نیز تشدید شده است.

همین چند وقت پیش دولت فرانسه ورود دختران مسلمان با مانتو را به مدارس ممنوع کرد. در جدیدترین مورد از جلوه‌های اسلام‌ستیزی دیوان دادگستری اروپا به عنوان عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل مربوط به قوانین اتحادیه اروپا حکم داد که اعضای این اتحادیه می‌توانند کارکنان را از پوشیدن لباس‌های نشان‌دهنده باورهای مذهبی(بخوانید حجاب) منع کنند.

رأی دیوان دادگستری اروپا بعد از آن صادر شد که یک زن مسلمان بلژیکی اعلام کرد کارفرمای او با گفتن اینکه او نمی‌تواند در محل کار حجاب داشته باشد، آزادی‌های مذهبی‌اش را نقض کرده است. به گزارش فارس مسئله پوشیدن حجاب در محل کار از جمله مسائلی است که طی سال‌های گذشته همواره باعث اختلاف در میان کشورهای اروپایی بوده است. در سال 2021، این دادگاه حکم داده بود که زنان در صورت حضور در مشاغلی که مستلزم تعامل با عموم مردم است بایستی از پوشیدن حجاب خودداری کنند و در صورت عدم تبعیت از این اصل می‌توانند از محل کار اخراج شوند.

جدیدترین چالش حقوقی در این حوزه مربوط به یک کارمند مسلمان از شهرداری منطقه شرق در شهر «آن» بلژیک است که به او گفته شده نمی‌تواند در محل کار روسری بپوشد.این زن که در محل کارش ریاست یک اداره را به عهده دارد و وظایفش تعامل با مردم را شامل نمی‌شود از محل کارش شکایت کرد. 

بر اساس این گزارش این اداره شهرداری بعد از آن شرایط مربوط به استخدام خود را تغییر داده و اعلام کرد که کارمندان مستلزم رعایت بیطرفی کامل هستند و رعایت این اصل به معنی آن است که پوشیدن آشکار هر چیزی که نشان‌دهنده وابستگی‌های ایدئولوژیکی یا مذهبی فرد باشد برای هیچ کارمندی مجاز نیست. «دادگاه کار» در شهر «لیژ» گفت اطمینان ندارد که اصل بیطرفی وضع‌شده توسط این شهرداری مصداق تبعیض و نقض قوانین اتحادیه اروپا است یا خیر. 

دیوان دادگستری اروپا در پاسخ گفته است که مسئولان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق دارند میزان بیطرفی را بنا به تشخیص خودشان تعیین کنند. در این حکم تصریح شده چنانچه یک اداره دیگر تصمیم بگیرد پوشیدن نشانه‌های آشکار اعتقادات مذهبی، سیاسی یا فلسفی را ممنوع نکند باز هم قانون را نقض نکرده است. فرانسه از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که قوانین سختگیرانه‌ای را درباره پوشیدن نشانه‌های مذهبی در مدارس و ساختمان‌های دولتی به‌کار می‌گیرد. پاریس معتقد است که پوشیدن این نشانه‌ها قوانین سکولار در این کشور را نقض می‌کند. گفتنی است قوانین اتحادیه اروپا در زمینه رعایت اصل بیطرفی در پوشش منحصراً زنان مسلمان که حجاب می‌پوشند را شامل می‌شود و اروپا به بهانه رعایت اصل بیطرفی زنان مسلمان را از پوشیدن حجاب در محیط‌های مختلف منع می‌کند.

گسترش آزار و اذیت مسلمانان
از سوی دیگر بعد از جنگ کنونی غزه نفرت‌پراکنی علیه مسلمان در اروپا به شدت افزایش یافته و فعالان و رهبران جامعه مدنی تاکید دارند به دلیل اعتماد اندکی که به پلیس وجود دارد، عمده این حوادث گزارش نمی‌شود. 

به گزارش ایسنا، «ژیان عمر» قانونگذار آلمانی با ریشه کردی- سوری، از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر(15 مهر) علیه اراضی اشغالی فلسطین، با اشکال مختلفی از اقدامات و حملات لفظی و فیزیکی توهین‌آمیز مواجه شده و احساس می‌کند که پلیس از او حفاظت نمی‌کند. چنین حوادثی در حوزه کاری او در برلین، تنها گوشه‌ای از افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمان در اروپا را به تصویر می‌کشد. بیش از ۳۰ فعال و رهبر جامعه مدنی که با رویترز گفت‌وگو کرده‌اند، تاکید دارند به دلیل اعتماد اندکی که به پلیس وجود دارد، عمده این حوادث گزارش نمی‌شود. «ژیان عمر» با اعتراض به عملکرد ضعیف پلیس آلمان می‌گوید:

«تصور کنید که یک سیاستمدار آلمانی سفیدپوست توسط یک مهاجر یا پناهنده مورد حمله قرار می‌گرفت. آن وقت، نیروهای امنیتی عملکرد بهتری نشان می‌دادند.» بر اساس این گزارش «جنایات مرتبط با نفرت‌پراکنی در اروپا، از زمان عملیات هفت اکتبر حماس و متعاقب آن حملات رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت نزدیک به ۱۵هزار فلسطینی شده، افزایش چشمگیری در اروپا داشته است؛ همچنین افزایش ۱۲۴۰درصدی حوادث یهودستیزی در لندن و افزایش شدید در فرانسه و آلمان گزارش شده است.» داده‌های رسمی از افزایش قابل توجه حوادث ضد مسلمانان در بریتانیا و حوادث پراکنده مرتبط با اسلام‌هراسی در دو کشور دیگر حکایت دارد.

به گفته افرادی که رویترز با آنها گفت‌وگو داشته و برخی از آنها به دلیل ترس از انتقام خواستند نام‌شان فاش نشود، این داده‌ها به طور کامل میزان حملات و خصومت‌ها علیه افراد و اماکن مذهبی مثل مساجد و از جمله علیه کودکانی که در مدرسه هدف قرار می‌گیرند، نشان نمی‌دهد. 
https://jahannews.com/vdcfmxdctw6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfmxdctw6dvva.igiw.html
برچسب ها: اروپا دادگاه حجاب
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایران
Bosnia and Herzegovina
.....
بفرما....!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزان دلی که می فرمایند حجاب شخصیه بفرمایید.کار به اینجا می کشه