چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

ورود زنان غزه به حوزه عملیات‌ استشهادی

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب: 860438
زنان در فلسطین از ابتدای ورود اشغالگران انگلیسی تا زمان رژیم جعلی صهیونیستی استوار در عرصه‌های سیاسی و نظامی مانده‌اند و همین عامل موجب کینه اسرائیلی‌ها نسبت به آنان است.
ورود زنان غزه به حوزه عملیات‌ استشهادی
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم، وضعیت زنان درغزه با حاکمیت دولت حماس تفاوت داشت چون آنان نماد مقاومت بودند و از نزدیک با فعالیت‌های بانوان آشنایی داشتند اما طی بیانیه اول در قبل از رسیدن به قدرت دولتی، اعتقادی جز تربیت فرزندان قوی برای فلسطین و حمایت از مردان نداشتند و بعد دستیابی به قدرت در سال ۲۰۰۷،  نگرش قبلی کاملا  تغییر کرد.
 
زیرا از سال ۲۰۰۰ که انتفاضه دوم آغاز شد، زنان قدرتمندتر به میدان وارد شدند و حتی اقداماتی از جنس عملیات‌های استشهادی مثل آیت الاخراس داشتند. دختر ۱۸ساله‌‌ای که ساکن اردوگاه دهیشه بیت‌لحم بود و در مارس ۲۰۰۲ با کمربند انفجاری در اورشلیم به شهادت رسید. دو سال بعد هم دختری به‌نام ریم ریاشی وابسته به حماس در گذرگاه اریز شمال غزه، میان سربازان صهیونیستی عملیات استشهادی‌اش را انجام داد.

پس حماس متوجه این قلب اتمی شد و شاخه نظامی زنان یا به‌ تعبیر پایگاه خبری المانیتور، جنبش زنان حماس را به‌طور مستقل ایجاد کرد و در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۶، شش نماینده زن به کرسی نشاند. از میان اینها هم شهید جمیله الشانتی بود که در بمباران روزهای گذشته غزه در ۶۶ سالگی به ‌شهادت رسید.

این زن در کمپ آوارگان جبالیا در شمال غزه سکونت داشت و در مارس ۲۰۲۱ به‌عنوان اولین زن عضو دفتر سیاسی حماس وارد شد. به این ‌ترتیب زنان در فلسطین از ابتدای ورود اشغالگران انگلیسی تا زمان رژیم جعلی صهیونیستی استوار در عرصه‌های سیاسی و نظامی مانده‌اند و همین عامل موجب کینه اسرائیلی‌ها نسبت به آنان است؛ کینه‌ای که یک روز به بستن آب روی زنان کشاورز منجر می‌شود و روز دیگر بر شدیدترین آزارها در ایستگاه‌های بازرسی.

گاهی هم اقدام به تهاجم فرهنگی و عملیات روانی بین فلسطینیان می‌کنند که نمونه آن منار الشریف و اقداماتش جهت عادی‌سازی روابط با شهرک‌نشینان صهیونیستی در قالب جلسات آنلاین درغزه است.

البته باز هم این نوع کارهای صهیونیست‌ها فقط آب در هاون کوبیدن‌ است چراکه با ارجاع به گزارش‌های مجله «مطالعات فمینیستی در مذهب» از انتشارات دانشگاه ایندیانای آمریکا در سال ۲۰۱۵ و سایت خبری WILPF، زنان تنها با مقاومت پیروزند. نکته‌ای که الجزیره قطر در گزارشی با عنوان «زنان در انتفاضه» به زبان یک مادربزرگ فلسطینی و دختر ۱۵‌ساله گفت: ما برای سرزمین‌مان می‌جنگیم.
https://jahannews.com/vdcgwz977ak93t4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwz977ak93t4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *