دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

بهترین زمان برای رزرو پرواز خارجی

يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 856372
بهترین زمان برای رزرو پرواز خارجی
خرید بلیط هواپیما نیازمند ترفندهای خاصی است که می‌تواند هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد. این ترفندها در خرید بلیط هواپیما خارجی اهمیت بیشتری داشته و یکی از آن‌ها انتخاب بهترین زمان برای خرید آن‌هاست. با خرید بلیط در زمان مناسب، می‌توانید هزینه کمتری را پرداخت کرده و به‌جز این دیگر نگران پروسه سفر خود نخواهید بود. در این مطلب می‌خواهیم در مورد بهترین زمان خرید بلیط هواپیمای خارجی صحبت کنیم تا بتوانید هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کرده و خود را برای یک سفر هیجان‌انگیز و پر خاطره آماده کنید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط خارجی

برای اینکه بتوانید رزرو پرواز خود را انجام داده و با هزینه کمتری بلیط خود را تهیه کنید، باید بدانید کدام ماه، روز و چه ساعتی برایتان مناسب است؟ در ادامه می‌خواهیم پیشنهاداتی را در مورد زمان تهیه بلیط سفر خارجی به شما ارائه دهیم:

بهترین ماه برای خرید بلیط

بهترین زمان برای رزرو بلیط سفر خارجی معمولاً در ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن است. این ماه‌ها کمترین تعداد مسافر را در سفرهای خارجی دارند (به جز مقاصد گرمسیری) و به‌عنوان بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و سایر وسایل نقلیه محسوب می‌شوند. در این ماه‌ها، قیمت بلیط‌ها معمولاً پایین‌تر بوده و احتمال محدود شدن بلیط نیز کمتر است. بنابراین، بهتر است برنامه‌ریزی سفر خارجی خود را برای همین روزها در نظر گرفته و رزرو بلیط خود را در همین فصول سال انجام دهید.

بهترین روز هفته برای خرید بلیط

بهترین روزهای هفته برای خرید به‌ویژه پروازهای خارجی مانند بلیط هواپیما تهران استانبول دوشنبه و سه‌شنبه هستند. در این روزها، تقاضا کمتر بوده و برخی شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌های مناسب‌تری را ارائه می‌دهند. البته، شرکت‌های هواپیمایی ممکن است به‌صورت متفاوتی قیمت‌گذاری کنند و در تاریخ‌ها و روزهای مختلف تغییراتی را در هزینه بلیط‌های خود داشته باشند. اما به‌طور کلی، دوشنبه و سه‌شنبه بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیماست، زیرا در این روزها قیمت‌ها معمولا کمتر و اقتصادی‌تر هستند.

بهترین ساعت برای خرید بلیط

بهترین ساعت برای خرید بلیط هواپیما معمولاً در هنگام صبح است چرا که در این زمان احتمالاً بتوانید بلیط خود را با قیمت ارزان‌تری بخرید. معمولاً پرواز انتخابی شما در این ساعت تاخیر کمتری داشته و به‌طور معمول فرودگاه خلوت‌تر خواهد بود. به همین دلیل در پرواز صبح سریع‌تر مراحل رسیدن به هواپیما و سوار شدن را طی خواهید کرد.
 
 

بهترین زمان رزرو پرواز چارتری

خرید بلیط چارتر با قیمت ارزان‌تر اغلب در زمان‌های خاصی امکان‌پذیر است. در مسیرهای پر رفت‌وآمد، آژانس‌های هواپیمایی ممکن است صندلی‌های یک هواپیما را با قیمتی کمتر اجاره کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند. بهترین زمان برای خرید بلیط چارتری، موقعی است که مسافران کمتری سفر می‌کنند، مانند ماه اردیبهشت که بعد از سفرهای نوروزی بوده و تقریباً کم‌ترین تعداد مسافر را دارد. در این زمان، آژانس‌های هواپیمایی پیشنهادهای ویژه‌ای را ارائه می‌دهند.

همچنین، در برخی از فصول سال نیز قیمت بلیط برای سفر به بعضی از مناطق ارزان‌تر است. به‌عنوان مثال سفر در فصول سرد به مناطق سردسیر یا سفر در فصول گرم به مناطق گرمسیر معمولاً طرفداران زیادی نخواهد داشت. همین روزها فرصتی برای خرید بلیط ارزان‌تر بوده و می‌توانید برای رزرو بلیط روی آن تمرکز کنید.

با دو اصطلاح High Season و Low Season در هنگام رزرو بلیط آشنا شوید...

فصول خلوت (Low Season) و فصول شلوغ (High Season) اصطلاحاتی هستند که به زمان‌های خاص در مقصد سفر اشاره می‌کنند. در فصل شلوغی، شهر یا منطقه مورد نظر بسیار پربازدید بوده و در نتیجه هزینه بلیط هواپیما و اقامت بالاتر می‌رود. به‌عنوان مثال، سفر به آنتالیا، در فصل پاییز تقاضای بیشتری دارد، چراکه هوا در آن معتدل است. به همین دلیل در این زمان، تقاضا برای سفر به آنتالیا بالا رفته و هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

از طرفی، در فصل تابستان، تقاضا برای سفر به آنجا کاهش یافته و در نتیجه بلیط هواپیما و اقامت با قیمت کمتری عرضه می‌شود. در این روزها، شرایط آب‌وهوایی و سایر شرایط مقصد از نظر برخی افراد مناسب نبوده و به همین دلیل ترجیح می‌دهند زمان سفر خود را به تعویق بیندازند. با در نظر گرفتن این دو زمان می‌توانید به‌راحتی یک تاریخ مناسب را برای رزرو بلیط خود در نظر بگیرید.

چند نکته مهم برای رزرو پرواز خارجی

به‌جزو توجه به زمان رزرو بلیط هواپیما بهتر است چند نکته دیگر را هم در نظر بگیرید که در اینجا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
  • برای برخی از سفرها، باید بلیط پرواز خارجی خود را هرچه زودتر رزرو کنید.

    درست است که قیمت بلیط در روزهای نزدیک به سفر ارزان‌تر است، اما گاهی نیز همه چیز برعکس می‌شود و حتی ممکن است تعداد بلیط‌های قابل رزرو محدود شود.

    در روزهای کم تردد، می‌توانید از پیشنهادات و تخفیفات ویژه استفاده کرده و خرید خود را با قیمت مناسب‌تری انجام دهید.

    همچنین در تعطیلات یا مناسبت‌های مهم، بهتر است زودتر رزرو بلیط خود را انجام دهید تا مشکلی در تامین بلیط برایتان پیش نیاید.

تخفیفات ویژه را از دست ندهید!!!

آژانس‌های مسافرتی از طریق کانال‌ها و باشگاه‌های عضویتی، تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای برای رزرو هتل، بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی ارائه می‌دهند. برای استفاده از این تخفیف‌ها، لازم است در خبرنامه‌های معتبر عضو شده و به‌صورت مداوم آن‌ها را چک کنید. دسترسی سریع به تخفیف‌ها اهمیت زیادی داشته و به شما امکان می‌دهد تا قبل از به پایان رسیدن فرصت، از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر روش رزرو اینترنتی بلیط را انتخاب کنید، می‌توانید از کدهای تخفیف و همچنین درصدهای تخفیفی اعلام شده در این سایت‌ها نیز بهره‌مند شوید.

رزرو آنلاین بلیط پرواز خارجی

 
همانطور که گفته شد، برای پیدا کردن بهترین زمان رزرو بلیط سفر خارجی راهکارهایی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم توجه به مناسبت‌ها و تعطیلات، زمان‌های پرتردد در مسیرها و محدودیت زمانی، تخفیفات ویژه و... اشاره کنیم.
شما می‌توانید تهیه بلیط را به‌صورت اینترنتی و از طریق شرکت‌های خدمات مسافرتی مانند اسنپ تریپ تهیه کنید. کافی است وارد سایت مربوطه شده و در نهایت با وارد کردن مقصد و تاریخ سفرتان لیست پروازها را به همراه قیمت آن‌ها ببینید و خرید خود را نهایی کنید.
https://jahannews.com/vdciyqavrt1awp2.cbct.html
jahannews.com/vdciyqavrt1awp2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *