جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱۶

بیانیه روحانی پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 858219
حسن روحانی پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان، بیانیه ای منتشر کرد که در آن خواستار عبور از دو گانه «خانه» و «خیابان» شده است.
بیانیه روحانی پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان
به گزارش جهان نيوز، در «متن» بیانیه رئیس جمهوری پیشین ایران آمده است:

به نام خداوند عالم و عادل و عزیز ملت شریف ایران و شهروندان عزیز استان تهران خدمت یکایک شما سلام عرض می‌کنم و سپاسگزار مهربانی‌ها و قدرشناس بردباری‌هایتان هستم.

بار دیگر در آستانه انتخابات مجلس خبرگان قرار داریم. واقعیت این است که این مجلس مهمترین نهاد انتخابی ایران برای سرنوشت‌سازترین انتخاب ملی است چرا که مطابق قانون اساسی: مقام رهبری به عنوان شخصیت اول کشور که دارای وظایف و اختیارات منحصر‌به‌فردی است از جمله: فرماندهی کل نیروهای مسلح، اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها، تعیین سیاست‌های کلی نظام و نصب و عزل عالی‌ترین مقامات کشور و لشگری؛ توسط همین مجلس انتخاب و تعیین می‌شود.

من به عنوان کسی که بیشترین دوران عمر خود را به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری خدمت کرده‌ام، همچون همه شما در مقابل این انتخاب دشوار قرار دارم که سکوت و عدم مشارکت را برگزینم یا با علم به همه محدودیت‌ها، با عمل به وظیفه حضور و ضرورت عدم فاصله از نظام، حجت را بر خود و دیگران تمام کنم. در این مهم بسیار اندیشیدم و سرانجام دیدم که نمی‌توانم در این شرایط حساس ملی و منطقه‌ای، کنج عافیت و عزلت را بر میدان انتخاب و رقابت ترجیح دهم. وظیفه خود دانستم که با ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حرکت در مسیری سخت و ناهموار را آغاز ‌نمایم.

در ابتدای این مسیر از همه مجریان و ناران محترم انتظار دارم که به دور از حبّ و بغض‌های جناحی و با بی‌طرفی کامل نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام نمایند.

عبرت از تجربیات تلخ قبلی در جفا به برخی شخصیت‌ها باید چراغ راه این دوره از انتخابات باشد. اما ادامه مسیر در دستان شماست. اگر شما هم مانند من پس از سال‌ها تجربه تلخ و شیرین به این نتیجه رسیده‌اید که «ایران» سهم مشاع ایرانیان است و یکدست‌سازی و انحصارطلبی یکی از عوامل براندازی دو اصل مشروعیت و کارآمدی نظام ‌است و اگر باور دارید که ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان، تلاشی ممکن برای بازگرداندن آینده به ایرانیان است، آنگاه با این انتخاب سرنوشت‌ساز روبرو خواهید بود که آیا - به عنوان عضوی از اکثریت واقعی جامعه - مایلید تا حد امکان در سرنوشت جمعی خود فعالانه مشارکت کنید یا اینکه تسلیم انفعال و یأس می‌شوید و آینده خود و فرزندانتان را به اقلیتی، مدعی اکثریت، واگذار می‌نمایید.

ممکن است بخشی از جامعه روی بگرداند و ناامید باشد؛ اما رسالت اکثریت، بن‌بست‌شکنی است.

برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانه‌ی خانه و خیابان فراتر رفت و به انتخاب‌های پیش رو اندیشید. خانه‌نشینی حتی به هنگام مظلوم واقع شدن، بازگشت به عقب است و خیابان‌گزینی حتی به وقت محق بودن، فراخواندنِ ناپایداری است. ویژگی شما مردم هوشمند، باورمندی به معجزه‌ی لحظه‌های سرنوشت‌ساز، و نقش‌آفرینی در نقاط عطف تاریخ است.

قرار نیست که این ملت در حیاتی‌ترین تصمیمات خود سهیم نباشد. قرار نیست که عدم قطعیت، قطعی‌ترین توصیف آینده کشور باشد. رأی دادن ولو فقط به حداقل گزینه‌های مطلوب و ممکن، مطالبه‌ای مدنی با بلندترین صداست؛ که حتی گوش‌های ناشنوا را ناگزیر از شنیدن می‌کند.

حسن روحانی ۲۰ آبان ۱۴۰۲
https://jahannews.com/vdca6anao49nmu1.k5k4.html
jahannews.com/vdca6anao49nmu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میدونه رد صلاحیت میشه داره بازار گرمی میکنه
Iran, Islamic Republic of
مملکت مال حزب اللهی هاست
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر خلع روحانی از مسوولیت های کشور هستیم!!!
Iran, Islamic Republic of
منتظر باش
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بنا به اهمیت رکن ولایت فقیه در نظام مقدس جمهموری اسلامی، اجازه ورود نماینگان گفتمان غرب گدایی و کدخدادوستی به مجلس خبرگان مصداق تمام و کمال خسارت عظیم با اثرات جبران ناپذیر برای نظام و انقلاب است.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ گوی اعمالت در دولت باشی
Iran, Islamic Republic of
باغ سیب و گلابی برجامم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
این آقا بابت همه کارهایی کرده و ناکرده باید پاسحگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
به نقل از رسایی: کسی مردم را از رأی به اقلیت می‌ترساند که محبوبیتش در سال‌های پایانی ریاست جمهوری‌ پنج درصد بود. جرأت حضور در مجامع عمومی حتی با محافظ را ندارد. مردم بعد از اتمام دولتش شیرینی پخش کردند.
Iran, Islamic Republic of
این چیزی که ما از شورای نگهبان می بینیم ایشون رو تایید صلاحیت میکنه
Iran, Islamic Republic of
خدانکنه
شاهد
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید گوشه عزلت را انتخاب کنید همین مدت که در خدمت مردم بوده اید کافی است!!
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
روحانی با اون عملکردش در دولت تدبیر چطوری تونست بیانیه بده؟!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی نظام مسامحه و مدارا کند! نتیجه این می شود
Iran, Islamic Republic of
لازم نیست رد صلاحیت شود. بیاید و همچون خلف خود از آخر اول می شود.
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه که کاری برای محاکمه شما به دلیل عملکرد سراسر خسارت بارتان نمی کند لطفا برو کنج عزلت اختیار کن!