دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دستگیری سرشبکه قاچاق داروهای سرطانی

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 854818
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سرشبکه باند قاچاق داروهای کمیاب بیماران سرطانی به ارزش ۳۳۱ میلیارد ریال خبر داد.
دستگیری سرشبکه قاچاق داروهای سرطانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار محمدرضا هاشمی‌فردر این خصوص اظهار داشت: در پی اقداماتی مشخص شد باندی به صورت گسترده در زمینه قاچاق انواع داروهای کمیاب بیماران سرطانی در اصفهان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سر شبکه این باند با همکاری فردی دیگر از طریق سند و صدور فاکتور فروش صوری برای داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی به صورت غیر‌اصولی داروها را از انبار آنها خارج و این داروها که عمدتاً از نوع حساس و یخچالی بودند را به صورت غیر‌بهداشتی و از طریق ناوگان حمل مسافر به سایر استان‌ها از جمله تهران، قزوین و آذربایجان شرقی ارسال می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با رصد ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی تمامی رابطان متهم در استان‌های مذکور به صورت همزمان در یک عملیات ویژه و ضربتی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: با دستگیری متهمان و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وجوه حاصل از فروش داروها به حساب سرشبکه باند قاچاق دارو و همسر وی واریز می‌شده و آنها با این وجوه اقدام به خرید باغ ، زمین و خودرو می‌کردند.

سردار هاشمی‌فر خاطرنشان کرد: در نهایت سرشبکه باند قاچاق دارو و همدست وی در یک عملیات هوشمندانه و ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند و در ادامه 4 نفر دیگر از افراد مرتبط با آنها نیز به پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان احضار که تحقیقات در خصوص جرایم و تخلفات صورت گرفته توسط آنها در حال رسیدگی است.

وی گفت: طی هماهنگی با مرجع قضائی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از انبار داروخانه‌هایی که متهمان داروها را از آنها خارج کرده بودند بازرسی به عمل آمد و مشخص شد 16 هزار و 380 داروی کمیاب بیماران سرطانی که ارزش آنها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 331 میلیارد ریال بوده به صورت غیر مجاز و قاچاق خارج و توزیع شده است.
https://jahannews.com/vdcb8abwwrhbswp.uiur.html
jahannews.com/vdcb8abwwrhbswp.uiur.html
برچسب ها: قاچاق دارو سرطان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *