يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

اولویت ویژه صنایع دفاعی ایران

امیر سرتیپ آشتیانی
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 857223
۱۳ آبان سالروز تشکیل سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است، ساختاری که محصول تفکر راهبردی و سه گانه تاریخ، ژئوپلتیک و زمان است.
جهان نيوز - امیر سرتیپ آشتیانی: تاریخ، ژئوپلتیک و تجربه جنگ تحمیلی و جنگ‌های محیط پیرامونی معاصر ایران، برای ما یک آموزه راهبردی مهم داشت و آن اینکه نیروهای مسلح می‌بایست در شرایط آمادگی دائمی و مستمر به سر ببرند‌ و هرگونه غفلت و عقب ماندگی، نتیجه‌ای جز تعرض دشمن، شکست و اشغال دربر نخواهد داشت.

تجربه حملات گسترده موشکی رژیم بعث صدام به شهرهای ما و به شهادت رسیدن غیرنظامیان، زنان، کودکان و مردم بی‌پناه هنوز از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نشده است. در این سالها تجربه تلخ موشک باران شهری در ذهن و فکر استراتژیست‌های نیروهای مسلح نیز به عنوان درسی راهبردی هک شده است. از این دوران به بعد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در راس آنان وزارت دفاع همگام با تحولات نظامی جهان، کشور را از نظر تجهیزات دفاعی، انگیزه و تدابیر دفاعی در شرایط آماده نگه داشته‌اند.

۱۳ آبان سالروز تشکیل سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است، ساختاری که محصول تفکر راهبردی و سه گانه تاریخ، ژئوپلتیک و زمان است. اگرچه فعالیت‌های کشور در حوزه موشکی (هوافضا) قبل از تشکیل رسمی این سازمان آغاز شده بود ولی پس از چندین سال به دلیل تدوین رهنامه جدید نیروهای مسلح ‌و گستردگی انتظارات، فعالیت‌ها و نیازها، لزوم تشکیل یک سازمان مستقل، ضروری تشخیص داده شد. و بدین ترتیب سازمان صنایع هوافضا با گروه‌های متعدد ایجاد گشت و این رویداد میمون برای جمهوری اسلامی ایران دستاوردها و برکات گوناگونی داشته است که مهم‌ترین آنها شکل دهی الگوی جدید بازدارندگی است که تاکنون توانسته موفق عمل نماید.

در رهنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران، برنامه دفاع موشکی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش شده تا این برنامه مدون و بلند مدت، همگام با سایر حوزه‌های مکمل، مورد ‌توجه متوازن‌ و هم افزا قرار بگیرد.

از سوی دیگر ضرورت توجه به اولویت‌های برنامه‌ریزی شده و‌ عمل به آن، طبق زمانبندی به صورت پرقدرت و با شتاب مناسب در کنار توجه به انواع زمینه‌های مختلف دفاع موشکی سطح به سطح، پدافند موشکی سطح به هوا، هواپایه، دریاپایه و پدافند پهپادی را مورد تاکید قرار گرفته است، درخشش موفق محصولات این سازمان در رزمایش اخیر نیروهای مسلح، (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران) و کمک به برنامه فضایی کشور از شاخص‌های موفقیت این سازمان بوده و پر کردن دست نیروهای مسلح و کشور از لحاظ کمی و کیفی از اهداف مهم آن است. به فضل الهی در آینده نیز خبرهای خوشحال‌کننده و دلگرم کننده‌ای در زمینه‌های مختلف پدافندی و فضایی به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت، صلح و‌ ثبات منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های عظیم درونی کشور و کشورهای منطقه، بدون حضور نیروهای فرامنطقه و اشغالگران است. پیام ما در موضوع دفاع بسیار روشن است و این که جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع ملی‌اش تردیدی به خود راه نمی‌دهد و از سویی دیگر برای دوستان و متحدان‌مان پیام برادری، صلح و ثبات است و این که راهی جز مقاومت و ساختن منطقه‌ای با تکیه بر امنیت بومی و با مشارکت همه کشورهای منطقه وجود ندارد.
تلاش برای تولید قدرت و امنیت بی‌وقفه ادامه دارد و در این مسیر به عهدی که بسته‌ایم، پایبند هستیم.
https://jahannews.com/vdcewf8vxjh8nwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcewf8vxjh8nwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لازم است یک موج جهانی علیه دروغگویی های رسانه های استکباری راه بی اندزیم.
Iran, Islamic Republic of
همین صداوسیما با یک مجری شش دانگ با تربیون دادن به خارجی های طرفدار فلسطین یک اتحاد ایجاد کند.