شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جزئیات ساخت فصل ششم «ایرانگرد»

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 857435
فصل جدید مستند «ایرانگرد» در گروه غیر نمایشی مرکز سیمرغ وارد مرحله پیش تولید شد.
جزئیات ساخت فصل ششم «ایرانگرد»
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، جواد قارایی تهیه کننده و کارگردان «ایرانگرد» گفت: سری جدید مستند «ایرانگرد» در ۲۶ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای با رویکردی متفاوت در محتوا و فرم به پیش تولید رسید. طبق طرح ارائه شده از ۱۰ استان که در مورد آن‌ها تحقیق و پژوهش می‌شود ۷ استان انتخاب شده و درباره آن‌ها تولید اثر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نظرسنجی و استقبال چشمگیر مخاطبین همچنان در خصوص روستا، اقوام و عشایر، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی هر استان مستند ساخته خواهد شد. در حال حاظر پیش تولید استان‌های آذربایجان شرقی و ایلام آغاز شده است. تیم‌های پژوهشی و محتوایی برنامه در حال تحقیقات میدانی و بازبینی محل‌های مورد نظر هستند و از ۲۰ روز دیگر تصویربرداری شروع خواهد شد.

قارایی در پاسخ به اینکه تفاوت فصل ششم «ایرانگرد» با فصل‌های قبل در چیست عنوان کرد: سعی شده در محتوا به روزتر و عمیق‌تر ورود کنیم مفاخر هر استان، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های جدید آن مورد توجه قرارگیرد و همچنین حضور پررنگ‌تر ساکنین هر منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

تهیه‌کننده و کارگردان ایرانگرد خاطر نشان کرد: تیم‌های پژوهشی که در حال فعالیت هستند همه و همه از مراکز دانشگاهی انتخاب شده اند، اساتید و کارشناسان مجرب در حوزه‌های تاریخ و اقوام، مردم شناسی، جامعه شناسی، میراث فرهنگی، محیط زیست و اقلیم شناسی به صورت گروهی در حال تحقیق و پژوهش و کسب اطلاعات میدانی از مردم ساکن هر منطقه هستند تا در نهایت به یک چکیده دست پیدا کنند و از آن به عنوان گفتار متن استفاده شود.

وی در پایان بیان کرد: لازم است از پشتیبانی و همراهی رییس سازمان صدا و سیما، قائم مقام فرهنگی و معاون سیما نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم که حمایت زیادی از این برنامه داشتند و در پایان از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه آقای اکبر شاهی رییس مرکز سیمرغ تشکر می‌کنم که در زمینه پیش برد اهداف این برنامه با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و تلاش شبانه روزی مجموعه خود فرصتی دوباره به من دادند تا بتوانم به کشور عزیزم ایران خدمت کنم.
https://jahannews.com/vdcjtaeoiuqeixz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtaeoiuqeixz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *