شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شکوه راهپیمایی اربعین از نگاه شهردار تهران

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 850687
استمرار حرکت تمدنی اسلام راهپیمایی اربعین است، در این واقعه مهم شاهد حرکت زوار از سراسر جهان با انگیزه‌ای الهی و هدفی عالی به سوی کربلا هستیم.
شکوه راهپیمایی اربعین از نگاه شهردار تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از شهر، ششمین همایش بین‌المللی اربعین صبح امروز (دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این همایش علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به حوادث تاریخی صدر اسلام گفت: پس از دوران امام حسن (ع) جریان ناب اسلامی به وسیله خاندان بنی امیه از صحنه زندگی اجتماعی و حکومت‌داری کنار گذاشته شد و از آن تاریخ تا حدود ۴۴ سال قبل شیعیان با مبارزات خود همواره به دنبال تشکیل حکومت بودند. اوج این مبارزات واقعه عاشورا بود، اما تقدیر الهی این گونه مقدر کرده‌بود که پس از ۱۴۰۰ سال مبارزه، تشکیل حکومت اسلامی با انقلاب مردم ایران و به رهبری امام خمینی (ره) صورت پذیرد.

زاکانی افزود: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود انگیزه الهی، مقصد عالی و وحدت کلمه را رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی می‌داند و دفاع مقدس تجلی این امر مهم بود که در پرتو آن شهدا و رزمندگان فراتر از مفهوم جنگ گنجینه‌ای ارزشمند از یک فرهنگ مقدس و الهی را برای آیندگان برای جای گذاشتند و باعث بقای حرکت تمدنی مردم ایران شدند؛ حرکتی که با انقلاب اسلامی آغاز شد.

شهردار پایتخت در پایان با اشاره به شکوه راهپیمایی اربعین تاکید کرد: استمرار حرکت تمدنی اسلام راهپیمایی اربعین است، در این واقعه مهم شاهد حرکت زوار از سراسر جهان با انگیزه‌ای الهی و هدفی عالی به سوی کربلا هستیم. در اصل راهپیمایی اربعین حرکت آزادگان جهان در مسیر ظهور حضرت حجت (عج) است.
https://jahannews.com/vdcbwgbwzrhbs0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwgbwzrhbs0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *