شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۹
با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه؛

ماهواره‌ «نور ۳» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت/ پرتاب با ماهواره‌بر ایرانی «قاصد»/ سردار حاجی‌زاده: تا پایان سال ۲ ماهواره دیگر پرتاب خواهیم کرد

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 852434
وزیر ارتباطات خبر داد: ماهواره تصویربرداری نور 3 با ماهواربر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار 450 کیلومتری زمین قرار گرفت.
ماهواره‌ «نور ۳» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت/ پرتاب با ماهواره‌بر ایرانی «قاصد»/ سردار حاجی‌زاده: تا پایان سال ۲ ماهواره دیگر پرتاب خواهیم کرد
به گزارش جهان نيوز، سومین ماهواره بومی نیروی هوافضای پاسداران انقلاب اسلامی  با نام نور 3 همزمان با ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه)  توسط ماهواره‌بر ترکیبی سه مرحله‌ای قاصد به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه ویراستی خود نوشت: با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه، لحظاتی پیش ماهواره تصویربرداری نور 3 با ماهواربر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار 450 کیلومتری زمین قرار گرفت. این موفقیت را به همه مردم، تلاشگران صنعت فضایی کشور و متخصصین فضایی سپاه پاسداران تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله امسال سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.


نیروی هوافضای سپاه، ماهواره نور 1 را در تاریخ 3 اردیبهشت 1399 در مدار 425 کیلومتری و ماهواره نور2 را در تاریخ 8 اسفند 1400 در مدار 500 کیلومتری قرار داده بود.

نور۳ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت.

هر سه این پرتاب ها توسط ماهواره بر قاصد که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه ساخته شده، به فضا پرتاب شدند.

سردار حاجی‌زاده: ماهواره نور۳ به جمع آوری سیگنال مشغول خواهد بود
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درباره ماهواره «نور 3»،‌ گفت:‌ این ماهواره «نور ۳» بود که با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت. ماهواره بر از نوع قاصد بود که سومین پرتاب موفق این نوع ماهواره بر است.

وی افزود: با این روند که در حال پیش رفتن هستیم در آینده نه چندان دور یک منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار خواهیم داشت.

سردار حاجی‌زاده درخصوص ماموریت‌های ماهواره «نور ۳» ، اظهار کرد:‌ این ماهواره هم ماموریت اپتیکی با استفاده از دوربین انجام می‌دهد و هم کار جمع آوری سیگنال را انجام خواهد داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره برنامه‌های آینده این نیرو در حوزه هوافضا، تصریح کرد: اگر بتوانیم تا پایان سال دو پرتاب دیگر نیز انجام خواهیم داد.

سرلشکر سلامی: از تصاویر ماهواره نور3 برای نیازهای اطلاعاتی سپاه استفاده می‌شود
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در گفت وگویی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز سومین ماهواره سپاه به فضا گفت: ماهواره نجم (نور ۳) به مدار ۴۵۰ کیلومتری با موفقیت به آسمان پرتاب شد.

وی افزود: ما از مجموعه دریافت‌ها و مجموعه محصولاتی که این ماهواره از سطح زمین برداشت می‌کند برای تکمیل نیازمندی‌های اطلاعاتی سپاه استفاده می‌کنیم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: این ماهواره و پرتاب آن در امتداد نقشه راه پرتاب‌‌های ماهواره‌ای سپاه است که به صورت زنجیره‌ای در هر مرحله به پدیده‌های مدرن‌تر دست پیدا می‌کنیم. این ماهواره از «نور ۲» هفت کیلوگرم سنگین تر است و از تجهیزات تصویربرداری با دقت و کیفیت بهتر برخوردار است و به شکل طبیعی یکی از حلقه‌های زنجیره ماهواره‌ای ما را تکمیل می‌کند.
https://jahannews.com/vdcdsx0joyt0ko6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsx0joyt0ko6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسلام
شکر خدا که دولت دیگری سرکار است والا اگر قرار بود تفکر لیبرال ادامه پیدا کند همه پرتابها ناتمام یا با موفقیت توام نبود و سازمان فضایی مسابقه نقاشی برگزار می کرد.
شکر خدا
Iran, Islamic Republic of
تو اون دولت هم خداییش پرتاب های موفقی داشتیم حتی خود دولت قبل هم شخصا پرتاب های موفقی در عرصه ماهواره داشت
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مبارك باشه انشالله ادامه دار باشه موفقيت هاي فضائي روز به روز بيشتر و بيشتر بشه چشم دشمنان داخلي و خارجي از حدقه بياد بيرون !!!
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله
خدا قوت به همه متخصصان ایرانی
افتخار هر ایرانی
بچه فلاح
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت
با عنایت بقیه اله و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری
به قله ها نزدیک شده ایم
قدردان همه دانشمندان و دست اندرکان هستیم
دعای ما بدرقه راهتان
موفقیت روز افزونتان را از خداوند متعال خواستاریم
Iran, Islamic Republic of
درود بر سپاه امام زمان
United States
تبریک مجدد برای ارسال موفقیت آمیز.....
Iran, Islamic Republic of
الان غربگداها چه حرصی میخورند
Romania
‏رسانه‌ی رسمی ترکیه با وقاحت نقشه‌ای را منتشر کرده که در آن پرچم جمهوری آذربایجان را بر روی آذربایجان ایران انداخته!

آقایان وزارت خارجه دولت رئیسی و مکتشف دیپلماسی_عزت ! به دولت ترکیه بگویید جدایی سرزمین‌های شمالی ارس از سرزمین مادری‌ش ایران قهری بوده‌ و جای این پرچم جای دیگری‌ست.‌