سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

انصارالله: برکناری دولت خواسته مردمی بود

يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 852995
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که برکناری دولت عبدالعزیز بن حبتور خواسته مردمی بود.
انصارالله: برکناری دولت خواسته مردمی بود
به گزارش جهان نيوز، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که برکناری دولت «عبدالعزیز بن حبتور» و تشکیل دولت شایسته‌سالار ضرورت ملی است. 
 
شورای دفاع ملی یمن چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از برکناری دولت فعلی مستقر در صنعاء، به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» خبر داده و تنها مسئولیت پیشبرد امور جاری، به جز انتصاب و عزل را به آن محوّل کرد.
تصمیم برکناری این دولت توسط شورای عالی سیاسی، ساعاتی پس از سخنرانی «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، صادر شد.
 
القحوم در مصاحبه با وبگاه «أنباء العالم العربی»(AWP) گفت که «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله خواستار تشکیل دولتی برای همه یمنی‌هاست، دولتی که فراتر همه چارچوب‌های مذهبی، منطقه‌ای و نژادپرستانه بوده و هویت را حفظ و اساس یک شراکت سیاسی حقیقی باشد. 
 
وی افزود: «برکناری دولت بن حبتور و تشکیل دولت شایسته‌سالار یک ضرورت ملی و خواسته مردمی است که در چارچوب ضرورت ایجاد دولت و بهبود عملکرد نهادهای دولتی صورت می‌گیرد». 
 
وی تصریح کرد که مهم‌ترین پرونده‌هایی که در اولویت دولت آتی قرار دارد، ارائه خدمات، اصلاح نهادها و قوه قضائیه و کاهش درد و رنج ملت یمن و تدوین سیاست‌های اقتصادی است. 
القحوم درباره مذاکرات با عربستان سعودی نیز گفت: «مذاکرات ادامه دارد و همچنان خوش‌بین هستیم».
https://jahannews.com/vdcf10dctw6dt1a.igiw.html
jahannews.com/vdcf10dctw6dt1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *