شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

استخدام دستفروش روزی یک‌ میلیون تومان

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 849967
طی سال‌های اخیر موضوع دستفروشی با ورود و نفوذ مافیایی بزرگ دستخوش تغییرات اساسی و بنیادی شده و عملا این بازار بزرگ و پرسود در اختیار گروهی خاص قرار گرفته است.
استخدام دستفروش روزی یک‌ میلیون تومان
به گزارش جهان نيوز، روزنامه همشهری نوشت: در گذشته دستفروشی و بساط‌گستری یکی از راه‌های امرار معاش بخش ضعیف جامعه بود که نه تخصصی برای اشتغال داشتند و نه سرمایه‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکار، اما طی سال‌های اخیر موضوع دستفروشی با ورود و نفوذ مافیایی بزرگ دستخوش تغییرات اساسی و بنیادی شده است و عملا این بازار بزرگ و پرسود در اختیار گروهی خاص قرار گرفته است که با غصب معابر و راسته‌های پرتردد و به قول معروف دارای پاخور خوب، از قشر ضعیف که همان دستفروشان حقیقی هستند بهره‌کشی کرده و درواقع با سوءاستفاده از شرایط موجود و خلأ‌های قانونی، نیازمندان واقعی ازجمله کودکان و اعضای خانواده‌های فقیر را استثمار می‌کنند.

بررسی دستگاه‌های پوز ضبط شده این افراد از تراکنش‌های میلیاردی آنها در یک‌ماه حکایت دارد! در همین رابطه سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان تهران نیز به موارد عجیب و شوکه کننده‌ای اشاره کرده است: «طبق تجربه‌ای که ما در این مدت در شهرداری داریم و دوستان در گذشته داشتند، واضح است که عده‌ای دارند از این فضا سوءاستفاده می‌کنند. کافی است در برخی از اپلیکیشن‌هایی که آگهی اینترنتی می‌گذارند جست‌وجو کنید؛ می‌بینید در حال استخدام دستفروش با حقوق‌های خیلی بالا مثل روزانه ۷۰۰هزار، ۸۰۰هزار یا یک‌میلیون تومان هستند. ما موارد مختلفی از این قبیل داشتیم مثلا در خیابان 15‌خرداد، ما فردی را می‌شناسیم که ۸۰ بساط دستفر‌وشی دارد؛ خب مشخص است که این کاسبی آبرومندانه یک دستفر‌وش معمولی نیست و درحال سوءاستفاده از این فضاست. از آنجایی‌که این افراد در خیابان کنار یکدیگر می‌نشینند، مدیریت این موضوع خیلی برای شهرداری ممکن نیست چون ممکن است یک دستفروش معمولی که کارش دستفروشی است و از این راه کسب درآمد می‌کند در کنار همان دستفروش سوءاستفاده‌گر بنشیند. به‌خاطر همین است که ما اصرار داریم که بازاری در حد توان برپا شود و دستفروشان به آنجا بیایند و مدیریت شوند. از این طریق شناسایی دستفروشان واقعی و توانمند کردن آنها و حتی تهیه‌کردن مغازه برای آنها راحت‌تر است.» آزمودن و صحت سنجی ادعای استخدام دستفروش مزد روز با درآمد ماهانه 24میلیون تومان و بالاتر چندان سخت نیست، کافی است یکی از همین اپلیکیشن‌ها را باز کنید و استخدام دستفروش را در آنها جست‌وجو کنید و...

اگر شهرداری تهران در این دوره سراغ ساماندهی دستفروشان در نقاط مختلف شهر رفته است، هدفش کوتاه کردن دست مافیای بزرگ و گسترده دستفروشی و مقابله با سوداگرانی است که برای رسیدن به پول بیشتر از هیچ کار و رفتاری دریغ ندارند، حتی اجاره کردن و خریدن کودکان اغلب کم سن و سال خانواده‌های فقیر و کم بضاعت یا اتباع! متأسفانه مافیای دستفروشی زمانی که عرصه را بر خود تنگ می‌بیند دست به هرکاری می‌زند تا فضا را به سود خودش تغییر دهد و در این مسیر از فضای مجازی هم به خوبی بهره می‌گیرد تا سناریوی‌های خودش را برای تحریک افکار عمومی پیاده کند، درحالی‌که اصل ماجرا و واقعیت ساماندهی دستفروشان چیز دیگری است.
https://jahannews.com/vdcaiona049nyo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaiona049nyo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *