کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیستان و بلوچستان جوان تاجر ندارد

8 مهر 1402 ساعت 9:14

سیستان و بلوچستان جوان تاجر ندارد و باید برای آموزش جوانان به عنوان تجار آینده برنامه ریزی دقیق صورت گیرد، البته در حال حاضر نیز آموزش تعدادی از جوانان در حال پیگیری است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، روز جمعه گذشته در دیدار با تعدادی از طلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز در جنگ شناختی قرار داریم و دشمن با وجود ظرفیت های فراوان سعی در ناامید کردن مردم دارد، گفته است: در این جنگی که دشمن راه انداخته به دنبال شکستن اراده جوانان است و با ایجاد یاس و ناامیدی در دل آن‌ها به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان جوان تاجر ندارد و باید برای آموزش جوانان به عنوان تجار آینده برنامه ریزی دقیق صورت گیرد، البته در حال حاضر نیز آموزش تعدادی از جوانان در حال پیگیری است.

کرمی می افزاید: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان اقداماتی برای صادرات در حوزه های مختلف انجام می‌شود که این‌ها نشان دهنده ثروتمند بودن این استان است، بر این اساس نباید از کلمه محرومیت برای آن استفاده کرد.

*سخنان کارشناسانه و البته دلسوزانه استاندار محترم سیستان و بلوچستان که منبعث از واقعیت هستند؛ شاقول قضاوتی است در مقابل آنها که جوان عزیز بلوچ و سیستانی را صرفا برای سنگ پرانی، شنفتن تحلیلهای غلط سیاسی، شعار دادن و ترویج نفرت می خواهند.

همان ها که احساسات مردم را مشوش می کنند، شرمشان می آید از ثروت سیستان حرف بزنند و به جای اینکه "جوان" را تاجر و مرد کار و تلاش بخواهند؛ سیاست زده و سنگ به دست می خواهند.

همه باید بدانیم که "گزینه خیابان" هیچ مشکلی را حل نمی کند و صرفا به ناامنی و درازدامن شدن مسائل منتج خواهد شد. از این گذشته مردم و جوانان عزیز همچنین باید خادم و خائن را با عقلانیت تشخیص بدهند وگرنه دشمنان از منبر رسول خدا بالا خواهند رفت و جامعه از مسیر حق منحرف می شود.


کد مطلب: 852718

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/852718/سیستان-بلوچستان-جوان-تاجر-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com