يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

شبکه مترو تهران در آستانه افتتاح ۵ ایستگاه

شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 850339
پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های جدید در خطوط مختلف شبکه مترو تهران، منجر به تکمیل قریب الوقوع ۵ ایستگاه و اضافه شدن آنها به امکانات حمل و نقل عمومی پایتخت شده است؛ به این ترتیب انتظار می‌رود بزودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهران، شهر زیبا و کوهسار (همگی در خط ۶)، میدان کتاب (خط ۷) و همچنین ایستگاه مترو شهر جدید پرند باشیم.
شبکه مترو تهران در آستانه افتتاح ۵ ایستگاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، "محسن هرمزی" سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت مترو پایتخت با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب حمایت مراجع ذیربط مبنی بر تامین منابع مالی و تلاش پیمانکاران، مشاوران و همکاران شرکت مترو تهران، موعد بهره‌برداری از ۵ ایستگاه جدید بزودی فراخواهد رسید.

در همین راستا ایستگاه میدان کتاب که یکی از زیباترین ایستگاه‌های شبکه مترو به شمار آمده و آخرین ایستگاه از بخش منتهی الیه شمال غربی خط ۷ به حساب می آید، به همراه ۳ ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار از قطعه شمالی خط ۶ و نیز ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی این خط در مهر ماه تقدیم شهروندان پایتخت خواهد شد.

هرمزی در ادامه به روندآماده سازی خط مترو پرند اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر رفت و ۱۹ کیلومتر مسیر برگشت، عملاً هفته‌های پایانی روند تکمیل خود را طی می‌کند و تجهیزات باقی‌مانده آن نیز در حال تهیه و نصب است. در مورد تامین نیروی برق ثابت و مطمئن پروژه نیز مذاکرات لازم با وزارت نیرو صورت پذیرفته تا به موجب استقرار و راه اندازی دو فیدر برق ۷ و نیم مگاواتی، مهمترین بخش باقی‌مانده خط مترو شهر جدید پرند تعیین تکلیف شود. در مجموع امیدواریم با هماهنگی‌های به عمل آمده و انجام تعهدات نهادهای دولتی، بزودی خط مترو پرند نیز راه اندازی شود تا انتظار طولانی مدت شهروندان این شهر پایان پذیرد.

همچنین؛ در روزهای باقی‌مانده از شهریورماه، پست برق جنوبی خط ۶ (پست کیانشهر) به بهره‌برداری رسیده و همچنین تست گرم مسیر ۵/۵ کیلومتری قطعه شمالی خط ۶ که پیش نیاز راه‌اندازی ۳ ایستگاه جدید در این خط است، انجام خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcfmxdc1w6dtma.igiw.html
jahannews.com/vdcfmxdc1w6dtma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غرب تهران ده برابر شرق تهران پیشرفت داده شده