يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲
۳

سفر استانی رئیس جمهور به کردستان/ افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج پس از ۱۸ سال +تصاویر

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 857029
رئیس جمهور صبح امروز در هشتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به‌منظور انجام سفری دو روزه در هوایی بارانی وارد استان کردستان شد.
سفر استانی رئیس جمهور به کردستان/ افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج پس از ۱۸ سال +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی سنندج وارد استان کردستان شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان و دیدارهای مردمی، چندین طرح بزرگ استانی از جمله کلان پروژه خط‌آهن سنندج–همدان، فرودگاه سقز و طرح‌های آب‌رسانی استان را افتتاح خواهد کرد.

شرکت در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان و تشریح دستاوردها و نتایج سفر در نشست خبری بخش پایانی سفر رئیس جمهور به استان کردستان خواهد بود.
 

امنیت، وحدت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان کردستان به منظور انجام دومین سفر استانی دولت مردمی به کردستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در سنندج گفت: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.

رئیس جمهور ضمن ادای احترام به همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و به ارواح مطهر شهدا افزود: امنیت استان کردستان و همه ایران مرهون تلاش و ایثار شهداست که این استان را از لوث وجود گروهک‌ها پاکسازی کردند تا امروز ما در استان کردستان امنیت، وحدت و انسجام داشته باشیم و این زمینه‌ای برای توسعه یافتگی، کار و تلاش برای استان کردستان است.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در دور اول سفر ضرورت‌های استان را شناسایی کردیم و کارهایی در جای جای استان آغاز شد، اظهار داشت: گزارشات حاکی از این است که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که به دست توانای جوانان و مدیران باکفایت شما بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر نشسته و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دور دوم سفرها هم مصوبات سفر اول پیگیری خواهد شد و هم اولویت‌های جدید استان مورد پیگیری خواهد بود، تصریح کرد: سفر بنده به استان‌ها تابعی است از آنچه که در استان باید انجام بگیرد، یعنی آنقدر به استان‌ها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهایی که باید انجام شود به ثمر نشسته است.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه دغدغه‌مندی و پیگیری مسئولان استانی و حضور آنها در کنار مردم بسیاری از کارها را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر ما نیز گام بلندی در جهت توسعه و رفع مشکلات استان کردستان و مردمان خوب، متدین و پایبند به مبانی و اصول انقلاب اسلامی باشد.


افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج پس از 18 سال
دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کردستان سفر کرده است، در اولین بخش از سفر، کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج را به بهره‌برداری رساند.

کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج در طول 18 سال گذشته حدود 60 درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود.

عملیات تکمیل این طرح سال گذشته پس از سفر رئیس جمهور به کردستان و تامین اعتبار 14 هزار میلیارد ریالی از سر گرفته شد و با افتتاح این طرح توسط رئیس جمهور ضمن اتصال بیست و چهارمین مرکز استان به شبکه ریلی کشور، مُهر پایانی بر این طرح قدیمی زده شد.

مسیر ریلی همدان_سنندج نزدیک به 151 کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی 177 کیلومتر)، با پیش‌بینی هفت ایستگاه در طول مسیر است که از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز می‌شود و پس از عبور از حوالی شهرهای بهار، لاله‌جین و قروه به ایستگاه سنندج می‌رسد.

با توجه به ویژگی‌های خاص صنعت ریلی، بهره‌برداری از این طرح ضمن ایجاد اشتغال مستقیم، باعث تسهیل جابه‌جایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصت‌های شغلی در استان خواهد شد.

خدمت به مردم استان کردستان مایه افتخار دولت است
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان کردستان، در آیین بهره‌برداری رسمی از خط‌آهن سنندج-همدان، ضمن ابراز خرسندی از ارائه این خدمت از سوی دولت به مردم این منطقه تصریح کرد: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است و از مردمانی با فرهنگ، باصفا، مقاوم و دارای سنت‌های بسیار ارزشمند برخوردار است که همواره پشتوانه‌ای برای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و هستند.

رئیس جمهور خدمت و کار برای چنین مردمی را برای دولت مایه افتخار دانست و افزود: امروز اگرچه شاهد افتتاح خط ریلی 151 کیلومتری همدان تا سنندج بودیم اما آنچه مورد بهره‌برداری قرار گرفت زمانی کاملا تکمیل خواهد شد که این خط به مرز باشماق و از آنجا به خطوط ریلی بین‌المللی متصل شده و مسیر ترانزیتی این منطقه کامل شود.

دکتر رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم و مهم اظهار داشت: تکمیل هرچه سریع‌تر طرح‌های نیمه تمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به تبع آن قدرت‌آفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد. یکی از موثرترین راه‌های توانمندسازی کشور و ساختن ایران قوی تکمیل زیرساخت‌های کشور در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و ناوگان حمل و نقل کشور در بخش‌های جاده‌ای،‌ ریلی، دریایی و هوایی است.

رئیس جمهور گفت: همچنین در زمینه تکمیل زیرساخت‌های استان در بخش آب، برق و گاز نیز گام‌های بلندی برداشته شده و گازرسانی به کردستان با وجود صعب‌العبور بودن بخش‌های زیادی از استان به سطحی رسیده که می‌توانیم تا چند ماه آینده کردستان را یکی از استان‌های سبز به لحاظ برخورداری از شبکه گاز بنامیم؛ تکمیل این زیرساخت‌هاست که باعث می‌شود تولید به عنوان رکن و اساس مقاوم کردن کشور در مقابل تکانه‌ها رشد کند.
 
 
دکتر رئیسی در دیدار علمای استان کردستان:

امروز کشور با اتکا به خدا و ظرفیت بی‌نظیر جوانان در مسیر رشد قرار دارد/ جنایات امروز صهیونیست‌ها اثبات کننده حقانیت مواضع ایران و اشتباه بودن عادی‌سازی روابط با این رژیم است

دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان در دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، دلیل دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن و برافراشتن پرچم ارزش‌های الهی و اسلامی توسط این نظام دانست و تصریح کرد: به‌رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای متوقف ساختن کشور، امروز با اتکاء به خدای متعال و ظرفیت بی‌نظیر جوانان، کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و دیگر این تفکر که جمهوری اسلامی به خواست و اراده دشمنان متوقف خواهد شد، کاملا از نظرها محو شده است.

رئیس جمهور در ادامه رشد اقتصادی، تراز تجاری مثبت، افزایش چشمگیر صادرات نفتی و غیرنفتی، رشد تولید، رفع مشکل تنش‌های آبی در اغلب استان‌ها، کاهش قابل توجه ناترازی کشور در حوزه برق و همچنین گازرسانی به روستاهای فاقد گاز را تنها بخشی از اقدامات و خدمات دولت مردمی در شرایط تحریم و فشار و برخلاف خواسته دشمنان بر شمرد.

دکتر رئیسی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی دولت در استان کردستان برای رفع مشکلات آبی، اشتغال و مسکن نیز اشاره و بر اهمیت و ضرورت جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: این سومین سفر بنده به استان کردستان برای رفع مشکلات مردم است و اگر لازم باشد 30 بار دیگر به این استان خواهم آمد تا از رفع مشکلات اطمینان پیدا کنم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و ضمن ابراز تأسف از سکوت و بی‌عملی کشورهای عربی در قبال این جنایات گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در طول 44 سال گذشته پای آرمان فلسطین و قدس شریف ایستاده چرا که سیاست‌های نظام ما مبتنی بر اصول و ارزش‌های الهی و اسلامی است و جنایات امروز صهیونیست‌ها در غزه اثبات کننده حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین و اشتباه بودن رویه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم جنایتکار بود.

بازدید دکتر رئیسی از نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین استان کردستان

دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان از نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین این استان بازدید کرد.

این نمایشگاه در بخش‌های مختلف صنایع دستی، جهاد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری شامل محصولاتی از جمله گلیم‌بافی، صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و همچنین دستاوردهای بانوان کارآفرین کردستانی در ساخت نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مالی، فنی و مهندسی و موسیقی سنتی برگزار شده است.

دکتر رئیسی در جریان بازدید از این نمایشگاه دقایقی با غرفه‌داران به گفتگو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

دکتر رئیسی در دیدار جوانان برگزیده و نخبه کردستان:
دولت شرط موفقیت اقدامات و برنامه‌های خود را در استفاده از ظرفیت نخبگان می‌داند/ اندیشه و انگیزه جوانان نخبه در حل مسائل و گره‌گشایی از مشکلات کشور بسیار مهم و نقش‌آفرین است/ جوانان نخبه کردستانی برای پیشرفت استان خود منتظر تصمیم‌گیری از مرکز نباشند

دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در دیدار جوانان برگزیده و نخبه این استان، بر اهمیت جایگاه نخبگان در دولت مردمی و رابطه تعاملی و همدلانه دولت با جوانان نخبه تاکید کرد و گفت: دولت همواره شرط موفقیت اقدامات و برنامه‌های خود را در استفاده از ظرفیت نخبگان دانسته است.

دکتر رئیسی اندیشه و انگیزه جوانان نخبه در حل مسائل و گره‌گشایی از مشکلات کشور بسیار مهم و نقش‌آفرین عنوان کرد و افزود: اهمیت انگیزه و امید جوانان کشور به‌ویژه نخبگان در پیشرفت‌های کشور به حدی است که دشمنان در محاسبات و برنامه‌های خود علیه کشور، به روش‌های مختلفی اقدام به سنجش میزان این روحیه در جوانان جامعه می‌کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود رتبه پایین استان کردستان در میزان جرم و جنایت را نشانه سابقه فرهنگی و تمدنی مردم این استان و سرمایه هویتی ارزشمند برای کردستان توصیف و بر ضرورت حفظ و صیانت از آن تاکید کرد.

دکتر رئیسی در ادامه با فراخواندن جوانان نخبه کردستانی به برنامه‌ریزی برای تبدیل کردستان به استانی پیشرفته و مرکزی برای تولید، سه مزیت مرز، جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های صنعتی را زمینه‌هایی مناسب برای توسعه و رونق اقتصادی کردستان برشمرد و بهره‌گیری بهینه از این مزیت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی و بازارسازی برای محصولات این شرکت‌ها، فراهم کردن زمینه و فضای مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور و رفع مشکل اشتغال آنها، تامین نیروی انسانی کارآمد و تجهیز دانشگاه فرهنگیان، پرداخت تسهیلات و ایجاد بازار برای صنایع دستی و ایجاد بازارچه دائمی برای عرضه محصولات دائمی و مکلف کردن بانک‌ها به پرداخت سریع وام ازدواج از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور ناظر به مطالبات جوانان نخبه استان کردستان بود.

دکتر رئیسی در پایان خطاب به نخبگان استان کردستان تاکید کرد: برای توسعه و پیشرفت استان خود منتظر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از مرکز نباشید و با استفاده از انگیزه، امید و توانمندی خود در این زمینه نقش‌آفرینی کنید.

پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از نخبگان از جمله خانم روناک حسین‌زاده قهرمان تکواندو، محمدمهدی خسروی دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان، محمد فتحی فعال اجتماعی در حوزه جوانان و نوجوان در زمینه محرومیت‌زدایی و مهارت‌افزایی، علیرضا معظمی عضو بنیاد ملی نخبگان و لعیا قاسمی فعال حوزه اشتغالزایی زنان به نمایندگی از جوانان نخبه کردستان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.


دکتر رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای کردستان:
تردید نداریم که ایمان در نبرد با استکبار قطعا پیروز خواهد شد/ امروز در سایه امنیت و وحدت شیعه و سنی مردم به کردستانی پیشرفته فکر می‌کنند

دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر استانی دولت مردمی به استان کردستان، با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای این استان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و همچنین شهدای مظلوم جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهیدان و تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشور دانست و افزود: امروز در سایه این امنیت و همچنین وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در کردستان، مردم این استان به کردستان پیشرفته فکر می‌کنند.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به رشد و بالندگی استان کردستان در تولید، علم و فرهنگ گفت: دشمنان و بدخواهان که این رشد و بالندگی کردستان را برنتابیدند، با توطئه‌گری و فتنه‌انگیزی در اغتشاشات سال گذشته امنیت و وحدت استان را نشانه رفتند، اما مردم ولایت‌مدار کردستان با همدلی و همگرایی بار دیگر دشمنان را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور خانواده معظم شهدا را پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در جای‌جای کشور توصیف و بر ضرورت انتقال پیام شهدا به عصرها و نسل‌ها به‌ویژه نسل جوان کشور تاکید کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات فجیع و هولناک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز خون شهدای مظلوم غزه بیدارگر وجدان‌های بشری شده و مهر تاییدی بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حقانیت مردم مظلوم فلسطین و جنایتکاری رژیم غاصب صهیونیستی است، ما تردید نداریم که در این نبرد ایمان و استکبار قطعا ایمان پیروز خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور فرزند یکی از شهدای پیشمرگه مسلمان استان کردستان و همسر شهید بروجردی از فرماندهان فاتح این استان در دوران دفاع مقدس دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
https://jahannews.com/vdciryav3t1awu2.cbct.html
jahannews.com/vdciryav3t1awu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر رئیسی
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این اومد و صد شکر که اون رفت
Iran, Islamic Republic of
این دولت در دو سال اندازه چهل سال باعث پیشرفت ایران شد
Iran, Islamic Republic of
واقعا همینطوره